LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Suzuki swift 2006 radio/cd geblokkeerd na vervanging accu
Suzuki swift 2006 radio/cd geblokkeerd na vervanging accu
Hallo,
Na noodzakelijke vervanging van de accu is mijn radio/cd speler geblokkeerd. Ik heb de auto in 2006 nieuw gekocht, de radio/cd speler is een inbouw versie origineel door Suzuki geplaatst.
Zelf heb ik nooit een anti diefstal code ingevoerd en volgens de dealer wordt deze ook niet door de fabrikant ingevoerd.
Toch is hij nu geblokkeerd en met geen mogelijkheid te activeren. Na contact met 2 verschillende dealers en een poging door een deskundige van een van hen, werkt hij nog altijd niet
Kent iemand dit probleem en nog beter, weet de oplossing?!
Bvd.
Na noodzakelijke vervanging van de accu is mijn radio/cd speler geblokkeerd. Ik heb de auto in 2006 nieuw gekocht, de radio/cd speler is een inbouw versie origineel door Suzuki geplaatst.
Zelf heb ik nooit een anti diefstal code ingevoerd en volgens de dealer wordt deze ook niet door de fabrikant ingevoerd.
Toch is hij nu geblokkeerd en met geen mogelijkheid te activeren. Na contact met 2 verschillende dealers en een poging door een deskundige van een van hen, werkt hij nog altijd niet
Kent iemand dit probleem en nog beter, weet de oplossing?!
Bvd.
-
Re: Suzuki swift 2006 radio/cd geblokkeerd na vervanging accu
ik zie dat meer mensen een probleem hebben via Google, met meerdere type's Suzuki.
Wel is van belang te weten wat voor radio het is, is het een fabrieksgemonteerde radio of een achteraf inbouw.
Als het dat laatste is moeten merk en type ook bekend zijn. In veel gevallen zal de radio wel gedemonteerd moeten wordenomdat het type en/of serienummer benodigd is.
Wel is van belang te weten wat voor radio het is, is het een fabrieksgemonteerde radio of een achteraf inbouw.
Als het dat laatste is moeten merk en type ook bekend zijn. In veel gevallen zal de radio wel gedemonteerd moeten wordenomdat het type en/of serienummer benodigd is.
bedankt voor de tip, het is een fabrieks ingebouwde radio/cd speler.
Zal eens in de boekjes kijken voor het type nummer en verder kijken op google.
Zal eens in de boekjes kijken voor het type nummer en verder kijken op google.
-
Als het een fabrieksgemonteerde radio is zal de dealer je toch moeten kunnen helpen.
Voordat je gaat (laten) demonteren: Kijk eens in de serviceboekjes. Misschien hoef je niet te laten demonteren.
Vaak zit er een sticker met de code, of het is een klein papiertje/sticker met daarop het nr. genoteerd, die bij de boekjes zit.
Voordat je gaat (laten) demonteren: Kijk eens in de serviceboekjes. Misschien hoef je niet te laten demonteren.
Vaak zit er een sticker met de code, of het is een klein papiertje/sticker met daarop het nr. genoteerd, die bij de boekjes zit.
Soms ook zit er een sticker met de unlockcode in het handschoenenvakje.
Stel je vraag ook eens op www.problemcar.nl
Bedankt voor alle reacties.
Uiteraard ben ik al in contact geweest met de Suzuki dealer echter weten zij het niet, zelfs hun eigen 'expert' op autoradio gebied kende dit type niet. Verbazingwekkend aangezien het een originele, fabrieksgemonteerde radio is, geïntegreerd in het dashboard.
Problem car heb ik geprobeerd, helaas ook zonder succes.
Het dashboard kastje ga ik zeker nog nakijken!
Bedankt!
Uiteraard ben ik al in contact geweest met de Suzuki dealer echter weten zij het niet, zelfs hun eigen 'expert' op autoradio gebied kende dit type niet. Verbazingwekkend aangezien het een originele, fabrieksgemonteerde radio is, geïntegreerd in het dashboard.
Problem car heb ik geprobeerd, helaas ook zonder succes.
Het dashboard kastje ga ik zeker nog nakijken!
Bedankt!
Tsja ik zou zeggen als Suziki er niet uit komt, moeten ze maar een nieuwe radio monteren. Uiteraard zonder kosten, dat spreekt voor zich.
@Audrey
Probeer het nog eens bij de importeur.
Niet geschoten is.......
http://www.suzuki.nl/contact
Probeer het nog eens bij de importeur.
Niet geschoten is.......
http://www.suzuki.nl/contact
Als deze radio een antidiefstal code heeft dan heb je die code bij aankoop als het goed is erbij gekregen.
sephora30 schreef:Als deze radio een antidiefstal code heeft dan heb je die code bij aankoop als het goed is erbij gekregen.
Auto is tweede hands gekocht, dus misschien niet alle papieren gekregen.Zelf heb ik nooit een anti diefstal code ingevoerd en volgens de dealer wordt deze ook niet door de fabrikant ingevoerd.
Staat er niet toevallig ergens heel klein de naam van de fabrikant van de unit? Mijn schoonouders hebben een Fiat, ook met zo'n ingebouwde radio, en daar staat op het klepje van de cassette unit de naam van de fabrikant, Blaupunkt in dat geval. En in onze Saab is de CD-wisselaar bijvoorbeeld van Pioneer.
Als het de PAC-01 betreft, kon de fabrikant wel eens Panasonic zijn in dit geval.
Als het de PAC-01 betreft, kon de fabrikant wel eens Panasonic zijn in dit geval.
Is de auto werkelijk tweedehands gekocht? TS schrijft het volgende:nevermind schreef:sephora30 schreef:Als deze radio een antidiefstal code heeft dan heb je die code bij aankoop als het goed is erbij gekregen.
Auto is tweede hands gekocht, dus misschien niet alle papieren gekregen.Zelf heb ik nooit een anti diefstal code ingevoerd en volgens de dealer wordt deze ook niet door de fabrikant ingevoerd.
Ik heb de auto in 2006 nieuw gekocht, de radio/cd speler is een inbouw versie origineel door Suzuki geplaatst.
@riddert
Je hebt gelijk, over het hoofd gezien.
Je hebt gelijk, over het hoofd gezien.