LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] teveel motorolie verbruik, van de opel zafira diesels

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
p.v.wijngaarden

teveel motorolie verbruik, van de opel zafira diesels

Ongelezen bericht door p.v.wijngaarden »

wij hebben net zoals een goede vriend van ons een opel zafira diesel gekocht dat was per half augustus 2001 en nu is het probleem dat deze, en andere vrienden die ook z'n opel zafira diesel hebben (van nog geen jaar oud)om de 2000 km. er een liter motorolie bij moeten gooien terwijl met de auto normaal wordt gereden.... bij de garage weten ze het volgens ons ook niet en vertellen ons dat de auto nog moet in lopen, inloop olie? terwijl wij hem van vorige jaar 2001 augustus nieuw gekocht hebben en er nu al ongeveer 21500 km. op hebben staan en iets meer als 10liter olie er al in gedaan hebben is dit normaal, ik ken nu al drie andere personen met ongeveer de zelfde leeftijd auto, merk; opel type; zafira diesel.....

heeft iemand een idee of suggestie hoe wij dit probleem aan kunnen pakken...

b.v.d p. v. wijngaarden

Marc

Re: teveel motorolie verbruik, van de opel zafira diesels

Ongelezen bericht door Marc »

Opel diesel's zijn ronduit slecht. Terwijl de diesels van Japanse wagens makkelijk 500.000 km halen, kun je bij Opel al in je handen klappen als ze de 150.000 km halen.

Olieverbruik bij Opel is altijd aan de hoge kant, maar hetgeen u noemt is wel heel extreem. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering? Probeer in dat geval via die weg juridische hulp te verkrijgen, want dat is in dit geval wel noodzakelijk.

Bij de Opel zijn de nodige produktieproblemen in vrijwel alle fabrieken, komt voornamelijk door het feit dat Opel eigendom is van een Amerikaans bedrijf (General Motors). Zoals bij veel Amerikaanse bedrijven draait het niet om kwaliteit maar om kwantiteit.

Wil je een goede auto tegen niet teveel geld kopen, denk dan eens aan Toyota, Mazda, Nissan of Honda.

marcel

Ongelezen bericht door marcel »

het door u genoemde olieverbruik ligt aardig in de buurt van het gemiddelde van deze landbouwvoertuigen.
de lease opels di/dti 2.0 16v van mijn collega's verbruiken ongeveer hetzelfde aan olie . (daardoor volgens collega's goed voor de zegels, maar voor een prive rijderonacceptabel)
mogelijke oplossing is een speciale elf motorolie (10w30 ?), maar het is gewoon een ***-motor.

het opgegeven max. olieverbruik is 1:1000 waardoor u de fabriek niet aansprakelijk kan stellen.
dit is onacceptabel, maar jammer voor u

de benzine-uitvoeringen zijn vrijwel even slecht (corrosie, waterpompen, brandstofpompen, zwakke motorelektronika enz.)
het door de heer van wijngaarden genoemde kwaliteitsprobleem van opel is de rden dat ik nu een rover 620 op gas rijdt.
na 200.000 km op gas zijn vrijwel alle niet-slijtage onderdelen (remblokje e.d.) nog af-fabriek.
die japanse honda techniek is duurder als je er wat aan hebt, maar bij normaal dealeronderhoud gaat het vrijwel niet stuk
en dat is bij die #@%%^@&^ mobiele schijthuizen genaamd opel wel even anders (uit ervaring)
en je betaalt voor een gebruikte opel vaak teveel voor te weinig auto

marcel

Arjan

Ongelezen bericht door Arjan »

Het hoge olieverbruik van de inderdaad niet al te moderne
Opel-diesels is een bekend fenomeen bij autokenners.
Marc, de best diesels zitten in auto's van Italiaanse
afkomst (FIAT, LANCIA, ALFA ROMEO) of Franse afkomst
(Peugeot, Citroen en Renault). Japanners zijn pas sinds kort
met moderne diesels op de markt gekomen. Van deze motoren
moet de betrouwbaarheid nog maar blijken. Het lijkt me meer
dat jij de Japanse merken, waarmee het uitermate slecht gaat
in Nederland (zie o.a. toyota yaris-verso discussie), een
duwtje in de rug wilt geven.

R.Roest

Ongelezen bericht door R.Roest »

Geachte heer Wijngaarde,

Het is inderdaad bekend dat de diesel motoren van opel in het begin belachelijk veel olie gebruiken. Wel kan ik u u gerust stellen dat bij de meeste opel diesel motoren ronde de 35.000 km het oliegebruik zal gaan verminderen. Wat de reden is kan ik u niet vertellen maar dit is informatie die bij de Opel importeur vandaan komt. Ook kan ik u vertellen dat er al nieuwe diesel motoren zijn die geen olie meer gebruiken en dat komt omdat het bouwproces van de diesel motoren is verandert. Niet bang zijn wel oliepijlen en ik zal u vrezekeren dat het rond de 35.000 km over zal zijn.

En laten we al die verhalen die bij dit forum vermeld zijn Alfa haha laat me niet lachen jullie hebben een tolerantie van 1 liter olie op de 1000 km en die Italiaanse koffiemachines stellen niks voor want het blijven uiteindelijk gewoon fiatmotoren met een brulpijp. En inderdaad japanse diesels zijn wel beter maar laten we eerlijk zijn je rijdt dan ook wel voor *** hoor in zo'n jappenbak. Het is maar wat je wilt

Arjan

Ongelezen bericht door Arjan »

Beste heer Roest,

uit uw bijna onbegrijpelijke (wat een taal- en stijlfouten...) tekst denk ik te kunnen opmaken dat u vindt dat motoren van alfa fiatmotoren met een brulpijp zijn. Bij deze wil ik u mededelen dat de diesels in de Alfa's exact gelijk zijn aan die van Fiat en Lancia. Bovendien zijn dit uiterst betrouwbare motoren. Wist u dat het Fiatconcern het commonrailsysteem, dat in iedere moderne diesel is te vinden, heeft uitgevonden? Wist u dat deze diesels in de toekomst ook in de modellen van Opel te vinden zullen zijn, nu Opel (GM) en Fiat samenwerken? Waarschijnlijk niet; het is dan ook erg jammer dat u op dit forum foutieve informatie zit te verspreiden.

Met vriendelijke groet,

Arjan Luttikhedde

Jan de Rijk

Ongelezen bericht door Jan de Rijk »

Mijn Zafira verbruikt c.a. 1 liter olie op 1200 km. En Opel doet niets!! Kan dit nu allemaal zo maar?

niek

Ongelezen bericht door niek »

Ook mijn Zafira verbruikt te veel olie.(1 liter op 1500 km) Omdat opel niets doet ben ik een website begonnen over dit olieverbruik. Mogelijk dat, als we met velen zijn, Opel toch ooit nog eens verantwoording voor zijn product neemt of moet nemen. Bezoek de site: http://zafira.web1000.com of gebruik dit adres: http://www.zafira.tk
m.vr.gr. Niek.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Mijn Zafira zoop gewoon diesel.
Goed initiatief, die website.
Ik doe zelf niet mee,want ik heb die ***-zafira verkocht (met veel verlies)

Kees van Nieuwehuizen

Ongelezen bericht door Kees van Nieuwehuizen »

Ook mijn zafira verbruikt veel te veel olie. Heeft Trosradar dit onderwerp al gehad of komt dat nog? Bedankt voor een eventueel antwoord.
groetjes, Kees.

Karel Nieuwland

Ongelezen bericht door Karel Nieuwland »

Het is nog niet behandeld. Iedereen vindt de Opel-stelling krom maar het is Juridisch moeilijk aanvechtbaar. Hoewel elk weldenkende rechter in zal zien dat Opel verkeerd bezig is. Een interesante link in deze Opel zaak is: http://www.dse.nl/~zafira

Cock

Ongelezen bericht door Cock »

In de opels worden 2 soorten dieselmotoren gezet
Isuzumotoren die zijn goed en gebruiken geen olie
en opelmotoren
De dealer kan aan de hand van het nummer van de motor
zien of het een Isuzu is of een opel motor

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Bij mijn speurtocht naar een nieuwe auto, heb ik naar aanleiding van de berichten in het trosradarforum de website www.zafira.tk bekeken.
Dit kan toch niet waar zijn ? Nieuwe auto's die zoveel olie verbruiken ?
Kan Tros radar dit niet eens uitzoeken, en komt dit bij andere merken misschien ook voor ?
Misschien moeten we gewoon een tweedehands auto kopen

Robert

Ongelezen bericht door Robert »

Onlangs kwam ik op de site http://zafira.web1000.com. Deze site staat vol met allerlei (meest negatieve) informatie over voornamelijk het olieverbruik van de Opel Zafira 2.0D.
Het leek mij leuk om ook de ervaringen van mensen met een benzine uitvoering eens in beeld te brengen.
Het portal: http://www.rdegraaf.com

Marc

Ongelezen bericht door Marc »

In de media wordt steeds meer gesproken over de teruglopende kwaliteit van Opel. Opel is niet voor niets voorbijgestreven door VW als nr 1 autoverkoper. Of het nu om de diesel gaat van Opel of de nieuwe (overiges vreselijk lelijke en kleurloze) Vectra. Het is allemaal niets. Het zijn kwalitatief slechte auto's.

Spaar dan even door en kies dan voor een BMW of VW/Audi diesel (TDI of 320d of de 330d). Monsters van motoren die naast veel kracht en koppel geen druppel olie verbruiken. Ik rijd zelf sinds kort een 330d en voor mij nooit meer een benzinemotor. Op en top diesel: 231 pk. Hoezo olieverbruik? Nada niets.....

Remco

Ongelezen bericht door Remco »

Het olieverbruik van opel diesels is vaak op te lossen door goede olie te gebruiken.
Het gebruik van Elf 5W30 olie doet vaak wonderen.

richard

Ongelezen bericht door richard »

Beste Remco.....

Het probleem van het hoge olie verbruik wordt niet veroorzaakt door gebruik van verkeerde olie, het zit gewoon in de constructie van de motor.

Van de vele klagers zijn er een aantal geweest die een olie staat hebben laten bijhouden door de garage, dan vullen ze bij de garage de voorgeschreven olie bij, en ook in die gevallen is het olie verbruik ongekend hoog... Daar komt nog bij dat de invloed van de viscositeitsindex op het olie verbruik niet moet worden overdreven, die blijkt in de praktijk vaak erg mee te vallen. De door u genoemde olie (elf 5w30) is een relatief dunne olie, bij gebruik van dunne olie zal het verbruik eerder hoger dan lager uit vallen.

ani

Ongelezen bericht door ani »

waarom zijn al die websites ineens gesloten?

pieter baan

Ongelezen bericht door pieter baan »

Wij hadden hier bij verschillende collega's binnen het bedrijf ook last van. Hebben daarom een product moly-premium toegepast. Tot onze verbazing is zowel het olieverbruik als brandstofverbruik afgenomen

succes verder met uw probleem

Martje

Ongelezen bericht door Martje »

toevallig met zo'n apparaat naar Frankrijk gereden. Na 700 km begon de bordcomputer om olie te zeuren. Het geheel uiteraard als foutje van de computer betracht. Bij een volgende tankstop toch maar even het oliepeil gecontroleerd en echt waar, er moest anderhalve liter bij. Niet te geloven !! Was ik even blij dat het slechte een huurauto was en dat ik zelf met een .. degelijke .. Ford door het leven mag gaan. Opel nee dank U !

Gesloten