LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vervuilde benzine bij Total -> vergoedt slechts 25% schade
-
Vervuilde benzine bij Total -> vergoedt slechts 25% schade
23 juni j.l. getankt bij Total de Liede in Haarlem en daarna stil komen te staan met mijn motor.
Na 3 dagen op de brug kwam de garage er achter dat er diesel in de benzine zat. Alle bonnen opgestuurd naar Total en nu keren zij slechts een kwart van de schade uit, omdat die kosten direct gerelateerd zijn aan mijn schade volgens hen. Zij houden hierbij absoluut geen rekening met de kosten die verbonden zijn aan uitsluiting andere problemen en diagnose.
Iemand tips hoe ik dit verder aan kan pakken? Ik ga hier namelijk natuurlijk niet mee akkoord!
Groeten,
Angéla
Na 3 dagen op de brug kwam de garage er achter dat er diesel in de benzine zat. Alle bonnen opgestuurd naar Total en nu keren zij slechts een kwart van de schade uit, omdat die kosten direct gerelateerd zijn aan mijn schade volgens hen. Zij houden hierbij absoluut geen rekening met de kosten die verbonden zijn aan uitsluiting andere problemen en diagnose.
Iemand tips hoe ik dit verder aan kan pakken? Ik ga hier namelijk natuurlijk niet mee akkoord!
Groeten,
Angéla
Re: Vervuilde benzine bij Total -> vergoedt slechts 25% schade
Ice_Princess
Schakel een advocaat in en laat die dit ******** bedrijfje aansprakelijk stellen voor de schade. Eis vergoeding van alle schade inclusief de advocaatkosten.
Maxiem.
Schakel een advocaat in en laat die dit ******** bedrijfje aansprakelijk stellen voor de schade. Eis vergoeding van alle schade inclusief de advocaatkosten.
Maxiem.
-
Hoe kan er dan diesel uit de benzineslang komen? Hadden ze de tanks bij het tankstation verkeerd gevuld? Maar dan moet toch half Haarlem stil komen te staan? En wat kwam er dan uit de slang waar normaal de diesel uit komt?Na 3 dagen op de brug kwam de garage er achter dat er diesel in de benzine zat.
Of heb je zelf per ongeluk diesel getankt? Je zou de eerste niet zijn, namelijk.
Of heb je zelf per ongeluk diesel getankt? Je zou de eerste niet zijn, namelijk
het staat er met koeienletters op Diesel of Euro ongelood
Maar als je nu niet kan lezen zonder bril en je bent je bril vergeten.ciske schreef:Of heb je zelf per ongeluk diesel getankt? Je zou de eerste niet zijn, namelijk
het staat er met koeienletters op Diesel of Euro ongelood
Maar toch vreemd diesel ipv benzine
Heb je de kassabon nog of als je gepind hebt kan je aan het bedrag zien wat je hebt getankt.(diesel of benzine)
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Feit is dat met het voertuig ook getankt is en er daarna pas de schade is ontstaan door twee verschillende brandstoffen.snepke schreef:
Heb je de kassabon nog of als je gepind hebt kan je aan het bedrag zien wat je hebt getankt.(diesel of benzine)
Het lijkt me dat het videosysteem voldoende uitsluitsel kan geven of er ook daadwerkelijk per abuis dubbel getankt is.
Voor de geloofwaardigheid zou het misschien beter geweest zijn, als meerdere automobilisten ook panne hadden gekregen, maar op zich bewijst dat niets..misschien heeft Total de fout tijdig kunnen herstellen.
-
Tanks waren kennelijk verkeerd gevuld...witte angora schreef:Hoe kan er dan diesel uit de benzineslang komen? Hadden ze de tanks bij het tankstation verkeerd gevuld? Maar dan moet toch half Haarlem stil komen te staan? En wat kwam er dan uit de slang waar normaal de diesel uit komt?Na 3 dagen op de brug kwam de garage er achter dat er diesel in de benzine zat.
Of heb je zelf per ongeluk diesel getankt? Je zou de eerste niet zijn, namelijk.
Heb met mijn motor 14,5 liter benzine getankt (ook volgens mijn bankgegevens en past slechts 17 liter in mijn tank) en na het leegpompen van mijn tank, kwam er een paar liter diesel uit en verder benzine...
-
Total heeft toegegeven dat ze fout zaten, ze hebben na mijn melding namelijk direct aanpassingen aan het tankstation verricht.seconds-out schreef:Feit is dat met het voertuig ook getankt is en er daarna pas de schade is ontstaan door twee verschillende brandstoffen.snepke schreef:
Het lijkt me dat het videosysteem voldoende uitsluitsel kan geven of er ook daadwerkelijk per abuis dubbel getankt is.
Voor de geloofwaardigheid zou het misschien beter geweest zijn, als meerdere automobilisten ook panne hadden gekregen, maar op zich bewijst dat niets..misschien heeft Total de fout tijdig kunnen herstellen.
Dan weet je in ieder geval ,dat de fout niet bij jou ligt.
Maar nu,de schade die jij hebt.
Heb je een rechtsbijstandverzekering,zou ik die inschakelen.
Maar nu,de schade die jij hebt.
Heb je een rechtsbijstandverzekering,zou ik die inschakelen.
MaxiemMAXIEM schreef:
Waarom is het een ******** bedrijfje ?
Crazyme
-
En dat snap ik dus niet, je kwam er pas na drie dagen achter dat er diesel in de tank zat.Total heeft toegegeven dat ze fout zaten, ze hebben na mijn melding namelijk direct aanpassingen aan het tankstation verricht.
In die drie dagen komt toch half Haarlem stil te staan? Of hadden ze al eerder meldingen gekregen? In dat geval zou het wel eens zinvol kunnen zijn om de andere gedupeerden op te zoeken, want die worden dan ook met een kluitje van 25% in het riet gestuurd.Na 3 dagen op de brug kwam de garage er achter dat er diesel in de benzine zat.
Hoe wil jij hard maken dat de diesel bij DIE pomp is getankt ?Ice_Princess schreef:23 juni j.l. getankt bij Total de Liede in Haarlem en daarna stil komen te staan met mijn motor.
Groeten,
Angéla
crazyme schreef:
Hoe wil jij hard maken dat de diesel bij DIE pomp is getankt ?
Ice_Princess schreef:23 juni j.l. getankt bij Total de Liede in Haarlem en daarna stil komen te staan met mijn motor.
Na 3 dagen op de brug kwam de garage er achter dat er diesel in de benzine zat. Alle bonnen opgestuurd naar Total en nu keren zij slechts een kwart van de schade uit
Ice_Princess schreef:Total heeft toegegeven dat ze fout zaten, ze hebben na mijn melding namelijk direct aanpassingen aan het tankstation verricht.
Total heeft 25% uitgekeerd ja, maar dát op zich is geen bewijs.Chocomelk schreef:crazyme schreef:
Hoe wil jij hard maken dat de diesel bij DIE pomp is getankt ?Ice_Princess schreef:23 juni j.l. getankt bij Total de Liede in Haarlem en daarna stil komen te staan met mijn motor.
Na 3 dagen op de brug kwam de garage er achter dat er diesel in de benzine zat. Alle bonnen opgestuurd naar Total en nu keren zij slechts een kwart van de schade uitIce_Princess schreef:Total heeft toegegeven dat ze fout zaten, ze hebben na mijn melding namelijk direct aanpassingen aan het tankstation verricht.
Misschien wilden ze wel gewoon van het gezeur af zijn ?
Overigens is de enige die deze vraag kan beantwoorden TS, toch ?
-
Je kan het ook anders opvatten>>DIE pomp...crazyme schreef:
Hoe wil jij hard maken dat de diesel bij DIE pomp is getankt ?
Je bedoelt dat er misschien al diesel in de tank zat voordat er getankt werd?
Overigens..ik ruik een diesellucht van een kilometer afstand.
Note...vraagje...past een pistoolhouder van een dieselpomp eigenlijk wel in de tank van een benzine voertuig? Twijfel.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 12 jul 2011 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het ging om een motor, de inhoud van de tank is ook maar 17 liter.past een pistoolhouder van een dieselpomp eigenlijk wel in de tank van een benzine auto?
23 juni j.l. getankt bij Total de Liede in Haarlem en daarna stil komen te staan met mijn motor.
-
Ja is zo.witte angora schreef:Het ging om een motor, de inhoud van de tank is ook maar 17 liter.past een pistoolhouder van een dieselpomp eigenlijk wel in de tank van een benzine auto?23 juni j.l. getankt bij Total de Liede in Haarlem en daarna stil komen te staan met mijn motor.
Maar de tankopening van een (benzine) motor lijkt mij hetzelfde...
Nog even resumerend> normaal gesproken is het dus onmogelijk om diesel te tanken met ELK benzinevoertuig, omdat er twee verschillende pistoolhouders (van de pomp) zijn kwa diameter.
Een dieselpomp pistoolhouder past niet in de vulopening van een benzinevoertuig.
-
ja, je rijdt motor en zou per ongeluk diesel tanken
kweenie, maar die kans is wel zo verdomde klein dat ik geneigd ben te denken dat total hier de schuldige, of iig de veroorzaker van het probleem is
Alleen, stel dat de tank ondergronds benzine en diesel zou bevatten, dan is dat of in zo weinig mate dat je daar amper wat van merkt, of er is zoveel brandstof gemixt, idd zouden meer mensen problemen hebben moeten ondervinden, of, je motor is zo gevoelig voor die mix van brandstoffen dat alleen jij er last van hebt
hoe benzine en diesel bij elkaar zou zijn gekomen, wellicht ene foutje tijdens het vullen met een tankwagen
kweenie, maar die kans is wel zo verdomde klein dat ik geneigd ben te denken dat total hier de schuldige, of iig de veroorzaker van het probleem is
Alleen, stel dat de tank ondergronds benzine en diesel zou bevatten, dan is dat of in zo weinig mate dat je daar amper wat van merkt, of er is zoveel brandstof gemixt, idd zouden meer mensen problemen hebben moeten ondervinden, of, je motor is zo gevoelig voor die mix van brandstoffen dat alleen jij er last van hebt
hoe benzine en diesel bij elkaar zou zijn gekomen, wellicht ene foutje tijdens het vullen met een tankwagen