LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Rients

verzekering

Ongelezen bericht door Rients »

Een tijdje terug heb ik een aanrijding gehad op de snelweg. Ik reed daar tegen een bankstel op dat een andere weggebruiker verloren heeft. Daarna reed nog een weggebruiker tegen dit bankstel op. De politie is ter plaatse geweest en heeft een rapport opgemaakt.

De verliezer van het bankstel is tot op heden nog altijd onbekend en dat zal ook wel zo blijven.

Ik ben al risk verzekerd maar wilde niet mijn noclaim kwijtraken. Ik heb toen het waarborgfonds geraadpleegt.
Van het waarborgfonds kreeg ik te horen dat ik niet in aanmerking kom omdat er geen getuigen van het ongeval zijn.

Vorige week kreeg ik een brief van mijn verzekering dat ik de no claim kwijt ben en nu ipv. 55 euro 80 euro per maand moet gaan betalen.

Ik heb meerdere malen gebeld maar wordt van het kastje naar de muur gestuur. Ik mag de verzekering niet opzeggen omdat dat slechts 1 keer per jaar kan en dat is net voorbij.

Wat moet ik nu doen? Ik heb schade geleden waar ik niks aan heb kunnen doen en toch schiet ik er bij in Ik kan dit niet betalen.

brenda229

Re: verzekering

Ongelezen bericht door brenda229 »

ja heel herkenbaar.
een poos terug heeft ook iemand tegen onze zijkant aan gezeten met in en uit parkeren.
schade 900 euro.
je wordt bedankt....
helaas, denk toch dat je zelf voor op moet draaien.

Joe D

Ongelezen bericht door Joe D »

Je verzekering heeft wel voor jou het schadeherstel betaald en als het niet elders te verhalen is, dan heb je gewoon pech en ga je ophoog in premie. Zo werkt het nu eenmaal.

Je kunt overwegen om de schade alsnog zelf te betalen (terug betalen aan verzekeraar), maar bij een flinke schade zal dat niet lonend zijn (en het zal vast ook financieel niet haalbaar zijn).

Je kunt ook overwegen om je auto te verkopen/inruilen, dan kun je wel per direct kostenloos opzeggen.

Rients

Ongelezen bericht door Rients »

Ik was er al bang voor.

Ben dus gewoon de dupe geworden.
Ik denk dat ik de auto op mijn vriendin haar naam laat zetten. Dan kan ik in ieder geval de verzekering opzeggen omdat ik geen auto meer heb. Ik ben namelijk goedkoper uit om ergens anders opnieuw te beginnen.

glith

Ongelezen bericht door glith »

Waarschijnlijk blijft je premie wel in "depo" staan en blijft 3jaar geldig

Joe D

Ongelezen bericht door Joe D »

Houd trouwens rekening met het volgende:

De achteruitgang in bonus/malus korting neem je natuurlijk wel mee naar de nieuwe verzekering als jij de verzekeringsnemer blijft. Als je vriendin de verzekeringsnemer wordt, geldt haar no-claimpercentage.

JJG

Ongelezen bericht door JJG »

Voor dit soort schades is men ALL RISK verzekerd.... Niet zeuren dus.
Je kan ook wel gaan klagen dat de premie voor AR meer is dan voor WA.

ka82

Ongelezen bericht door ka82 »

Ikzelf zit momenteel een beetje met hetzelfde verhaal. Alleen zit ik niet met mijn verzekering in de knoei maar met andere partijen. Ik zal het kort omschrijven:

Ik heb 3 weken geleden een autoongeluk gehad op de snelweg. Midden op de weg lagen cementzakken, een auto voor mij is vol in de remmen gegaan, ik moest uitwijken en reed over 1 van deze zakken heen, waardoor deze mijn wiel blokkeerde en ik over de snelweg ben gaan tollen en uiteindelijk tot stilstand kwam tegen de vangrail. Half in shock en helemaal overstuur heb ik de politie verteld wat er was gebeurt en wel in het kort. Ze hebben wel iemand gevonden die lading verloren was en deze man zou verhoord worden. We waren helaas WA casco verzekerd,dus we zijn nu bezig met de rechtsbijstand om enigzins nog iets terug te krijgen.

Afgelopen zaterdag ontvingen wij een brief van de rechtsbijstand dat het waarborgfonds meer gegevens moest hebben en meer getuigen van dit ogeval en natuurlijk vooral WIE die zakken verloren is. Ook zat daarb ij het politie rapport. Daar schrok ik van, want dit rapport is opgemaakt waar ik NIET bij ben geweest en daarin klopt de situatieschets dus ook niet. Ze tekenen de zakken links tegen de vangrail terwijl deze dus midden op de weg lagen. Verder stond er in dat ik alleeen geremd heb en dus geen zakken heb geraakt, omdat ik dat na het ongeluk niet verteld heb. Hele discussie dus, want de politie weigert iets te veranderen en momenteelbeschuldigen ze mij van roekeloos rijgedrag en gisteren smeet zelfs 1 van de agenten de hoorn erop. De man die ze die middag hebben verhoord was het niet geweest, want volgens de politie lagen de zakken NIET in de aanhanger (duhhh, die lagen op de snelweg!)

Goed een hoop gedoe dus, maar ik vind dit vooral erg onprofecioneel van de politie. Ze schuiven mij verwijten in de schoenen en blijkbaar mag je tegenwoordig niet schrikken van een ongeluk en moet je meteen alle feiten kunnen vertellen anders heb je gewoon pech!

We hebben nu een getuigenoproep in de krant geplaatst, in de hoop dat er dus mensen zijn die de zakken hebben zien vallen van een aanhanger, zodat hetw aarborgfonds iets kan betekenen en we zijn aan het zoeken naar getuigen ivm het ongeluk zelf.

Maar rustig revalideren zit er dankzij de politie niet in! Nou bergijp ik dat het onze fout is geweest om de auto niet all risk te verzekeren, maar ik vind niet dat deze zaak zomaar gesloten mag worden. (dat was ie al binnen 3 uur)..

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Half in shock en helemaal overstuur heb ik de politie verteld wat er was gebeurt en wel in het kort
Maar rustig revalideren zit er dankzij de politie niet in!
Hoezo moet je revalideren van een halve shock???

ka82

Misschien lees je het verkeerd. Ik moet revalideren na het ongeluk, zoiets heet een trauma en NA het ongeluk (dus de minuten erna) was ik in shock! Dus ik hoef van die shock niet te revalideren, maar ik revalideer (of net hoe je dat moet noemen) nu van een whiplash en de nasleep ervan (psygisch). Snap je?

ka82

en met revalideren zit er danzij de politie niet in, is omdat ik RUST moet hebben, maar dat gaat zo moeilijk met al die ellende die er nu bij komt kijken.

seagoing racer2

Beste
Misschien lees je het verkeerd. Ik moet revalideren na het ongeluk, zoiets heet een trauma en NA het ongeluk (dus de minuten erna) was ik in shock! Dus ik hoef van die shock niet te revalideren, maar ik revalideer (of net hoe je dat moet noemen) nu van een whiplash en de nasleep ervan (psygisch). Snap je?
Hoezo lees ik verkeerd. Het woord whiplash komt in je bijdrage niet voor, uberhaupt niet dat je verder gewond ben geraakt.

Ik begrijp nu wat de politie bedoelt met dat je niet meteen alle feiten vertelt. Dat doe je namelijk ook niet

ka82

[/quote] Ik zal het kort vertellen:[/quote]

Anders had ik 3 pagina's met info voor je gehad hoor! Maar goed, het is duidelijk dat je het woord kort niet begrijpt!

[/quote]waardoor deze mijn wiel blokkeerde en ik over de snelweg ben gaan tollen en uiteindelijk tot stilstand kwam tegen de vangrail.[[/quote]

Als je hier compleet zonder iets vanaf komt ben je echt een geluksvogel. ik reed 115 km/u gek he dat je nekklachten eraan over houdt!

Maar goed, prima, jouw mening! Maar Kort is kort! Ik kan alle andere kwaaltjes er ook wel bij vertellen, maar dan heb ik nog een aanta extra pagina's nodig op dit forum. Hopelijk maak je zelf zoiets niet mee, want geloof me het is vreselijk om nu nog beelden terug te krijgen en je soms de feiten niet direct weet! (hoofd tegen de deur aan gehad, dus hersenschudding is ook niks! Maar owh nee dit is achteraf! Sorry

seagoing racer2

Beste,

Al met al begint het nu een beetje raar verhaal te worden.
Ik kan alle andere kwaaltjes er ook wel bij vertellen, maar dan heb ik nog een aanta extra pagina's nodig op dit forum. Hopelijk maak je zelf zoiets niet mee, want geloof me het is vreselijk om nu nog beelden terug te krijgen en je soms de feiten niet direct weet! (hoofd tegen de deur aan gehad, dus hersenschudding is ook niks!
Je hebt nu ook een hersenschudding, en nog een aantal extra pagina's andere klachten

Hoe ben je eigenlijk van de paalts van het ongeval weggekomen. Gezien jouw laatste berichten neem ik aan dat je met gillende sirenes naar het ziekenhuis bent gebracht en daar bent opgenomen ...

ka82

Absoluut, bijna doodervaring! Poeh, nu nog herstellend!
Joh ga iemand anders lekker lastig vallen, ik denk hier mijn verhaal te doen en jij schuift mij schuld in de schoenen waar je niks van weet!

En nee het wordt me niet te heet onder de schoenen als je dat nu ineens denkt, want ik vind dit gewoon onrecht! Je kent me niet, je weet niet hoe ik me voel en dat KAN ik ook niet uitleggen helaas. maar goed, Blijkbaar vind je dit leuk om zo te reageren, dus have fun met je hobby!

Gesloten