LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] toyota prado airbags
toyota prado airbags
Vorige week een ernstig ongeluk gehad met een toyota prado 4d4 uit 2007.
Het was een eenzijdig ongeval en we zijn 3 keer over de kop geslagen. Je mag dan toch aannemen dat de airbags hun werk doen. Vooral omdat de auto tot 3 keer toe op de rechterzijkant terecht is gekomen.Dat de airbags aan de voorzijde niet werken kan ik inkomen omdat er dan invloed van de voorzijde dient te komen.
Geen enkele airbag (4stuks) heeft gewerkt. Ik ben aanzienelijk verwond en zat rechtsvoorin.Volgens mij kun je alleen de airbag aan de passagierskant vanuit het dasboardkastje uitzetten. De overigen zijn niet uit te schakelen. Ook gaf de boordcomp geen storing aan.
Mijn vraag: wie herkent bovenstaande en wie weet hoe ik eea moet aanpakken bij Toyota.Op internet heb ik meerdere gevallen gelezen over niet werkende airbags bij een Prado( amerikaanse sites).
Het was een eenzijdig ongeval en we zijn 3 keer over de kop geslagen. Je mag dan toch aannemen dat de airbags hun werk doen. Vooral omdat de auto tot 3 keer toe op de rechterzijkant terecht is gekomen.Dat de airbags aan de voorzijde niet werken kan ik inkomen omdat er dan invloed van de voorzijde dient te komen.
Geen enkele airbag (4stuks) heeft gewerkt. Ik ben aanzienelijk verwond en zat rechtsvoorin.Volgens mij kun je alleen de airbag aan de passagierskant vanuit het dasboardkastje uitzetten. De overigen zijn niet uit te schakelen. Ook gaf de boordcomp geen storing aan.
Mijn vraag: wie herkent bovenstaande en wie weet hoe ik eea moet aanpakken bij Toyota.Op internet heb ik meerdere gevallen gelezen over niet werkende airbags bij een Prado( amerikaanse sites).
Re: toyota prado airbags
Zijn er foto's beschikbaar van het betreffende voertuig ?
Wat zijn uw verwondingen ?
Wat zijn uw verwondingen ?
Er zijn foto's beschikbaar maar die ga ik niet op deze site zetten. De foto's tonen duidelijk dat de auto over de rechterzijde is gerold. Aan de rechterzijde is de grootste schade en liggen alle ruiten eruit.
Mijn grootste verwonding is dat mijn rechterarm zodanig beschadigd is dat er waarschijnlijk amputatie moet plaatsvinden.
De prado had een roofrack en ik denk dat deze mijn leven heeft gered.
Mijn grootste verwonding is dat mijn rechterarm zodanig beschadigd is dat er waarschijnlijk amputatie moet plaatsvinden.
Het spijt mij te horen over deze verwondingen.
In principe zal een airbag pas afgaan bij een vertraging gelijk aan een frontale aanrijding, of een zijdelingse aanrijding in het geval van zij en/of hoofdairbags.
U geeft weinig details over de toedracht van uw ongeval. Maar STEL u rijdt 50km/u en u raakt in een slip waarbij u diverse malen over de kop slaat zullen hierbij uw airbags niet geactiveerd worden omdat de daadwerkelijke vertraging van het voertuig hiervoor simpelweg te laag is.
In principe zal een airbag pas afgaan bij een vertraging gelijk aan een frontale aanrijding, of een zijdelingse aanrijding in het geval van zij en/of hoofdairbags.
U geeft weinig details over de toedracht van uw ongeval. Maar STEL u rijdt 50km/u en u raakt in een slip waarbij u diverse malen over de kop slaat zullen hierbij uw airbags niet geactiveerd worden omdat de daadwerkelijke vertraging van het voertuig hiervoor simpelweg te laag is.
Had u de veiligheidsgordels wel Om?
Zonder gordels werken okk de airbags nl niet.
Zonder gordels werken okk de airbags nl niet.
Wellicht is het rdw een adres waar je verder komt ?
De snelheid lag boven de 100 km/h en we hadden allemaal onze gordels om. De hele rechterzijkant is ingedeukt dus de impact is naar mijn mening groot genoeg geweest. Alle ruiten aan de rechterzijde liggen er ook uit.
Ik zou zo niet weten wat ik aan de RDW zou moeten vragen.
Ik zou zo niet weten wat ik aan de RDW zou moeten vragen.
Ah, ik zie het al. Het gaat jou om een schadevergoeding, niet om vervolgveiligeid....
-
Al hadden de airbags wel gewerkt, dan hadden die bij de 2e en 3e keer neerkomen op de rechterzijkant hun werk al niet meer kunnen doen. Of uw verwondingen in dat geval minder zouden zijn geweest is uiteraard niet zomaar vast te stellen. Even afgezien van het feit of een zij-airbag (uit de zijkant van de stoel of een hoofd-airbag uit het dak) de verwondingen aan de arm hadden kunnen voorkomen.genux schreef:....Het was een eenzijdig ongeval en we zijn 3 keer over de kop geslagen. Je mag dan toch aannemen dat de airbags hun werk doen. Vooral omdat de auto tot 3 keer toe op de rechterzijkant terecht is gekomen....
Ik zou eens informeren bij een letselschade advocaat. Of eventueel een beroep doen op de inzittenden-verzekering van de bestuurder/eigenaar van de auto.
v.d.Heyden
Dit heeft in dit geval niks met het falen van de airbags te maken.
Maar met het ontbreken van de airbags voor het omslaan van de auto.
Ik neem aan dat de auto slip is geraakt en dat de auto is gaan rollen?
De toyota prado heeft geen Roll-sensing Side Curtain Airbags (Airbags die gemonteerd zijn in het dak bij de deur die bedekken het raam gedeelte als de auto omslaat) die gaan dus af bij het omslaan van een auto.
De toyota prado heeft echter alleen zij-airbags die enkel afgaan bij een direct aanrijding(Type wat meestal in de zijkant van de stoel zit).
Als de auto Roll-sensing Side Curtain Airbags had dan had hij ook minimaal 6 airbags gehad.
Dus helaas gewoon een optie die ontbreekt aan deze auto en is toyota zeer hoogstwaarschijnlijk niet aansprakelijk te stellen.
Enigste wat je kan doen is beroep doen op de inzittenden-verzekering van de bestuurder.
En volg ook de tips van andere hier en zoek een goede letsel advocaat.
Maar met het ontbreken van de airbags voor het omslaan van de auto.
Ik neem aan dat de auto slip is geraakt en dat de auto is gaan rollen?
De toyota prado heeft geen Roll-sensing Side Curtain Airbags (Airbags die gemonteerd zijn in het dak bij de deur die bedekken het raam gedeelte als de auto omslaat) die gaan dus af bij het omslaan van een auto.
De toyota prado heeft echter alleen zij-airbags die enkel afgaan bij een direct aanrijding(Type wat meestal in de zijkant van de stoel zit).
Als de auto Roll-sensing Side Curtain Airbags had dan had hij ook minimaal 6 airbags gehad.
Dus helaas gewoon een optie die ontbreekt aan deze auto en is toyota zeer hoogstwaarschijnlijk niet aansprakelijk te stellen.
Enigste wat je kan doen is beroep doen op de inzittenden-verzekering van de bestuurder.
En volg ook de tips van andere hier en zoek een goede letsel advocaat.
Laatst gewijzigd door Rob fiets op 18 jun 2012 22:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Je zal een beroep moeten doen op de inzittenden verzekering
van de eigenaar van de bestuurder, hopelijk heeft de bestuurder
een inzittenden verzekering.
U zal een lang traject ingaan, schadevergoeding komt er namelijk
pas als er een medisch einddiagnose is.
Toch knap dat jij jou verhaal hier kan neerzetten met zoveel pijn,
u arm waarschijnlijk geamputeerd moet worden, en het ongeluk is
nog maar pas geleden.
Sterkte.
ps. zorg voor een goede letselschade-advokaat
van de eigenaar van de bestuurder, hopelijk heeft de bestuurder
een inzittenden verzekering.
U zal een lang traject ingaan, schadevergoeding komt er namelijk
pas als er een medisch einddiagnose is.
Toch knap dat jij jou verhaal hier kan neerzetten met zoveel pijn,
u arm waarschijnlijk geamputeerd moet worden, en het ongeluk is
nog maar pas geleden.
Sterkte.
ps. zorg voor een goede letselschade-advokaat
Respect trouwens dau in afwachting van de amputatie van uw rechterarm
Edit, ik zie dat chocomel al in dezelfde richting denkt.
Knap dat u zo kan typen zo kort na het ongeluk terwijl u wacht op een amputatie, dat kon ik echt niet opbrengen toen ik mijn duim had verbrijzeld bij een akkefietje met mijn paard.
uw arm wordt geamputeerd, dan moet u de bestuurder snel aansprakeijk stellen en niet de fout bij de auto gaan zoeken, dunkt mij.genux schreef:Er zijn foto's beschikbaar maar die ga ik niet op deze site zetten. De foto's tonen duidelijk dat de auto over de rechterzijde is gerold. Aan de rechterzijde is de grootste schade en liggen alle ruiten eruit.
Edit, ik zie dat chocomel al in dezelfde richting denkt.
Knap dat u zo kan typen zo kort na het ongeluk terwijl u wacht op een amputatie, dat kon ik echt niet opbrengen toen ik mijn duim had verbrijzeld bij een akkefietje met mijn paard.
De bestuurder moet aansprakelijk gesteld gaan
worden en niet de fabrikant van de auto.
De bestuurder kan terecht bij de fabrikant van zijn/haar auto
maar dat is niet jou pakkie an, jij moet de bestuurder verantwoordelijk
stellen.
Succes en sterkte.
worden en niet de fabrikant van de auto.
De bestuurder kan terecht bij de fabrikant van zijn/haar auto
maar dat is niet jou pakkie an, jij moet de bestuurder verantwoordelijk
stellen.
Succes en sterkte.
-
Gouden tip ............Chocomelk schreef:Je zal een beroep moeten doen op de inzittenden verzekering van de eigenaar van de bestuurder, hopelijk heeft de bestuurder een inzittenden verzekering.
Ik weet overigens niet hoe e.e.a. daar in z'n werk gaat. Heeft het ongeval in Nederland of in Ethiopië plaatsgevonden?genux schreef:Ik ben woonachtig in Ethiopië.
v.d.Heyden
Nou...niet in Nederland want dit type Toyota wordt in Nederland niet geleverd en/of ingevoerd....Heeft het ongeval in Nederland of in Ethiopië plaatsgevonden?
TS moet dus helemaal niet hier zijn...veel succes dus in die boevenstaat....
Hoe komen jullie opeens bij Ethiopië?
Dat is inderdaad wel informatie dat alles anders zou maken.... 100 km per uur bij ons op de snelweg of door de Bush.....
Dat is inderdaad wel informatie dat alles anders zou maken.... 100 km per uur bij ons op de snelweg of door de Bush.....
google: Genux "ik woon in Ethiopië eens"
ja ik heb even door zijn berichten heen gesnuffeld.... wat een ellende kan 1 mens toch allemaal hebben.... en altijd de schuld van een ander.... Stakingen die niet zijn aangekondigd, deurtjes van een vullisbak die krassen heeft.... zucht. Jan Ongeluk in eigen persoon.... Nu maar hopen dat zijn Ethiopisch net zo goed is als zijn Nederlands.
Ik woon inderdaad in Ethiopie en daar heeft het ongeluk ook plaatsgevonden. Dat ik nu al kan reageren (wat sommigen verbazingwekkend vinden) ligt in het feit dat ik inmiddels al 8 operaties heb ondergaan en ik ook veel tijd heb om over bovenstaande vragen na te denken. Inmiddels ben ik onder behandeling in Nl.
De auto is wel degelijk gekocht in Nl. Bij de grootste Toyotadealer van Nl en de nieuwwaarde was ver boven de 60.000 Euro.
Waar het mij omgaat is het feit dat ik meerdere verhalen op inet kan vinden over het niet functioneren van de Airbags van een Prado!
En natuurlijk , zoals Crazyme al stelt, wie kan ik verantwoordelijk stellen voor deze "fout". Ik zal nl nooit meer goed functioneren en zal mischien mijn baan verliezen.
Frantic, bedankt voor je ZEER nuttige bijdrage! Kan ik echt iets mee.
Jij hebt echt een fijn leven en tijd om zulk commentaar te kunnen en mogen geven. Je bent een aanwinst voor onze maatschappij!
De auto is wel degelijk gekocht in Nl. Bij de grootste Toyotadealer van Nl en de nieuwwaarde was ver boven de 60.000 Euro.
Waar het mij omgaat is het feit dat ik meerdere verhalen op inet kan vinden over het niet functioneren van de Airbags van een Prado!
En natuurlijk , zoals Crazyme al stelt, wie kan ik verantwoordelijk stellen voor deze "fout". Ik zal nl nooit meer goed functioneren en zal mischien mijn baan verliezen.
Frantic, bedankt voor je ZEER nuttige bijdrage! Kan ik echt iets mee.
Jij hebt echt een fijn leven en tijd om zulk commentaar te kunnen en mogen geven. Je bent een aanwinst voor onze maatschappij!
Ja klopt, ik spam niet een heel forum vol met mijn ellende en zoek al helemaal niet de fout direct bij een ander.
Prima leven!
Prima leven!