LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slippende koppeling met de quickshift van renault master

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
renger86
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:46

slippende koppeling met de quickshift van renault master

Ongelezen bericht door renger86 »

heb gedurig last van een slippende koppeling met de quickshift en niet alleen bij hoog toerental.. ook begint de koppeling ook steeds hardere klappen te geven..en dat met 53000 km. op de teller is net rap zat.

nou is het probleem dat ie het niet altijd doet, en daardoor zeggen ze bij renault dat ze er niks aan kunnen doen.. en over een half jaar vervalt de garantie.

heeft iemand hier ook problemen mee????

b.v.d

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: slippende koppeling met de quickshift van renault master

Ongelezen bericht door D1RK »

Op www.problemcar.nl ziet U dat U niet de enige is.

Verder valt een slijtage deel als koppeling volgens mij niet onder garantie, dit kan zelfs nog eerder bij verkeerd gebruik van koppeling voorkomen...
en zo hoeven ze voor deze zwakke constructie niets te vergoeden!

Ga de volgende keer voor je een voertuig koopt daarom eerst eens op deze monteurs site kijken want dat voorkomt veel tijd en geld verlies!

Meestal zijn de hier bekende ook lager in inruil !

Ben-Master
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2011 23:14

Re: slippende koppeling met de quickshift van renault master

Ongelezen bericht door Ben-Master »

hallo B v d
Ik was ook een zeer tevreden rijder van een Renault Master T35 150pk maar sinds ik problemen heb gehad met de quickshift versnellingsbak ben ik behoorlijk ziek van de auto. Ik ben een rustige rijder wat blijkt dat ik 90.000 km gereden heb met de winterbanden welke op de auto gemonteerd waren. Ik reed door België en stopte ergens en toen ik weer instapte en starte kreeg ik hem in geen enkele versnelling.
Renault 24uurs service gebeld maar die konden me niet helpen. Ze zagen wel dat ik all risk verzekerd was en toen werd interhelp(interpolis) ingeschakeld en binnen 10 minuten kwam er een depannage auto welke me naar de garage heeft gesleept. omdat het al avond was kon ik niet meer terug en heb daar een hotel genomen. de volgende morgen kreeg ik te horen bij de lokale Renault dealer dat ze geen tijd hadden en de auto is toen gratis door Interhelp van Interpolis verzekeringen naar Nederland gebracht naar mijn eigen dealer.
De wagen is van 2007 en had 90.000 km gelopen en nu bleek de robot op de quickshift kapot te zijn. Er was een asje in de robot gebroken volgens de garage en het was niet op voorraad. Ik had dat weekend een beurs en moest zodoende een bus hebben welke ook 3500kg was en kon een auto huren bij de dealer voor 75 euro per dag. donderdagmiddag had ik de auto opgehaald en toen moest ik in Belgie de spullen uit de andere bus halen. Kwam net op tijd want de bus stond al op de vrachtwagen.
Ik moest toen nog naar Hamburg voor een beurs maar om de 20-50 km gingen alle lampjes branden en stopte de motor van de huurbus. op de vluchtstrook de motor afgezet en toen weer opnieuw starten en hij liep weer. Je kunt jezelf wel indenken hoe lang de rit heeft geduurd.
Ik moest de week erop naar Wenen maar durfde niet meer met deze bus te gaan. Ik belde dus meteen maandag op dat ik de bus terug zou brengen
maar het onderdeel was niet op voorraad en omdat het onder coulance van Renault zou vallen zou ik een vervangende auto krijgen omdat het onderdeel niet op voorraad was en kon dus de bus houden tot de auto klaar was.
Na ongeveer een week kreeg ik een telefoontje dat de bus klaar was.
De kosten voor de reparatie waren € 1550,- dit was 23% want Renault zou de rest 77% betalen en de totale kosten waren zodoende € 6700,- zonder nieuwe koppelingsplaat of drukgroep want die bleken nog goed te zijn?????
Voor de huurauto (zo'n galbak die om de 20-30-50 km stopte kon ik een bedrag van € 1290,- betalen sdaarbij nog de 90.000kmbeurt van € 450,-
en bij een ander bedrijf nieuwe winterbanden kwam ik uit op een bedrag van € 4000,- toen werd me nog verteld dat ik blij moest zijn dat de kosten maar 2800 euro waren en dat Renault 77% had betaald.
Ik kon alleen maar zeggen dat er tientallen mensen naar de beurs komen met een bus die nog geen 2800 euro kost en er al 5 jaar probleemloos mee rijden. Nu trilt de auto wanneer ik optrek in de file en waaraan dat ligt mag Joost weten want dat heeft hij nooit gehad.
Toen branden er weer twee lampjes en wist niet waarvan het was dus naar de dealer en die wisten het ook niet maar ze konden hem wel even uitlezen dus ik vroeg wat dit zou kosten en het antwoord was 50 euro alleen maar voor de test zonder reparatie. Ik zei toen nou laat maar dan.
Bij de lokale garage kon men mij meteen vertellen dat het de gloeibougies waren maar hij zou de auto even uitlezen en toen bleek het inderdaad een gloeibougie te zijn, kosten 20 euro. Ik vertelde toen het verhaal van de dealer en toen vertelde de monteur.....Ben ze verdienen aan een nieuwe auto geen cent dus ze moeten het hebben van reparaties en dan word je eronder getrokken dat je met jezelf geen raad meer weet.
Ik heb een nieuwe Renault master gekocht welke me inclusief btw € 38500 heeft gekost en was altijd een trotse Renault Master rijder maar ben op dit moment zo ziek van de auto dat ik hem wil opruimen ongeacht dat het me heel veel geld kost want de inruilwaarde na 3,5 jaar is slechts 10.000 euro.
Ik durf ook niet verder te rijden met de auto want ben bang dat de robot het weer begeeft want dat is een kwaal van de quickshift van Renault.
Ik heb drie kennissen welke Renault master en Reanult traffic rijden en alle drie hadden ze hetzelfde probleem van kapotte robot en je kunt er zelf niets aan doen want op de robot schijnt 40 atmosfeer druk te staan en hij moet opnieuw ingelezen worden wat alleen de garage kan. Het schijnt dat alle robots van de quick shift het na 100.000 km begeven en dan kunnen je diep in de buidel om de kosten te betalen.
Ik vind het dan ook misdadig van renault dat ze een quickshift gratis weg geven om door de blijde Renault rijders uit te testen terwijl men weet dat ze na ongeveer 100.000km of eerder kapot gaan anders geeft Renault na 3,5 jaar geen coulance van 77%.
ik heb de auto gekocht om naar beurzen te rijden en kon op dat moment geen beurzen doen en heb zodoende enkele heel goede beurzen gemist en geluk dat ik nog mee kan doen omdat ik ze liet zitten met een stand van 14x3 meter en toen de auto klaar was toen was er geen plaats meer voor mij omdat ik ze had laten zitten met een beurs en zodoende liepen ze 500-600 euro standgeld mis. Na veel praten en overleggen van de facturen kan ik nu toch weer meedoen maar moet het wel iedere beurs horen en de relatie is nooit meer zoals het ooit geweest is.
Wat kan ik doen???? Ik ben 25 jaar een trouwe en zeer tevreden Renault rijder en heb een brief naar Renault gestuurd maar krijg zelfs geen antwoord. Zodoende is de maat nu vol en neem genoegen met de zeer lage inruilprijs en neem een andere bus waarop ik wel vertrouwen kan.
Ik moet nog enkele beurzen met deze bus maar zit met schrik in de auto dat de quickshift het weer begeeft. Het is een bus met alle opties die er maar zijn zoals quickshift :( , luchtvering,abs,dubbele airbag,cruisecontrol,
2 stoelen,radiocd met originele renault navigatie, mistlampen, licht en regen sensor,3500kg, 150pk, L3H2,nieuwe zomer en winterbanden, usb en Ipod aansluiting, Luxe Parrot freehand telefoonaansluiting, follow me home lichten, Fap, originele bekleding laadruimte, side bars enz enz.
en daar krijg je dan na 3,5 jaar nog 10.000 euro voor terug.
dus je hebt geluk dat de koppeling alleen maar slipt want bij mij was het een catastrofe.

Ben-Master
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2011 23:14

Re: slippende koppeling met de quickshift van renault master

Ongelezen bericht door Ben-Master »

beste BvD
De reparatie is gedaan zonder mij vooraf in te lichten of even te bellen dat de raparatie 1500 zou bedragen, bovendien werd mij 1290 euro berekend voor de vervangende auto. Ik zal dit alles onder protest betalen maar na 25 jaar trouwe Renault rijder zal ik nooit meer een Renault kopen
Na een Renault 5 bestel(nieuw), renault 5 turbo(nieuw), nog een renault 5 turbo(nieuw), renault 5 diesel,renault 19, renault traffic 1994, en renault master(nieuw) ben ik nu genezen van Renault.
met de traffic heb ik zonder problemen 460.000km gereden en omdat de garage de distributieriem te strak had gemonteerd was het lager van de dieselpomp kaoptgegaan en toen sloeg de pomp vast en braken er tanden van de distributieriem dus van tijd af en later kleppen tegen de zuiger.
toen heb ik hem opgeruimd. Dit gebeurde in duitsland en daar werd mij verteld dat de riem er te strak oplag. Om die reden had ik weer gekozen voor een Renault, lage instap van bagageruimte en betrouwbaarheid.
ik wens al de renault rijders veel plezie maar ik ben er van genezen en moet nu verder met een wagen tegen mijn zin maar wel een die betrouwbaar is.
groetjes bernard

renger86
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:46

Re: slippende koppeling met de quickshift van renault master

Ongelezen bericht door renger86 »

het bovenstaande verhaal had ik zelf letterlijk kunnen schrijven.

ik sta er ook van te kijken dat garage's dit zomaar kunnen maken.

ook ik heb net een andere bus besteld bij vw.
dit was natuurlijk niet de bedoeling, maar ook ik durf er ook niet meer mee te rijden.

Gesloten