Ik heb een Toyota Aygo van januari 2006. Prima auto, op zich geen klachten. Tot vorige week. Ik waste mijn auto (bij temperaturen boven nul) in een wasbox. Bij het afspuiten met de hogedrukspuit spoot ik echter zomaar de toplaag van de lak op de bumper eraf! Ik ben ermee naar de dealer geweest. Hij had nog nooit van deze klacht gehoord. Volgens hem wordt de Aygo namelijk niet met een toplaag op de lak geleverd. Die van mij is nooit overgespoten, dus moet het wel zo zijn dat hij met toplaag van de fabriek komt. Dit lijkt op een fabricagefout.
Zijn er meer mensen die deze klacht herkennen?
De dealer heeft - na aandringen van mijn kant - foto's gemaakt en deze opgestuurd naar de importeur. Ik hoor van hem of er iets vanuit de importeur gedaan wordt aan het herstellen van de schade. Zelf was hij niet genegen om me tegemoet te komen. Ik heb de auto - vanwege praktische redenen - ergens anders in onderhoud. Ik kan dat overigens relativeren, pas de laatste twee beurten zijn door een andere garage uitgevoerd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toplaag bumper Toyota Aygo laat los
Re: Toplaag bumper Toyota Aygo laat los
Er zit wel degelijk een blanke laklaag over de kleurlak van de Toyota Aygo. Of je sterk staat met je verhaal is een tweede.
Mocht de auto slecht gelakt zijn, dan was de lak er eerder afgegaan.
Overigens altijd oppassen met hogedruk en kunstofdelen in carrosseriekleur, de laklaag zit er niet zo 'vast' op als op metalen delen. Als er door bv steenslag een beschadiging in de blanke laklaag zit, heb je kans dat het steenslagplekje snel groter wordt en je een groter deel van de laklaag eraf spuit.
Mocht de auto slecht gelakt zijn, dan was de lak er eerder afgegaan.
Overigens altijd oppassen met hogedruk en kunstofdelen in carrosseriekleur, de laklaag zit er niet zo 'vast' op als op metalen delen. Als er door bv steenslag een beschadiging in de blanke laklaag zit, heb je kans dat het steenslagplekje snel groter wordt en je een groter deel van de laklaag eraf spuit.