LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trekhaak scenic 2

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
henkscenic

trekhaak scenic 2

Ongelezen bericht door henkscenic »

Wie heeft er ervaring met een renault grand scenic 2005 waarbij de trekhaak na 4,5 jaar aan 1 kant helemaal los is en de andere kant nog maar met 1 bout vastzit. Trekhaak is door dealer geplaatst bij aflevering nieuwe auto. Dit lijkt mij niet normaal toch???? De trekhaak word niet heel veel en zeker niet zwaar gebruikt.

jeroentje271

Re: trekhaak scenic 2

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Gevalletje niet goed aangetrokken bouten/moeren.

Melden bij de dealer.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Naast goed vast zetten zitten er soms ringen tussen en als je die vergeet kunnen bepaalde onderdelen los rammelen...

Dus terug naar dealer die dit gratis hoorde te herstellen,,,
Een trekhaak hoorde levenslang (autoleven) mee te gaan,
Alleen de stekkerdoos mag problemen geven!

r.reijnen

Ongelezen bericht door r.reijnen »

mijn trekhaak (nieuw) van het merk brink ,onder mijn megane grand tour door mij zelf gemonteerd als eerste autotechnicus, zat na 1x op en neer naar franrijk met de caravan al los,
het probleem zit hem in de poedercoating waarmee de trekhaak gecoat is , deze dikke laag zit ook op alle montage vlakken (3x strip, dus 6 lagen) hierdoor gaat alles los zitten, op deze montage vlakken /flenzen dient absoluut geen verf of coating te zitten (denk aan vrachtwagenwielen die ook nagetrokken moeten worden), brink zegt wel dat je na 100 km alle bouten na moet trekken , maar dit werkt in de praktijk niet omdat men niet ergens in zuid franrijk even de bumper eraf kan halen om de bouten na te trekken, ik heb brink hierover al geinformeerd
Dus voor montage alle poedercoating wegschuren!!!!!!
trouwens er nu zit nog wat beweging in (carosserie)

Gesloten