LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vooruit Passat Variant

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Cynthia

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Cynthia »

Op 10 februari 2003 tijdens mijn tochtje naar het werk sprong ook spontaan mijn achterruit van mijn VW Polo Bouwjaar 1999. Koste me €75 eigen risico, laten maken bij Carglass. Is hier nu nog iets aan te doen om je geld terug te krijgen.

Sjaak

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Sjaak »

Ook bij mijn polo bj 1999 is in de januari 2002 de achterruit er spontaan uitgevlogen. Laten maken bij carglass ivm de verzekeringsvoorwaarden.

Karin

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Karin »

Ook bij onze auto (Polo) is twee keer binnen een jaar de achterruit gesprongen. Ja, wat doe je als eerste, de verzekering bellen. En die verwijzen naar Carglass. Volgens Carglass was het een constructiefout. 1x sprong de ruit spontaan op de oprit, we waren net gestopt, de tweede keer onder het rijden. Wel all risk verzekerd, maar je no claim wordt wel geraakt. Wat gaat VW hier mee doen. En verbazingwekkend dat zoveel mensen dit is overkomen.

Junkie

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Junkie »

ik werk zelf 10 jaar bij een ruitenboer en weet dus dat het probleem waar jullie het over hebben echt bij het derde remlicht voorkomt de transporters t4 met derde remlicht hebben een probleem ermee vooral de eersten en de passats wagons en de polo,s bij dit komt meestal dat er corrosie vormt op het punt waar de aansluitpunten op het ruit zijn gesoldeerd als je ruit knapt kun je vaak aande vorm van breuk zien waar hij gesprongen is

seerp

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door seerp »

De achterruit van mijn volkswagen passat variant, november 97 is dus ook spontaan uitelkaar gespat. In 1e instantie dacht ik aan vandalisme, vandaar mijn aangifte bij de politie. Nu begrijp ik dat de ruit spontaan kapot is gegaan. Omdat ik niet verzekerd was, kostte mij dit € 317,25. Ik hoop dat VW Nederland dit vergoed.

seerp

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door seerp »

De achterruit van mijn volkswagen passat variant, november 97 is dus ook spontaan uitelkaar gespat. In 1e instantie dacht ik aan vandalisme, vandaar mijn aangifte bij de politie. Nu begrijp ik dat de ruit spontaan kapot is gegaan. Omdat ik niet verzekerd was, kostte mij dit € 317,25. Ik hoop dat VW Nederland dit vergoed.

Gerard

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Gerard »

Ook wij hebben een VW Passat variant TDI gehad uit '98, en hebben behalve de "beroemde" springende achterruit ook zeer veel extra kosten gehad: draagarmen, katalysator, luchtmengselmeter, computer, wiellagers, extra koelventilator (twee lagertjes daarin waren versleten, lagertjes konden natuurlijk niet los vervangen worden, uiteindelijk is dus het hele ventilatortje vervangen, kosten van dit onderdeeltje: 700 gulden), diverse schakelaartjes etc. Wij hebben onze VW uiteindelijk met een flinke kater ingeruild!!!

A(Alfons).S. van Kesteren

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door A(Alfons).S. van Kesteren »

Ik bezit een Passat Variant uit 1998. Begin 2003 is bij mij ook spontaan de achterruit gesprongen. De ruit is direct vervangen door Carglass uit Alkmaar.
Gezien de uitzending en vele meldingen bij Radar vind ik dat VW het eigen risico moet terugbetalen. Hier is absoluut sprake van een constructiefout. VW moet zijn naam en faam hoog hpouden en gewoon vergoeden.

Igo van Hettema

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Igo van Hettema »

Bezit ook een passat variant van november 1997. Vorig jaar is ook de achterruit spontaan gesprongen. Hersteld door Carglass, die daarbij de kunststof bescherming aan binnenzijde beschadigd heeft. Na briven aan Carglas en een poging deze weer goed te plaatsen hangt deze nog steeds los! Ben benieuwd of Volkswagen of Carglass samen deze vervolgschade willen vergoeden! Ook hier ben ik vanwege verzekeringseis naar Carglass gegaan.

Verder heeft mijn Variant tal van andere mankementen gehad, die normaliter toch niet gebruikelijk geacht zijn. Een kleine opsomming:
dec 2002: katalysator vervangen 850 Euro
juli 2002: luchtmassameter
juni 2002: voorruit vervangen
januari 2002: achteruit vervangen
nov. 2001: koelvloeistofreservoir vervangen
sep 2001: spoorstang, spoorkop, nokkenastandriem vervangen
sep 2001:draagarm en koppelstangen stabilisat. vervangen
aug 2000: voorruit vervangen
okt 1999: voorruit vervangen

Ben benieuwd of andere Volkswagen Passat gebruikers deze klachten herkennen!

Ageeth

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Ageeth »

Om even terug te komen op het eerste bericht van Martijn, ik heb twee jaar een golf IV gehad (2000). In deze twee jaar heb ik in deze auto vijf keer een nieuwe voorruit laten zetten vanwege een doorgescheurde voorruit (gelukkig kunnen deze er niet zo gemakkelijk vanzelf uitspringen!). De eerste keer vervangen(kan natuurlijk gebeuren) is gebeurd door de VW-dealer. Deze bakte er niets van. De volgende keren maar naar Autotaalglas. Deze hebben het alle keren uitstekend gedaan. Ik las in één van de andere ervaringen dat dit geen originele ruiten zijn: laat je niets wijs maken want dit is niet waar. Autotaalglas heeft mij dit zelfs laten zien. Op de ruiten die zij gebruiken mag het originele VW-teken niet zichbaar zijn dus dit is er uitgehaald. Er stond nog een ruit waarbij dit maar half was gebeurd. Verder zijn de ruiten exact hetzelfde. In mijn omgeving hoorde ik dit nog veel vaker gebeurde met de Golf van dit jaartal maar Pon gaf zich niet thuis! Nee, het mag hen zeker geen geld kosten. Het is jammer dat alleen de achterruiten in het programma zijn opgenomen want het heeft mij ook vijf keer mijn eigen risico gekost! Ik heb nu een Passat (geen station) dus mocht het bij deze auto gebeuren laat ik mij niet meer afschepen door Pon! Ik heb namelijk ook gehoord wat er in de uitzending is beloofd! En zo niet: dan heb ik met deze Passat voor het laatst het merk VW gesponsord!

Eise

Re: Vooruit Passat Variant

Ongelezen bericht door Eise »

Ook in Engeland problemen met de achterruit van de polo. Mijn zus heeft daar een polo bj. 2002 en vorige week was op de oprit bij haar huis de achterruit spontaan gebarsten. Eerst dacht ze ook aan voetballende jongens maar het glas was loodrecht naar beneden gevallen achter op de hoedenplank en niets bv. op de achterbank, wel verzekeringswerk maar 50 eng.pond eigen risico. Door het programma Tros radar had ik de problemen gehoord van de passat en door hier op het forum te kijken zag ik tot mijn verbazing ook de vele reacties m.b.t de polo. Erg vreemd begin ik het te vinden dat de garages waar men het meld blijven zeggen dat het bijna nooit voorkomt, het is na het aantal reacties niet erg geloofwaardig van VW om zich daarachter te verschuilen!! Dank aan Tros radar om hier aandacht aan te besteden, zo staan individuele autobezitters iets sterker tegenover de grote autofabrikant!!

Gesloten