LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veren Polo breken

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
spat

Veren Polo breken

Ongelezen bericht door spat »

Polo van aug 2004 en heeft 65.000km gereden.
Ik rij rustig en ik heb met mijn vorige Polo nooit veren hoeven te vervangen.
Ik begrijp niet waarom een veer nu afbreekt, zonder aanleiding.
Een veer hoort niet af te breken, dus ik denk wel aan een fout en dat is de reden dat ik informeer of het al eerder onderkend is en er mogelijk ook actie van VW dealer/importeur komt.
Als het nu met een auto van meer dan tien jaar het geval zou zijn, vind ik het logischer dan pas bij 4 1/2 jaar, volgens mij mag ik ervan uitgaan dat bij normaalgebruik de veren minmaal 10 jaar meegaan. Mogelijk dat VW dit ook zo beschouwd en de veren voor haar rekening neemt. De VW garage zegt niets, niet of ze het met mij eens zijn of niet. Ze gaan ervan dat ik gewoon het gehele bedrag moet betalen.

Maarten1234

Re: Veren Polo breken

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ga daar ook maar vanuit. De auto is uit de garante en dus doet de importeur niets meer. Er kan namelijk niet beoordeeld worden waarom de veren gebroken zijn. Jij kan zeggen ik heb er rustig mee gedaan, maar wie zegt dat dat zo is en wie zegt dat de vorige eigenaar er zo rustig mee om is gegaan. Misschien is er wel sprake van metaalmoeheid of verkeerde of slechte montage. Wie weet. Maar de importeur zal niets meer doen hoor. De garantie is over en je kan het niet hard maken dat je normaal gereden hebt of er zelf niets aan heb gedaan.

Gesloten