Zijn er nog meer mensen die hebben meegemaakt dat de schade vrije jaren niet klopten en dat de verantwoordelijk heid bij jezelf lag en niet bij de tussenpersoon? En je tegen een muur oploopt.
Voor mijn vriend met wie ik 2 jr samen
samenwoon, ging ik bij het samenwonen de financiën bekijken. Ik heb een financiële achtergrond.
Ik kwam er achter dat hij jarenlang teveel premie betaalde.
Zijn schade vrije jaren stonden verkeerd met een verschil van 8 jaar. Hij is een laaggeschoolde man die dit soort zaken niet begrijpt. Vandaar dat hij de verzekering via een tussenpersoon Saa had laten verlopen en er vanuit ging dat alles klopte. Hij wist nooit dat schade vrije jaren de premie verlaagde.
Saa geeft aan dat het zijn eigen verantwoordelijkheid is om te checken of de schade vrije jaren elk jaar opgehoogd worden/kloppen. Maar ze nemen als gevolmachtigde geen enkele verantwoordelijkheid op zich en mijn vriend kan fluiten naar de teveel betaalde premie. Omdat het zijn eigen schuld is.
Op het internet zijn er ook zaken te zien bij de geschillencommissies etc, maar ik merkte op dat verzekerden vaak in het ongelijk gesteld worden. Door al die extra regels etc in de voorwaarden.
Ik vroeg mij gewoon af,of er meer mensen zijn die zulke pech hadden ivm het niet begrijpen van auto verzekeringen en schade jaren.
Uiteraard snap ik dat het mijn vriend zijn verantwoordelijkheid ook is. Zoals ik al zei, je gaat ervan uit dat de tussenpersoon het wel goed doet. Je gaat er naar toe omdat het makkelijk is en zij alles regelen. Je geeft je info en hij regelt alles.
Het is jammer, maar ik wilde meer mijn verhaal kwijt. Het laat mij niet " los" omdat ik zulke zaken oneerlijk vind. Juridisch loket had al aangegeven dat de kans nihil is om nog geld terug te kunnen halen. Maar dat het proberen waard is. Helaas heeft dit niets opgeleverd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2019 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Dan maar naar het Kifid als de schadevrije jaren niet elk jaar verhoogd werden.
Re: Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk wordt om wat terug te krijgen als de 'beginstand' verkeerd is doorgegeven. Maar het jaarlijks 'ophogen' van de schadevrije jaren lijkt mij toch wel iets waar de verzekeraar ook verantwoordelijk voor is. Daarvoor zou je toch wel een goede kans moeten maken.
Re: Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Is het de bemiddelaar die zegt dat het uw eigen verantwoordelijkheid is of het overkoepelend orgaan??
Mocht de bemiddelaar dit zeggen laat hem dit dan ook op papier zetten zodat u de klachten procedure welke te vinden is op
https://www.saa.nl/klantenservice/klachten kan op starten.
Mocht de bemiddelaar dit zeggen laat hem dit dan ook op papier zetten zodat u de klachten procedure welke te vinden is op
https://www.saa.nl/klantenservice/klachten kan op starten.
Re: Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
TS, kun je misschien iets meer vertellen over de situatie.
Is er een verkeerde beginstand door gegeven? Want dit wordt namelijk altijd in Roy Data gecontroleerd door de verzekeraar en dan gecorrigeerd of dat nu naar beneden of naar boven is.
Of is het op een andere manier gegaan?
Is er een verkeerde beginstand door gegeven? Want dit wordt namelijk altijd in Roy Data gecontroleerd door de verzekeraar en dan gecorrigeerd of dat nu naar beneden of naar boven is.
Of is het op een andere manier gegaan?
Re: Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Waarom heb je een tussenpersoon? zodat die dit soort zaken in d egaten houdt en je op zn minst waarschuwt, beter nog (dat doen de goede) zelf met verzekeraar aan de slag gaan voor jou. SAA heb ik om deze reden al lang geleden verlaten, kwam daar in of meer gedwongen terecht omdat de oude eigenaar van het kantoor het overdeed aan SAA toen hij ging stoppen. Heb ze heel even voordeel vd twijfel gegeven maar was er snel klaar mee.
Re: Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Ik heb het vandaag nog meegemaakt. Verzekerd bij de ANWB.
In april een andere auto gekocht en in mei de oude verkocht. Bij het afsluiten van de nieuwe nog aangegeven dat ik al een verzekering had lopen en of de schadevrije jaren omgezet konden worden op de nieuwe. Dit was volgens de jonge man geen probleem. De polis eigenlijk niet puntsgewijs nagekeken omdat ik beste man op zn woord geloofde.
Destijds gaven ze aan bij verkoop van de oude auto stopt de verzekering automatisch. In juli erachter gekomen dat ik nog steeds betaal voor de verkochte auto. Ik zat in een hectische periode waarbij ik niet heel secuur mn afschrijvingen bekeek. Afin, uiteindelijk gemaild naar ANWB en alles rechtgezet. Maar was er toen nog niet achter dat mn schadevrije jaren niet correct stonden.
Vandaag bezig geweest met alle verzekeringen nalopen en de polissen bekijken. Wat bleek. Mijn schadevrije jaren staan op 0 in de polis terwijl ik er minimaal 4 moet hebben. Daarbij staat de no-claim korting dus ook niet juist. Eerst werd er nog ontkent dat ik er 4 zou hebben en waren dat er 3 volgens mevrouw. Toen ik vertelde dat ik was meeverzekerd op de auto van mn moeder kwam er opeens een jaar bij. Bij mij is dit goed afgelopen en krijg ik 100 euro terug binnen 5 werkdagen.
Het stomme is ze hebben in hun bevestigingsmail neergezet:
''Bij uw aanvraag voor de ANWB Autoverzekering gaf u door dat u 0 schadevrije jaren heeft. Wij kunnen dit aantal niet overnemen. Hier leest u er meer over.
Wij hebben 4 schaddevrije jaren overgenomen
Dit aantal is anders dan u heeft doorgegeven. Wij vonden dit aantal in Roy-Data. (...)''
Dit durft de ANWB te mailen terwijl ik heb gebeld en heb aangegeven dat de 0 jaren niet klopt en dat dat minimaal 4 jaar moet zijn.
Ik denk dat wanneer een programma als Radar naar hun toestapt zij zich op deze manier willen indekken.
In april een andere auto gekocht en in mei de oude verkocht. Bij het afsluiten van de nieuwe nog aangegeven dat ik al een verzekering had lopen en of de schadevrije jaren omgezet konden worden op de nieuwe. Dit was volgens de jonge man geen probleem. De polis eigenlijk niet puntsgewijs nagekeken omdat ik beste man op zn woord geloofde.
Destijds gaven ze aan bij verkoop van de oude auto stopt de verzekering automatisch. In juli erachter gekomen dat ik nog steeds betaal voor de verkochte auto. Ik zat in een hectische periode waarbij ik niet heel secuur mn afschrijvingen bekeek. Afin, uiteindelijk gemaild naar ANWB en alles rechtgezet. Maar was er toen nog niet achter dat mn schadevrije jaren niet correct stonden.
Vandaag bezig geweest met alle verzekeringen nalopen en de polissen bekijken. Wat bleek. Mijn schadevrije jaren staan op 0 in de polis terwijl ik er minimaal 4 moet hebben. Daarbij staat de no-claim korting dus ook niet juist. Eerst werd er nog ontkent dat ik er 4 zou hebben en waren dat er 3 volgens mevrouw. Toen ik vertelde dat ik was meeverzekerd op de auto van mn moeder kwam er opeens een jaar bij. Bij mij is dit goed afgelopen en krijg ik 100 euro terug binnen 5 werkdagen.
Het stomme is ze hebben in hun bevestigingsmail neergezet:
''Bij uw aanvraag voor de ANWB Autoverzekering gaf u door dat u 0 schadevrije jaren heeft. Wij kunnen dit aantal niet overnemen. Hier leest u er meer over.
Wij hebben 4 schaddevrije jaren overgenomen
Dit aantal is anders dan u heeft doorgegeven. Wij vonden dit aantal in Roy-Data. (...)''
Dit durft de ANWB te mailen terwijl ik heb gebeld en heb aangegeven dat de 0 jaren niet klopt en dat dat minimaal 4 jaar moet zijn.
Ik denk dat wanneer een programma als Radar naar hun toestapt zij zich op deze manier willen indekken.
Re: Te veel premie betaald door incorrect aantal schadevrije jaren
Dus u kijkt uw polis niet na, u kijkt uw afschrijvingen niet na maar de ANWB moet zich indekken? Ik zou de hand in eigen boezem steken, blij zijn met dat het rechtgezet is.