LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ...
-
Re: ...
Inderdaad, je hebt zelf besloten om zonder garantie te kopen, en dit is dan één van de risico's die je in had moeten calculeren.
Ik denk niet dat er veel mensen voor zoveel geld die gok hadden durven nemen. Of je moet er wel in zwemmen zeg maar.
Waarom plaats je trouwens 3 topics met hetzelfde onderwerp?
Ik denk niet dat er veel mensen voor zoveel geld die gok hadden durven nemen. Of je moet er wel in zwemmen zeg maar.
Waarom plaats je trouwens 3 topics met hetzelfde onderwerp?
Ik denk dat die 1400 een tikfout is geweest, 10400 is logischer voor deze auto van dit bouwjaar.
Maar dan nog, als je zonder garantie wilt kopen is dit het risico dat je loopt.... pech gehad dus! Je had hem kunnen laten keuren en dan het je het geweest of garantie bijkopen...
Maar dan nog, als je zonder garantie wilt kopen is dit het risico dat je loopt.... pech gehad dus! Je had hem kunnen laten keuren en dan het je het geweest of garantie bijkopen...
Hoe iemand daarbij komt weet ik niet maar voor €1400.- is dit soort auto's uit nota bene 2005 echt niet te koop.Kijk op bv autotrader.nl en je ziet dat de prijs (€ 10400.- ) zelfs al iets te goedkoop is. Als je bij aankoop van een dergelijke wagen de garantie laat vallen (scheelt flink in de prijs) komt de prijs aardig overeen met de dagwaarde en heb je natuurlijk bijna 2 maanden later geen poot meer om op te staan. Jammer, maar waar.Berenice schreef:Ik denk dat die 1400 een tikfout is geweest, 10400 is logischer voor deze auto van dit bouwjaar.
Topic starter is goed de weg kwijt. Als een auto koopt zonder garantie heb je toch geen garantie ? Iets wat je niet koopt kun je ook niet hebben.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heet dat. Wees een vent, geen sukkel en draag je verlies. Volgende keer beter.
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heet dat. Wees een vent, geen sukkel en draag je verlies. Volgende keer beter.
Formeel heb je geen garantie, maar wel recht op een deugdelijk product, ook als je een auto koopt zonder garantie.
Ik zou dit eens zeer goed doornemen:
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie ... nkoop.html
En het pdf-je over conformiteit.
Heel leerzaam.
Ik zou dit eens zeer goed doornemen:
http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie ... nkoop.html
En het pdf-je over conformiteit.
Heel leerzaam.
-
Dat je zonder garantie koopt is één, maar dan ook zonder onderzoek?
Sorry, ik kan hier geen medelijden mee hebben.
Een lekke koppakking is namelijk wel te herkennen. Dan zit er smurrie op de dop van de olietank. En als die dop helemaal schoon is, dus zonder olie, dan zou je ook wel genoeg moeten weten.Nu blijkt na 1 maand rijden (1000KM) dat de auto een lekke koppakking had en een scheur in de kop!
Sorry, ik kan hier geen medelijden mee hebben.
een auto kopen met een lekke koppakking en scheur in de kop, en dan toch nog 1000 km rijden. Dat vind ik pas knap. Normaal kom je met een lekke koppakking nog geen 100 km en is je motor aan de kook. Iets wat met de warmte die we nu hebben heel snel kan gebeuren. En de scheur in de kop is weer het gevolg van hier te lang mee doorrijden.
In de hele periode niets gemerkt van oplopende temperatuur, weglopende koelvloeistof? Witte rook uit de uitlaat?
In de hele periode niets gemerkt van oplopende temperatuur, weglopende koelvloeistof? Witte rook uit de uitlaat?
-
tijdstip van lekke koppakking is met de huidige gegevens gepost door ts niet te bepalen
kan vorige week zijn gebeurd, maar dat je er geen 100, laat staan 1000 km mee door kan rijden is een feit, ik gok op nog niet eens 10 km
kan vorige week zijn gebeurd, maar dat je er geen 100, laat staan 1000 km mee door kan rijden is een feit, ik gok op nog niet eens 10 km