LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spontane noodstop met Volkswagen Touran!!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hugensjr

Spontane noodstop met Volkswagen Touran!!

Ongelezen bericht door hugensjr »

Hallo,

Mijn vader heeft sinds 4 maanden een Volkswagen Touran (1.6 FSI, automaat)
Afgelopen weekend reed hij 's-avonds met een snelheid van ongeveer 60 km/u richting huis.
Vanuit het niets blokkeerden de remmen van de auto , met volle kracht, een plotselinge en onverwachte noodstop dus!!!
Het rempedaal is niet aangeraakt, evenmin de handrem. Gelukkig bleef de auto wel recht op de weg, en was er geen achterop komend verkeer.
In stilstand de rem ingedrukt en de automaat van drive naar neutraal en weer naar drive geschakeld. Toen kwam de auto weer los.

Het is goed afgelopen, maar in feite kon dit een levensgevaarlijke situatie opleveren. Mijn vader is al naar de dealer geweest. Deze meldde dat zij van zoiets nog nooit hadden gehoord. De boardcomputer is uitgelezen maar daar kon men niets uit aflezen wat hiermee verband houdt.

Ik benieuwd of er nog meer Touran-rijders (of ander type VW) zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt en/of mensen die enig idee hebben wat iets dergelijks veroorzaakt kan hebben.

Alvast bedankt!
Gegroet,

Patrick Hugens

Gast

Re: Spontane noodstop met Volkswagen Touran!!

Ongelezen bericht door Gast »

Het zelfde probleem heb ik gehad met mij Peugeot 307 SW

Op verschillende momenten ging bij rechtuitrijden het ESP
lampje knipperen. De auto dacht blijkbaar dat we uit de
bocht vlogen.

Op het zelfde moment dook de auto in de remen.
Niet tot stilstand maar slecht voor 1 a 2 seconde.
Toch raar en gevaarlijk.

Bert Huisman

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Dat een Peugeot zo'n probleem vertoont is niet zo uitzonderlijk. Bij VW wel en ik zou er zonder meer mee naar de garage teruggaan en verlangen dat men dit tot op de bodem uitzoekt. Zal je gebeuren op de snelweg met een hele rits auto's achter je. Volkswagewntechnici moeten in staat zijn dit te vinden! :)

RCS

Ongelezen bericht door RCS »

In TopGear hebben ze eens een enquete gehouden en daar kwam de Golf als slechtste uit. Ook in vergelijking met bepaald modellen van Audi, Seat en Skoda, die allemaal op hetzelfde platform zijn gebouwd en eigenlijk dezelfde techniek delen.

Gesloten