Ik had bij aanschaf van de renault megane uit november 1997 maar 1 sleutel ontvangen.
Deze sleutel werkte soms niet om de deuren te openen. Ik heb dus en nieuwe sleutel besteld en via de onderstaande procedure ingeleerd.
-startonderbreker erop zetten
-oude sleutel op contact zetten
-vergrendelingsknop binnen 1x in drukken en ontgrendelingsknop 1x indrukken
-noodcode invoeren via de vergrendelingsknop binnen
-oude sleutel uit contact halen.
-vergrendelingsknop binnen ingedrukt houden totdat hij klik klik doet.
-Nieuwe sleutel ingedrukt op de binnen spiegel richten totdat deze nieuwe sleutel ook klik klik doet en vergrendeling eraf haalt.
Vergrendelen en ontgrendelen van de deuren werkt nu goed.
Nu heb ik nog wel het probleem dat de auto met zowel de nieuwe sleutel niet direct start nadat ik ontgrendeld heb.
Het lijkt wel of bijv. de accu leeg is als ik de auto wil starten. Als ik dan de sleutel terugdraai en het nog eens probeer dan lukt het soms wel soms niet. Soms moet ik het wel een aantal keer proberen
Volgens mij is het niet een probleem van de accu of de startmoter maar ligt het aan de sleutel of startonderbreker
Iemand een idee wat dit kan zijn
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] startproblemen Renault Megane
Re: startproblemen Renault Megane
probeer eens om als je buiten de auto staat de deur met de afstandsbediending te openen, plaats nemen in de auto, en nogmaals op de afstandsbediening drukken om de auto te sluiten en vervolgens weer te ontgrendelen.
dit is bij oude méganes en scénics vaak de startprocedure
dit is bij oude méganes en scénics vaak de startprocedure