LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] volkswagen t5
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 feb 2010 15:30
volkswagen t5
Onze volkswagen t5 van 2008 wordt in deze tijd van het jaar niet warm,als men niet sneller dan 80 km per uur rijd en of stadsverkeer is de wagen zelfs na 30km rijden nog steeds niet warm,pas op de snelweg met hogere snelheden wordt
de wagen warm ,maar met al die sneeuwbuien en gladde straten is dit dus niet mogelijk,bij stilstand en draaiende motor loopt de temperatuurmeter gewoon terug.
nu zegt de volkswagen dealer dat dit gewoon bij deze types hoort,endat
we maar een jas aan moeten trekken, nu verkoop ik glas en hebben ze mij op een goed idee gebracht,verkoop enkel glas als zijnde isolatieglas en waaneer het koud wordt trek je binnen gewoon een jas aan en springt er gewoon wat bij ,ben je zo warm.
beste volkswagen ,dit is geen auto uit de jaren 60 maar een uit 2008 gewoon een nieuwe wagen ,we hebben meer volkswagens t4 gehadt en nooit problemen met de verwarming gehad.
ze hebben toegeven dat mijn klacht niet de enigste is maar ze willen het niet oplossen.
mvg j.scheepers
de wagen warm ,maar met al die sneeuwbuien en gladde straten is dit dus niet mogelijk,bij stilstand en draaiende motor loopt de temperatuurmeter gewoon terug.
nu zegt de volkswagen dealer dat dit gewoon bij deze types hoort,endat
we maar een jas aan moeten trekken, nu verkoop ik glas en hebben ze mij op een goed idee gebracht,verkoop enkel glas als zijnde isolatieglas en waaneer het koud wordt trek je binnen gewoon een jas aan en springt er gewoon wat bij ,ben je zo warm.
beste volkswagen ,dit is geen auto uit de jaren 60 maar een uit 2008 gewoon een nieuwe wagen ,we hebben meer volkswagens t4 gehadt en nooit problemen met de verwarming gehad.
ze hebben toegeven dat mijn klacht niet de enigste is maar ze willen het niet oplossen.
mvg j.scheepers
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: volkswagen t5
sjongejonge, wat een gezever van volkswagen
controleer je vloeistofpeil eens en ontlucht het systeem eens
gooi er daarnaast eens een nieuwe thermostaat in zou'k zeggen
das zon beetje het eerste wat je checkt bij dit probleem
mocht dat geen verandering brengen, dan pas verder gaan kijken en pas dan kun je concluderen dat er wellicht meer aan de hand is, maar ook dat hoeft geen groot probleem te zijn
tegenwoordig stuurt men een klant blijkbaar zon beetje structureel terug naar huis met een lulverhaal, het enige wat men nog kan en wil in de gemiddelde garage zijn beurtjes lijkt het wel
btw, wat is de kleur van je motorolie?
controleer je vloeistofpeil eens en ontlucht het systeem eens
gooi er daarnaast eens een nieuwe thermostaat in zou'k zeggen
das zon beetje het eerste wat je checkt bij dit probleem
mocht dat geen verandering brengen, dan pas verder gaan kijken en pas dan kun je concluderen dat er wellicht meer aan de hand is, maar ook dat hoeft geen groot probleem te zijn
tegenwoordig stuurt men een klant blijkbaar zon beetje structureel terug naar huis met een lulverhaal, het enige wat men nog kan en wil in de gemiddelde garage zijn beurtjes lijkt het wel
btw, wat is de kleur van je motorolie?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 feb 2010 15:30
Re: volkswagen t5
gewoon nieuwe olie van castrol,enallen maar dei zoals voorgeschreven.
groeten jscheepers
groeten jscheepers
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: volkswagen t5
en de kleur?
wat ik bedoel is, aan de kleur van je olie kun je vrij snel zien of je een lekke kop of koppakking hebt, grijze smurrie aan je peilstok bevestigd dat
peilen dus en niet naar de kleur in het olieblik kijken
wat ik bedoel is, aan de kleur van je olie kun je vrij snel zien of je een lekke kop of koppakking hebt, grijze smurrie aan je peilstok bevestigd dat
peilen dus en niet naar de kleur in het olieblik kijken
Re: volkswagen t5
Ik verwacht dat de thermostaat gewoon kapot is en dus in de openstand blijft staan.Gevolg is dat het erg lang duurt voor de auto op temperatuur is en de verwarming lekker werkt.
Re: volkswagen t5
Moderne TDI motoren zijn inderdaad dusdanig efficient dat ze heel weinig warmte genereren. Daarom hebben de laatste generatie TDI motoren tegenwoordig (optioneel) een elektrische bijverwarming (heeft jouw T5 dat ook? Functioneert dit? Check je zekeringen eens) om het interieur toch al snel te kunnen verwarmen. Oudere generaties TDI hebben gloeibougies in het koelwater zitten om op die manier te helpen bij het opwarmen (ook optioneel).
Het is inderdaad normaal dat een TDI die warm is, bij stationaire loop weer afkoelt als de buitentemperaar rond of onder het vriespunt ligt.
In stadsverkeer moet ie natuurlijk wel vlot opwarmen...
Misschien een idee om je vraag eens te stellen op Problemcar.nl of TDIClub.nl, daar zit wel meer kennis op dit gebied. Succes!!! Lijkt me niks, met dit weer in een onverwarmde auto zitten
Het is inderdaad normaal dat een TDI die warm is, bij stationaire loop weer afkoelt als de buitentemperaar rond of onder het vriespunt ligt.
In stadsverkeer moet ie natuurlijk wel vlot opwarmen...
Misschien een idee om je vraag eens te stellen op Problemcar.nl of TDIClub.nl, daar zit wel meer kennis op dit gebied. Succes!!! Lijkt me niks, met dit weer in een onverwarmde auto zitten
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: volkswagen t5
---Het is inderdaad normaal dat een TDI die warm is, bij stationaire loop weer afkoelt als de buitentemperaar rond of onder het vriespunt ligt.---
waar baseer je dat op?
een motor moet iig binnen europa, warm gewoon bedrijfstemp kunnen aanhouden, is dat niet het geval is er iets loos, tenzij je op de noordpool zit met -50, maar dat is niet het geval
lage bedrijfstemp brengt slijtage aan de motor teweeg
waar baseer je dat op?
een motor moet iig binnen europa, warm gewoon bedrijfstemp kunnen aanhouden, is dat niet het geval is er iets loos, tenzij je op de noordpool zit met -50, maar dat is niet het geval
lage bedrijfstemp brengt slijtage aan de motor teweeg
Re: volkswagen t5
Dat basseer ik op mijn ervaringen met tot nu toe 4x Volkswagen TDI motoren in mijn eigen auto's (1x Golf 1995, 1x Passat 1997, 1x Passat 2000 en nu een Passat 2004).
Ook bij vrienden, familieleden en mensen op verschillende forums zie ik hetzelfde.
Ik zeg ook niet dat ie weer terugzakt naar 0 graden, als je hem na een aantal minuiten stationair in dit vriesweer van 90 graden terug ziet zakken naar ca 70 is dat echt voor een TDI niks bijzonders.
Ook bij vrienden, familieleden en mensen op verschillende forums zie ik hetzelfde.
Ik zeg ook niet dat ie weer terugzakt naar 0 graden, als je hem na een aantal minuiten stationair in dit vriesweer van 90 graden terug ziet zakken naar ca 70 is dat echt voor een TDI niks bijzonders.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: volkswagen t5
voorgeschreven bedrijfstemp = voorgeschreven, die temp is er niet voor niets, namelijk voor optimale werking van de motor
dat ligt bij diesel motor iig tussen de 85 en 90 graden
vw heeft blijkbaar een motor gemaakt die de uitzondering op de regel is,een motor die energiezuiniger omgaat met zijn energie maar als gevolg kan hebben dat de motortemp zakt bij lage temperaturen
ik zou er niet blij van worden iig en ik vind het een wat vreemd verhaal
het lijkt alsof men bij vw dit probleem weliswaar erkent, weet maar het doet alsof het normaal is
dat ligt bij diesel motor iig tussen de 85 en 90 graden
vw heeft blijkbaar een motor gemaakt die de uitzondering op de regel is,een motor die energiezuiniger omgaat met zijn energie maar als gevolg kan hebben dat de motortemp zakt bij lage temperaturen
ik zou er niet blij van worden iig en ik vind het een wat vreemd verhaal
het lijkt alsof men bij vw dit probleem weliswaar erkent, weet maar het doet alsof het normaal is
Re: volkswagen t5
De gesloten enkele cabine gaat nog....
De ruimere dubbele of de open laadruimte met half schot is niet warm te stoken.
Wel kun je de wanden met glaswol vullen want blik isoleerde slecht.
De Tdi of gelijkwaardige diesels zijn gewoon te zuinig zodat er weinig restwarmte over bleef voor kachel.
Ook Hybride auto's als Toyota Prius en Honda Insicht en Civic Ima hebben dit probleem bij temperaturen onder 0 graden!
De ruimere dubbele of de open laadruimte met half schot is niet warm te stoken.
Wel kun je de wanden met glaswol vullen want blik isoleerde slecht.
De Tdi of gelijkwaardige diesels zijn gewoon te zuinig zodat er weinig restwarmte over bleef voor kachel.
Ook Hybride auto's als Toyota Prius en Honda Insicht en Civic Ima hebben dit probleem bij temperaturen onder 0 graden!