LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] teveel motorolie verbruik, van de opel zafira diesels
Re: teveel motorolie verbruik, van de opel zafira diesels
De eerder genoemde site's over het hoge olie verbruik van de Opel dieselmotoren zijn gesloten om dat de makers van deze site er met hun dealer uit zijn gekomen.
De makers van deze Site vonden dat Opel haar klanten eerlijk moest informeren over het hoge Olie verbruik van Opel's dieselmotoren.
Omdat Opel dit na liet, deden zij het zelf maar....
Kennelijk vinden zij nu dat de consument nu niet meer eerlijk geinformeerd hoeft te worden....
Ik ben van mening dat de site gesloten is om dat er zich een ware polonaise van klagers ontketende, een groot deel van de klager vielen over werkelijk elk dingetje dat los zat aan de auto, en Opel alleen maar de grond in stampte.
Het geklaag over het olie verbruik leek bij sommige op de achtegrong te verdwijnen.
De makers van deze Site vonden dat Opel haar klanten eerlijk moest informeren over het hoge Olie verbruik van Opel's dieselmotoren.
Omdat Opel dit na liet, deden zij het zelf maar....
Kennelijk vinden zij nu dat de consument nu niet meer eerlijk geinformeerd hoeft te worden....
Ik ben van mening dat de site gesloten is om dat er zich een ware polonaise van klagers ontketende, een groot deel van de klager vielen over werkelijk elk dingetje dat los zat aan de auto, en Opel alleen maar de grond in stampte.
Het geklaag over het olie verbruik leek bij sommige op de achtegrong te verdwijnen.
Heren, inderdaad verbruiken de DTI motoren van Opel zeer veel Olie, tot 1 liter op 1000 kilometer aan toe, maar verder zijn het prima motoren. De oorzaak zit in materiaal keuze van zuigers en cilinderwanden. Daarnaast is de boring en passing van de zuigers verre van optimaal. Maar daar staat tegenover dat de prestaties redelijk goed zijn, verbruik is prima, levensduur is goed, volgens mij verder weinig mis mee. Echter hou goed het oliepeil in de gaten want ze lusten wel wat!
Het mag dan zijn dat Michael in zijn reactie de prestaties van de dieselmotoren goed vind, ik heb hierover een heel andere mening.
Die Zafira van mij verbruikt 1 liter per 3000 km. Volgens Opel ver boven de norm, dus zou ik blij moeten zijn. Dat ben ik dus absoluut niet, ik moet met mijn km aantal iedere 1,5 week onderweg olie bijvullen.
Opel heeft als nieuwe slogan: fresh cars, better quality. Fresh is het inderdaad als ik om 6:30 uur onderweg olie moet bijvullen. De quality van die moteren is naar mijn mening gewoon slecht.
En over de prestaties. Het dieselverbruik van de motor vind ik ook behoorlijk hoog in vergelijking met de HDI motor in mijn Citroen Xantia.
Die Zafira van mij verbruikt 1 liter per 3000 km. Volgens Opel ver boven de norm, dus zou ik blij moeten zijn. Dat ben ik dus absoluut niet, ik moet met mijn km aantal iedere 1,5 week onderweg olie bijvullen.
Opel heeft als nieuwe slogan: fresh cars, better quality. Fresh is het inderdaad als ik om 6:30 uur onderweg olie moet bijvullen. De quality van die moteren is naar mijn mening gewoon slecht.
En over de prestaties. Het dieselverbruik van de motor vind ik ook behoorlijk hoog in vergelijking met de HDI motor in mijn Citroen Xantia.
Lieve mensen Opel heeft in zijn bestaan nog nooit gepresteerd om een fatsoenlijke, duurzame en zuinige diesel te maken, het was allemaal ellende. Langzaam, hoog verbruik, luidruchtig en snel mankementen vertonend. Wat dat betreft is de HDI uit de Peugeot- en Citroën-stallen 10x beter.
Sinds mei 2001 rijd ik ook in een Zafira DTI. Olieverbruik is 1 liter op 2000 kilometer. Ik heb inmiddels 85.000 km op de teller staan en het olieverbruik is nog steeds zo hoog. Verder zuipt hij diesel (1 op 14). Hiervoor heb ik in diesels gereden van andere merken (VW Passat en Volvo V70). Deze kenden geen olieverbruik en reden gemiddeld 1 op 18. Twee collega's die ook Zafira Diesel rijden hebben precies dezelfde problemen. Verder begint mijn Zafira nu te rammelen,de boordcomputer heeft kuren, trillen in de vooras (ook na balanceren op de auto)etc. Opel doet nagenoeg niet aan deze klachten. Gelukkig heb ik als consument de keuze: dit is mijn eerste Opel en tevens laatste. Gefeliciteerd Opel. Klanten voor de gek houden is een korte termijn visie en wreekt zich op de lange termijn. Dus ga niet zielig zitten doen als in de toekomst de verkopen tegenvallen!
Even voor de duidelijkheid, 1 liter olie op de 10.000km is acceptabel, maar is nog steeds niet goed! 1 liter op 2.000 of 3.000km is ronduit belachelijk, dat is verre van acceptabel!! Als ik jullie was zou ik dit toch echt niet accepteren!
Ok, een DTI loopt prima en als je op tijd olie bijvult is ie nog betrouwbaar ook. Maar olie bij vullen tussen de onderhoudsbeurten door is niet meer van deze tijd!
Ok, een DTI loopt prima en als je op tijd olie bijvult is ie nog betrouwbaar ook. Maar olie bij vullen tussen de onderhoudsbeurten door is niet meer van deze tijd!
Ik lees je bericht en dacht ik moet dit toch ook even kwijt. Ik heb sinds 2 maanden een zafira dti 16V bwjr. 2001.
Begin Km stand 70.000 en nu inmiddels op 75.750 km met een vakantiereis achter de rug. Ik heb pas 1 liter olie moeten bijvullen en dat pas na een lange rit van 2000 km waarbij ik vaak 140/150 km p/uur heb gereden.
Begin Km stand 70.000 en nu inmiddels op 75.750 km met een vakantiereis achter de rug. Ik heb pas 1 liter olie moeten bijvullen en dat pas na een lange rit van 2000 km waarbij ik vaak 140/150 km p/uur heb gereden.
Opel heeft nog nooit een fatzoenlijke diesel kunnen maken. Dit wordt veroorzaakt door het het voldende feit.
Alle Opel diesel l moteren hebben het zelfde draaiende gedeelte van een benzine motor. Met alle zelfde onderdelen en specificatie´s.
Om te koem tot een diesel motor meent men een diesel cilinderkkop, deze is t.o.v. een benzine kop heel anders, en eeninspuit systeem dit schroeft men op het draaiendedeel van de benzine motor. En wat is er dan geboren volgens Opel; een dieselmotor,
Wat heeft men dan bereikt; weinig onderzoeks en ontwikkelings koasten en veel zéér ontevreden klanten.
Alle Opel diesel l moteren hebben het zelfde draaiende gedeelte van een benzine motor. Met alle zelfde onderdelen en specificatie´s.
Om te koem tot een diesel motor meent men een diesel cilinderkkop, deze is t.o.v. een benzine kop heel anders, en eeninspuit systeem dit schroeft men op het draaiendedeel van de benzine motor. En wat is er dan geboren volgens Opel; een dieselmotor,
Wat heeft men dan bereikt; weinig onderzoeks en ontwikkelings koasten en veel zéér ontevreden klanten.
OPEL MOET HET BOUWEN VAN DIESELS GEWOON AAN ISUZU OVERLATEN. DIESELS BOUWEN HEBBEN ZE NOOIT GEKUNT DIE DUITSERS!!!!!!!!!!!!!
pieter baan,
dat molycaot dat diesel olie verbruik tegen gaat waar kun je dat kopen en wat kost dat?
dat molycaot dat diesel olie verbruik tegen gaat waar kun je dat kopen en wat kost dat?
Het is juist dat de 2 liter diesel van Opel opvallend veel olie gebruikt. Dit is gedeeltelijk op te lossen door synthetische motor olie te gebruiken.
Overigens de dieselmotoren bij Opel zijn meestal in Japan gemaakt bij Isuzu. Deze fabriek staat in Japan bekend als de beste fabrikant van
dieselmotoren. In de Opel Omega ligt een BMW diesel.
De nieuwe Opels worden met Fiat diesels uitgerust.
Ik heb zelf goede ervaringen met Opel diesels .O.a. met een Record 2300 diesel, 400.000 km.
Overigens de dieselmotoren bij Opel zijn meestal in Japan gemaakt bij Isuzu. Deze fabriek staat in Japan bekend als de beste fabrikant van
dieselmotoren. In de Opel Omega ligt een BMW diesel.
De nieuwe Opels worden met Fiat diesels uitgerust.
Ik heb zelf goede ervaringen met Opel diesels .O.a. met een Record 2300 diesel, 400.000 km.
Zo, en wie geloofde ook alweer niet dat Zafira's **** auto's waren?
Inmiddels heeft opel geleerd en is gestopt met de DTI motoren en gebruikt nu Fiat/Alfa JTD's (Die noemen ze CDTi bij Opel).
Ik zou nu bij een aanschaf dus opletten dat je een CDTi krijgt en geen DTI.
Ik zou nu bij een aanschaf dus opletten dat je een CDTi krijgt en geen DTI.