LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toyota Verso S rijgedrag heuvelachtig gebied?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Flexke

Toyota Verso S rijgedrag heuvelachtig gebied?

Ongelezen bericht door Flexke »

Hallo,
Ik rij nogal eens in heuvelachtig gebied....nu met een MS space star 1.6 moter. dat ding dat blijft gaan.... ben een vijftiger..(eh net) met een redelijk rustige rijstijl, echter houd er wel van om op de Duitse autobaan goed mee te kunnen met de gemiddelde snelheid..150km/u...160km/u. Is het dan wijsheid om een Verso S te kopen? Wat doet de Vers S in heuvelachtig gebied ik heb het dan over de dynamic automaat uitvoering. Kan de auto goed mee met hellingen van 10 / 14 % of is het dan achter in de rij aansluiten? Ik heb er al eens mee proef gereden echte twijfel dus over de 1300cc moter.
Hoor graag advies of iemand die hier ervaring mee heeft.
Bedankt,

Flex 8)

Frantic2

Re: Toyota Verso S rijgedrag heuvelachtig gebied?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

als heuveltje racen zo belangrijk voor u is, waarom dan een 1300 en een automaat?

Zijn niet bepaald ingrediënten voor een sportieve prestatie......

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

@Flexke,
Vergelijk van beide auto's eens het maximum koppel (word aangegeven in Nm) en bij welk toerental dit koppel beschikbaar is. Des te hoger dit koppel, des te meer kracht de motor heeft bij accelereren, en des te beter de auto in heuvelachtig gebied te rijden is.
Koppel van Mitsu: 150Nm bij 4000tpm, koppel Toyota: 125Nm bij 4000tpm.

Uw huidige auto presteert aanzienlijk beter dan de Toyota.

Flexke

Ongelezen bericht door Flexke »

@riddert bedankt voor je reactie, daar heb ik wat aan.
Ik begrijp dat de Verso S dus wel wat laat liggen mbt de kracht als er echt wat gewerkt moet worden jammer, ik vind het een mooie auto.

Overigens kun je rustig en beheerst 160km /u rijden op de Duitse autobaan geen enkel probleem. Ik heb het dus ook niet over racen of wat dan ook.
Ik was even in de veronderstelling dat dit een net en on-topic forum is, waar je gewoon wat vragen kunt stellen als je wat wil weten. Daar wordt niet door iedereen zo over gedacht merk ik, jammer.

Flex.

Gesloten