LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Splinternieuwe auto trekt, Renault weigert oplossing

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
renaulttrafic

Splinternieuwe auto trekt, Renault weigert oplossing

Ongelezen bericht door renaulttrafic »

UPDATE 26-1: Renault heeft geeist dat YouTube de film verwijderd. Blijkbaar te bang voor de waarheid!

Maar het internet is vrij; dus zie hier het filmpje nogmaals:
http://www.youtube.com/watch?v=Zu_6B5x6oRM

Ik heb afgelopen jaar een (splinter)nieuwe Renault Trafic gekocht. Als je het stuur los laat is de auto binnen 4 seconden een rijbaan naar rechts geschoven om vervolgens een haast haakse bocht te willen maken.

Zie ook online het filmpje op: (verwijderd door Renault Nederland B.V.)

Ik heb de film iets aangepast (ik had eindelijk door hoe Movie Editor werkt). Het probleem is nu vaker en duidelijker zichtbaar:(verwijderd door Renault Nederland B.V.)

Dit probleem speelt vanaf de eerste dat dat ik deze splinternieuwe Renault Trafic heb gekocht. Renault Nederland is van mening dat deze wagen volledig conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen.

De auto is ondertussen extreem vaak uitgelijnd. Elke keer wordt er iets gecorrigeerd bij de uitlijning, maar het probleem is nooit meer dan 100 kilometer afwezig. De banden zijn al vele malen L/R V/A verwisseld en ik heb nieuwe banden gekocht. Het stuur staat iets scheef, niet heel erg veel. Renault weigert het probleem op te lossen en het product te maken. Ze stellen dat de uitlijning goed is en dus de auto niet naar rechts kan trekken.

De plaatsvervangend hoofd van de plaats van de verkopende dealer heeft tijdens het rijden verklaard dat het levensgevaarlijk is. Hij heeft van hogerhand zijn uitspraken moeten corrigeren, de directie heeft dit bevolen. Renault heeft dit ook expliciet weergegeven in hun brief, ze ontkennen alles volledig.

Renault heeft op papier verklaard dat de auto conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen. Ik heb een opname van een Renault medewerker waarin wordt aangegeven dat Renault het probleem wel opmerkt, maar de oplossing niet kan vinden. De telefonische ondersteuning van de ANWB is van mening dat het probleem kan zitten in de differentieel of in het stuurhuis.

Er bestaat de mogelijkheid dat Renault dit waarschijnlijk weigert te maken omdat de kosten voor vervanging te hoog zijn. Dit laatste is feitelijk ook bevestigd door de medewerkers van de verkopende Renault dealer. Daar is mij gezegd dat ze moesten verklaren dat de auto conform was, dat ze met de rug tegen de muur staan.

Renault geeft aan dat ik een derden expertise kan opvragen (bijv. via de ANWB). Maar ze willen niet op voorhand erkennen dat ze er iets mee gaan doen. Ze zeggen alleen dat ik dan een reactie krijg. Ik denk niet dat ze het zullen erkennen, het kost ze immers geld.

Ik baal dus behoorlijk van mijn aanschaf, ik heb deze auto gekocht omdat mijn bejaarde Corolla naar de garage moest om iets te maken. Ik had geen zin om zoveel tijd kwijt te zijn aan reparaties. Dus heb ik een nieuwe wagen gekocht, je mag verwachten dat je na een stuk rijden geen pijn in je handen krijgt van het corrigeren van de wagen.

Iemand ideeën hoe we dit probleem wel kunnen oplossen?
Laatst gewijzigd door renaulttrafic op 26 jan 2010 21:46, 3 keer totaal gewijzigd.

jor

Re: Splinternieuwe auto trekt, Renault weigert oplossing

Ongelezen bericht door jor »

renaulttrafic schreef...Renault geeft aan dat ik een derden expertise kan opvragen (bijv. via de ANWB). Maar ze willen niet op voorhand erkennen dat ze er iets mee gaan doen. Ze zeggen alleen dat ik dan een reactie krijg. Ik denk niet dat ze het zullen erkennen, het kost ze immers geld.
Zo aan het filmpje te zien is er echt wel wat loos ( gok op het stuurhuis). Ik zou toch de ANWB dit laten uitzoeken ook al kost dat in eerste instantie geld, als die uitvinden wat er fout zit ( en dat word gevonden, zo overduidelijk ) Renault confronteren en erbij melden dat je de publiciteit gaat zoeken als er niets aan gedaan word.Of Renault het wel of niet erkent ( ligt juridisch vaak heel moeilijk ) doet niets ter zake, als het maar opgelost word! Ik pikte een dergelijke afwijking echt niet.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Iedere dealer is aangesloten bij de BOVAG, wellicht verstandig om eens kontakt op te nemen met de BOVAG geschillencommissie?

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik zag aan het begin van het You-tube filmpje dat er sprake was van een (herstelde) schade.

Kan het misschien zijn dat de schade niet goed hersteld is, dit kan namelijk ook de genoemde problemen geven. Het is overigens wel vreemd dat men vervolgens (bij twee garages) constateert dat de auto geen afwijkingen vertoont.

Is de schade ook hersteld bij de Renault-dealer? Indien dit niet zo is zou u eens terug kunnen gaan naar degene die de schade heeft hersteld.

renaulttrafic

De schade betreft een klein deukje aan de rechterportier, geen schade die invloed kan hebben op het weggedrag van de auto.

De auto rijdt recht door als het koud en/of nat is. Dat is het rare, de garage in Papendrecht heeft getest tijdens de koude en heeft op een gegeven moment niets geconstateerd. Afgesproken is dat we zouden rijden zodra het probleem er weer was. Na overleg met Renault Nederland hebben ze dat later geweigerd. De garages spelen schijnbaar samen met de importeur / andere garages.

Fijn probleem voor een splinternieuwe auto! Koop nooit een Renault, de service is belabberd.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Dat renault (nog steeds) dramatisch matige auto's maakt is wel duidelijk maar helpt hier niet voor een oplossing. Is deze auto al eens bij een ect goede uitlijner geweest (en dat bedoel ik geen garage met uitlijnbank, kwikfit of andere willekeurige bandenboer).
Goede vakman zal met de auto gaan rijden en de klacht ook constateren.
Dat de auto het met nat weer niet doet zou op de banden kunnen duiden, zou de klacht toch maar eens door de anwb laten beoordelen.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

renault maakt geen dramatisch matige autos, dit is ene geval wat 1 op de duizenden voorkomt en kan bij elk merk gebeuren

begrijp alleen niet dat men weigert ook maar iets aan het probleem te doen, ik zou bureau van rechtshulp eens inschakelen

Veldt01

Renault maakt vanalles maar geen goede auto's. Wij (mijn wergever) heeft een enorm aantal auto's van dit merk in gebruik (in de lease zijn ze super vanwege de aanzienlijke kortigen die door het merk worden gegeven, wordt helaas nooit gekeken hoe vaak ze stil staan).
Als je weet hoe vaak en wat er allemaal kapot gaat aan de personenauto's (bussen is en ander verhaal) van dit merk dan kun je rustig stellen dat dit merkt geen goede auto's op de markt zet.
Heb in het agelopen jaar (relatief rustige rijder en zuinig op mijn spullen). Met een relatief nieuwe auto probemen gehad met de turbo, noodloop, 2 x raam weggezakt in de deur, om over de ontelbare rammels niet te spreken. Voordat ik privé een dergelijk produkt zou kopen......
(collega heeft een espace diesel die binnen de 2 ton aan zijn derde turbo en tweede motorblok toe is, om over het uitvallen van de apparatuur op het dashboard maar te zwijgen....)

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Veldt01 schreef:Als je weet hoe vaak en wat er allemaal kapot gaat aan de personenauto's (bussen is en ander verhaal) van dit merk dan kun je rustig stellen dat dit merkt geen goede auto's op de markt zet.
De Renault Trafic is qua kwaliteit exact hetzelfde als de personenwagens. Dit model wordt weleiswaar ook als opel en nissan verkocht, maar is een ontwerp van Renault. Met Renault motoren, chassis, etc. Opel en Nissan hangen er alleen hun eigen logo's aan.

Desalniettemin schandalig dat Renault dit probleem niet oplost.

Veldt01

Volgens mij is het schandalig dat de dealer het niet oplost. De koop is met de dealer gesloten en dat de dealer het vervolgens niet opgelost krijgt bij Renault is zijn probleem.

renaulttrafic

Ik heb zojuist een duidelijker filmpje geupload:
http://www.youtube.com/watch?v=ItOF276c8nI

Menasor2002

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

is gewoon een defecte (kromme ) spoorstang zo moeilijk is dat niet.. 1 vd vele Renault kwalen.

Mallemalle

iets in die geest idd, of een spoorstangrubber kapot, inwendig

dan draaitie idd links of rechts af en fors ook

evertjan54

Ongelezen bericht door evertjan54 »

het zelfde probleem heb ik maar dan met een schokkende motor
van mijn twingo II nieuw.
na 3 weken begin de auto te schokken tussen de 40/50 km en gaat veel benzine verbruiken
tijdens zijn eerste beurt in oktober konden ze nog niets vinden op wat storing na
wat betreft de airco onregelmatig lopen van de motor

er moet een nieuw programma in is het wat ze zeggen
zijn er al 1 jaar en 5 maanden mee bezig

schandalig

Mallemalle

dus, een heel ander probleem, niet hetzelfde

je heb van die mensen.... :roll: :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

het zelfde probleem heb ik maar dan met een schokkende motor
van mijn twingo II nieuw.
na 3 weken begin de auto te schokken tussen de 40/50 km en gaat veel benzine verbruiken
Bij het beginnen van het schokken schrok de bestuurder zo erg dat hij flink naar rechts stuurde, de vluchtstrook op. :wink:
dus, een heel ander probleem, niet hetzelfde
Zelfde probleem (naar rechts sturen) andere oorzaak. :lol:

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

@Renaulttraffic,

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen, of een oplossing?

Gesloten