LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde kleur besteld
Verkeerde kleur besteld
Nadat ik 5 maanden geleden een nieuwe auto heb besteld, is hij gearriveeerd bij de dealer. Echter in een kleur die ik niet besteld heb!
Op de koopovereenkomst is de kleur niet ingevuld, die is door mij telefonisch doorgegeven. De auto, in de kleur die nu bij de dealer staat wil ik niet, maar nog eens zolang wachten wil ik ook niet.
Sta ik juridisch sterk om de dealer in gebreke te stellen en de koopovereenkomst te ontbinden?
Op de koopovereenkomst is de kleur niet ingevuld, die is door mij telefonisch doorgegeven. De auto, in de kleur die nu bij de dealer staat wil ik niet, maar nog eens zolang wachten wil ik ook niet.
Sta ik juridisch sterk om de dealer in gebreke te stellen en de koopovereenkomst te ontbinden?
Re: Verkeerde kleur besteld
Wat je ook doet, het zal niks uitmaken in de tijd die je moet wachten op de auto in de gewenste kleur.
Lastig verhaal denk ik. De kleur is telefonisch doorgegeven dus zal het lastig bewijzen zijn dat ze de verkeerde kleur hebben besteld.
Wat maakt het nou uit om wat voor auto en de kleur?
Misschien dat jou dealer kan ruilen met een andere dealer in het land.
Al met al lastig maar ook wel vreemd dat je een bestelling telefonisch afrond zonder schriftelijke bevestiging. Het gaat tenslotte om een auto van vele duizenden euroos en niet een pakje boter.
Misschien dat jou dealer kan ruilen met een andere dealer in het land.
Al met al lastig maar ook wel vreemd dat je een bestelling telefonisch afrond zonder schriftelijke bevestiging. Het gaat tenslotte om een auto van vele duizenden euroos en niet een pakje boter.
Ik vrees dat je weinig kans maakt nu nergens zwart op wit staat welke kleur je hebt besteld. Je kunt het beste met de dealer overleggen of hij misschien met een collega kan ruilen die wellicht eenzelfde type in de door jou gewenste kleur op voorraad heeft staan. Als je de koop ongedaan wilt maken heb je grote kans dat de dealer jou een annuleringsvergoeding berekent. En als je die niet betaalt en het komt op een proces aan zal de eerste vraag zijn waarom je niet even een briefje hebt gestuurd ter bevestiging van de telefonisch opgegeven kleur.
Eeeehh, FritztheCat, wel eens van interesse gehoord??Wat maakt het nou uit om wat voor auto en de kleur?
Dank voor jullie al dan niet serieuze reakties. De auto is een Mazda3 Sport en het gaat om de kleuren Strato Blue en Winning Blue. De eerste kleur staat klaar de tweede is destijds besteld. Ben niet van plan jaren in een kleur auto te rijden die ik niet besteld heb. Door de opties is de kans nihil dat een andere dealer hem wel heeft staan, hetgeen ook door de dealer bevestigd is. Rest mij rustig af te wachten wat de van plan is te gaan doen. Het is voor mij lastig te bewijzen welke kleur ik besteld heb maar dat geldt voor de dealer ook. Ik ben van mening dat hij aanvullingen op een bestelling had moeten bevestigen. Weet iemand of ik juridisch sterk sta of wordt hij zijn woord tegen de mijne?
Je staat gewoon zwak. Alleen als de dealer die verkeerde auto in zijn showroom wil zetten dan ben je geholpen, maar gezien je zo te horen nogal wat of aparte opties hebt besteld zal die daar niet zo toe genegen zijn. Probeer anders wat korting te krijgen.
Vind je trouwens het verschil tussen donker- en lichtblauw zo verschrikkelijk dat je je al die heisa op de hals wilt halen. Als het nou rood versus wit of groen was geweest.
Realiseer je ook dat je bij een nieuwe bestelling door die opties weleens weer heel lang kunt wachten op een nieuwe met de goede kleur.
Ik zou de auto gewoon nemen en lekker gaan rijden, want dat is nog steeds het belangrijkste, dat ie goed en betrouwbaar rijdt.
Vind je trouwens het verschil tussen donker- en lichtblauw zo verschrikkelijk dat je je al die heisa op de hals wilt halen. Als het nou rood versus wit of groen was geweest.
Realiseer je ook dat je bij een nieuwe bestelling door die opties weleens weer heel lang kunt wachten op een nieuwe met de goede kleur.
Ik zou de auto gewoon nemen en lekker gaan rijden, want dat is nog steeds het belangrijkste, dat ie goed en betrouwbaar rijdt.