LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
squarediverx

verzekering

Ongelezen bericht door squarediverx »

ik heb 3 jaar geen auto gehad, wat denk je 75% no claim weg, bedankt independer , waarom is dit? ik bedoel, kan ik na 3 jaar niet meer goed auto rijden????????

dit ruikt naar onderlinge afspraken van verzekeraars, nma doe u plicht en ga hier eens achteraan, dank u

Julie4444

Re: verzekering

Ongelezen bericht door Julie4444 »

squarediverx schreef:ik heb 3 jaar geen auto gehad, wat denk je 75% no claim weg, bedankt independer , waarom is dit? ik bedoel, kan ik na 3 jaar niet meer goed auto rijden????????

dit ruikt naar onderlinge afspraken van verzekeraars, nma doe u plicht en ga hier eens achteraan, dank u
Wat? Dat is toch normaal.... Ik zie het probleem niet.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Kunnen jij dat onderbouwen? Ik vind het niet kunnen. Je hebt de jaren opgebouwd. Hoe kunnen die verdwijnen? Jaren geleden kreeg ik een nette brief met mijn opgebouwde jaren.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

afspraken ja, prijsafspraken nee. Heeft de nma dus helemaal niks mee te maken

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

john18 schreef:
Kunnen jij dat onderbouwen? Ik vind het niet kunnen. Je hebt de jaren opgebouwd. Hoe kunnen die verdwijnen? Jaren geleden kreeg ik een nette brief met mijn opgebouwde jaren.
Nou, toen ik mijn auto kocht heb ik verzekeraars vergeleken en de voorwaarden bekeken. Ik herinner me dat het hele "schadejaren verlopen" verhaal bij een heleboel tegenkwam. Sterker nog, bij een heleboel verzekeraars ben je na 1 jaar onverzekerd te zijn al je schadevrije jaren kwijt. Bij anderen is dit 2 of 3 jaar.

Dat lijkt me algemeen bekend?

Waarom zouden verzekeraars verplicht zijn om permanent korting te geven?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

squarediverx schreef:ik heb 3 jaar geen auto gehad, wat denk je 75% no claim weg, bedankt independer , waarom is dit? ik bedoel, kan ik na 3 jaar niet meer goed auto rijden????????

Heeft niets met independer te maken als u goed had gekeken op hun site zie je een overzicht van vrijwel alle verzekeraars.
Aantal jaren geleden was het slechts 1 jaar en is bij 99 % van de verzekeraars verruimd naar 3 jaar.
Dit fenomeen speelt al vele jaren ook al vorige eeuw.

groeten Henk

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Dat lijkt me algemeen bekend?
Ik wist dat niet. Dank voor je uitleg. Misschien is het voor ts ook duidelijk nu. Meteen wat geleerd :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

squarediverx schreef:ik heb 3 jaar geen auto gehad, wat denk je 75% no claim weg, bedankt independer , waarom is dit? ik bedoel, kan ik na 3 jaar niet meer goed auto rijden?
Misschien wel niet, nee. Het kan goed zijn dat je na drie jaar zonder auto niet meer zo goed rijdt als toen je nog een auto had.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
Je hebt ze inderdaad opgebouwd, maar dat maakt niet dat ze onbeperkt geldig zijn. Het is geen verworven recht ofzo. De houdbaarheid wordt (best logisch :wink: ) bepaald door de verzekeringsvoorwaarden.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je na 3 jaar en enkele maanden naar de vorige verzekeraar gaat is er meestal wel coulance dus niet via de harde computers van Independer!

squarediverx

neen, ik krijg bij geen enkele verzekeraar korting, ik heb mij verzekerd bij easy togo via independer, maar er is geen andere verzekeraar die mij goedkoper kan/wil verzekeren, zelfs niet bij mijn huidige verzekeraar van inboedel wa verzekeraar,

squarediverx

neen, ik krijg bij geen enkele verzekeraar korting, ik heb mij verzekerd bij easy togo via independer, maar er is geen andere verzekeraar die mij goedkoper kan/wil verzekeren, zelfs niet bij mijn huidige verzekeraar van inboedel wa verzekeraar,

stofzuigertje

Ga eens met jou bewijs langs een plaatselijk Unive kantoor, soms zijn die coulanter om een klant binnen te halen, en als je alles in 1 pakket zou willen, zij kunnen de overstap regelen en in ruil voor een alles bij hun klant is dan vaak coulance van no claim mogelijk.

Dus neem alle polissen mee die je nu hebt en bewijs van toen je nog een auto had.
Let wel op, eerst verzekering regelen, dan auto kopen want niet verzekerd is ook boete!

Vele maken de fout door vrijdag een auto te kopen en maandag pas naar verzekeraar te gaan... bingo voor overheid!
:mrgreen:

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Let wel op, eerst verzekering regelen, :shock:

Je hebt nog geen auto , hoe wil je die dan verzekeren ?.

stofzuigertje

Als ik eerst een auto koop en gelijk op naam zet moet ik verzekerd zijn.

Wel kun je een auto zoeken maar eerst even langs verzekeraar vragen of je een redelijke korting krijgt.
Of het 75% weet ik niet maar als je 50% kunt krijgen.......
Ik beloof niets maar bij schadevrij en ooit 75% en tijdelijk zonder is de kans groot.
Als je nu een auto koopt en verzeker zit je daar tenminste 1 jaar vast en worden het geen 3 maar 4 jaren zonder......
Daarom eerst verzekering vragen en dan kunnen zij per telefoon jou aankoop gelijk verzekeren.

Vooral een plaatselijk kantoor kan vaak meer dan online verzekeraar, beter iets duurdere dan geen korting!

Gesloten