LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vooruit Passat Variant
Vooruit Passat Variant
2 Passats Variant(bj.98 en 01) verder, 200.000 km gereden en 4 voorruiten vervangen. Lijkt mij wat veel...en ik krijg geen zegeltjes bij een nieuwe ruit.
Zijn er meer ruitenliefhebbers?
Zijn er meer ruitenliefhebbers?
Re: Vooruit Passat Variant
Onlangs is de voorruit van mijn Passat Variant vervangen na schade door steenslag. Sindsdien kraakt de nieuwe ruit in zijn voegen na iedere hobbel. Moet er nog mee terug naar reparateur. Is er iemand die dit "verschijnsel" herkent?
Ruud: Als de autoruit is vervangen door een VW-dealer dan moet je meteen terug, want dit valt onder de garantie van Volkswagen.
Het valt mij op dat niemand het heeft over het VW-garantieplan. Bij de aanschaf van de auto moet je dit vertelt zijn. Kort houdt het in dat bij gebreken en schade's je altijd een beroep kan doen op een VW-garage die op dat moment bij jouw in de buurt zit. Er zit in de instructiemap die bij de VW hoort duidelijke uitleg hierover en een lijst van VW-garage's in Nederland en buitenland. Dit is een serviceplan dat VW biedt aan VW-eigenaren.
Verder vond ik Carglass in de uitzending van Radar iets te gretig op het onderwerp inspringen.
Vergeet niet dat toen de nieuwe modellen VW-passat geintroduceerd werden, tevens die VW-garantieplan in werking ging. O.a. hield dit in dat VW alleen garantie geeft op ruiten en andere schadeherstelling/reparaties die door VW-garage gedaan worden. Carglass valt hier dus niet onder!! Deze zal in de loop der jaren menig VW klant hebben zien vertrekken naar de eigen VW-garage. Dit is voor Carglass natuurlijk een gemis aan inkomsten.
Want de garantie op de ruit vervalt als het door een ander bedrijf dan VW wordt vervangen, dit betekent dat als er b.v. roestvorming optreedt rond de vervangen ruit dat VW geen garantie meer geeft.
Carglass wordt door veel verzekeringen geaccepteerd als ruiten-herstel of vervang bedrijf, maar geeft geen verdere garantie op de door hun vervangen ruit, in dit geval doet VW dat wel, mits de reparatie maar door hun wordt uitgevoerd.
Maak hier dus gebruik van, het hoort bij de service van VW. Waar zullen ze nu meer weten over je VW dan bij een VW garage of dealer???
Het valt mij op dat niemand het heeft over het VW-garantieplan. Bij de aanschaf van de auto moet je dit vertelt zijn. Kort houdt het in dat bij gebreken en schade's je altijd een beroep kan doen op een VW-garage die op dat moment bij jouw in de buurt zit. Er zit in de instructiemap die bij de VW hoort duidelijke uitleg hierover en een lijst van VW-garage's in Nederland en buitenland. Dit is een serviceplan dat VW biedt aan VW-eigenaren.
Verder vond ik Carglass in de uitzending van Radar iets te gretig op het onderwerp inspringen.
Vergeet niet dat toen de nieuwe modellen VW-passat geintroduceerd werden, tevens die VW-garantieplan in werking ging. O.a. hield dit in dat VW alleen garantie geeft op ruiten en andere schadeherstelling/reparaties die door VW-garage gedaan worden. Carglass valt hier dus niet onder!! Deze zal in de loop der jaren menig VW klant hebben zien vertrekken naar de eigen VW-garage. Dit is voor Carglass natuurlijk een gemis aan inkomsten.
Want de garantie op de ruit vervalt als het door een ander bedrijf dan VW wordt vervangen, dit betekent dat als er b.v. roestvorming optreedt rond de vervangen ruit dat VW geen garantie meer geeft.
Carglass wordt door veel verzekeringen geaccepteerd als ruiten-herstel of vervang bedrijf, maar geeft geen verdere garantie op de door hun vervangen ruit, in dit geval doet VW dat wel, mits de reparatie maar door hun wordt uitgevoerd.
Maak hier dus gebruik van, het hoort bij de service van VW. Waar zullen ze nu meer weten over je VW dan bij een VW garage of dealer???
PS: 2 VW-passat/variant's waar van de 1e model '98. En gelukkig geen problemen met "spontane ruitspringing" gehad. Wel voorruitvervanging vanwege een steen op de ruit tijden het rijden. Door VW-garage laten doen en het geld via verzekering terruggekregen.
Succes
Succes
Ik heb een VW transporter 2,5 TDI bouwjaar juli 1999. In 2000 sprong mijn achterruit kapot geheel spontaan. De autoklep stond open, dus vandalisme was het niet anders zou je dat nog denken. In de achterruit zit ook een remlicht. Dit is mij in totaal nu 3x gebeurt. Ik vond dit vreemd en de dealer, Hoogenboom, had dit nog nooit meegemaakt. De importeur heb ik op de auto Rai aangesproken hierover. Maar het was zeer bijzonder, ja, ja??? Inmiddels ben ik een stuk no-claim kwijt. Bedankt VW.
Ook ik heb moeten meemaken dat de achterruit van onze polo van april 1999 spontaan zijn achterruit verloor.
Zonder enig voorteken knalde deze er vorig jaar december 2001 spontaan uit.
Zonder enig voorteken knalde deze er vorig jaar december 2001 spontaan uit.
Volkswagen Passat Variant, bj.aug.'98.
Twee weken geleden spontaan de achterruit eruit.
Carglas gerepareerd.
Eigen risico 67 Euro en een trede missen volgend jaar bij de verzekering.
Wat moet ik nu met een nieuwe ruitvan Volkswagen.
Twee weken geleden spontaan de achterruit eruit.
Carglas gerepareerd.
Eigen risico 67 Euro en een trede missen volgend jaar bij de verzekering.
Wat moet ik nu met een nieuwe ruitvan Volkswagen.
Zelfde verhaal als bij Arjan.
Passat Variant '98. Paar weken geleden na instappen en deur dichtdoen de achterruit eruit geklapt.
Carglas heeft er een nieuwe (orginele) ruit ingezet. Eigen risico en missen trede.
Heb uitzending helaas gemist. Collega maakte mij attent op onderwerp. Zijn er nog ervaringen met eruit klappen van nieuw geplaatste ruiten? Kan ik nu een abonnement bij Carglas aangaan? Constructiefout in het glas of in de klep?
Zijn er genoeg klachten om bij VW kosten neer te kunnen leggen?
Passat Variant '98. Paar weken geleden na instappen en deur dichtdoen de achterruit eruit geklapt.
Carglas heeft er een nieuwe (orginele) ruit ingezet. Eigen risico en missen trede.
Heb uitzending helaas gemist. Collega maakte mij attent op onderwerp. Zijn er nog ervaringen met eruit klappen van nieuw geplaatste ruiten? Kan ik nu een abonnement bij Carglas aangaan? Constructiefout in het glas of in de klep?
Zijn er genoeg klachten om bij VW kosten neer te kunnen leggen?
LET NOU TOCH OP!!!!!!! VW-garantie vervalt als een ruit door Carglass wordt herstelt, Carglass levert GEEN orginele VW-ruiten. Uiteraard leveren ze wel ruiten die op VW's passen, maar geen originele!!!! Laat het nou door een VW-garage vervangen.
Bij onze caddy's de afgelopen 3 jaar al 4 achterruitjes spontaan gesprongen.Allemaal hersteld door Carglass.De caddy's met originele ruiten gaan er elke keer aan,doe mij die ruiten van Carglass maar !
Vorige winter is bij mij ook de achterruit van mijn Polo
b.j.1999 spontaan gesprongen. Vervangen door Carglass, waar
ze mij vertelden dat ik bij vorst de achterruitverwarming
maar beter niet kon gebruiken,omdat de combinatie remverlichting en achterruitverwarming kennelijk een zwakke
plek vormt.Ze hadden toen in korte tijd al 13 Polo's gehad
met een kapotte acherruit.
b.j.1999 spontaan gesprongen. Vervangen door Carglass, waar
ze mij vertelden dat ik bij vorst de achterruitverwarming
maar beter niet kon gebruiken,omdat de combinatie remverlichting en achterruitverwarming kennelijk een zwakke
plek vormt.Ze hadden toen in korte tijd al 13 Polo's gehad
met een kapotte acherruit.
Mijn VW Passat Variant is van Nov 1997 (SL-SG-50).
In December 2000 terug komend van de wintersprot is al rijdende mijn achterruit spontaan gesprongen. Met tape heb ik zo goed als het ging deachterklep dichtgeplakt. Ik moest immers nog zo''n 500 km rijden.
Ik had wel een vermoeden dat het iets met de achterruit verwarming te maen had, want zoals te verwachten was het buiten koud en sneeuwde het af en toe en redelijk kort na het inschakelen van de achterruitverwarming spong de ruit.
Bij thuiskomst is heeft Car Glas Helmond de ruit vakkundig vervangen. Naast een eigenbijdrage zijn de kosten door mijn verzekering IAK betaald.
Nu blijkt dat het dat het om een constructiefout zou kunnen gaan, ben ik benieuwd wat men bij PON (importeur VW)in Leusden hieraan gaat doen.
Ik zie hun reactie met belangstelling tegemoet.
M.vr.gr.
B.J.
In December 2000 terug komend van de wintersprot is al rijdende mijn achterruit spontaan gesprongen. Met tape heb ik zo goed als het ging deachterklep dichtgeplakt. Ik moest immers nog zo''n 500 km rijden.
Ik had wel een vermoeden dat het iets met de achterruit verwarming te maen had, want zoals te verwachten was het buiten koud en sneeuwde het af en toe en redelijk kort na het inschakelen van de achterruitverwarming spong de ruit.
Bij thuiskomst is heeft Car Glas Helmond de ruit vakkundig vervangen. Naast een eigenbijdrage zijn de kosten door mijn verzekering IAK betaald.
Nu blijkt dat het dat het om een constructiefout zou kunnen gaan, ben ik benieuwd wat men bij PON (importeur VW)in Leusden hieraan gaat doen.
Ik zie hun reactie met belangstelling tegemoet.
M.vr.gr.
B.J.
Mijn polo uit '96 is een maandje geleden ook spontaan slachtoffer geworden van een kapotte achterruit. Dat kostte mij 80 euro voor een huurauto (een passat variant overigens!), 45 euro eigen bijdrage en mijn verzekering kostte het maar liefst ruim 350 euro, laten maken bij dé dealer natuurlijk. Ik loop dus weer het risico dat mijn achterruit weer spontaan springt, kan hem dus eigenlijk niet meer alleen laten! Volkswagen.wie anders?
In nov 2002 is van onze vw Polo bj 99
spontaan tijdens het rijden de achterruit
gesprongen.De schade werd niet door Pon vergoed
echter wel door onze vw dealer.
spontaan tijdens het rijden de achterruit
gesprongen.De schade werd niet door Pon vergoed
echter wel door onze vw dealer.
in december 2002 is de achteruit van mijn VW polo uit 1999 spontaan gesprongen. Reactie van de deale; komt bijna nooit voor. Na de uitzending van maandag jl. denk ik daar dus nu wel anders over.
Ongeveer een jaar geleden sprong spontaan mijn achterruit kapot bij mijn VW Polo, bj 1999.
PON wilde niet in de kosten bijdragen. Autoruit heb ik op eigen kosten bij Carglass laten repareren.
PON wilde niet in de kosten bijdragen. Autoruit heb ik op eigen kosten bij Carglass laten repareren.
Volkswagen Passat Variant, bj.jan.'98.
Een maand geleden spontaan de achterruit eruit.
Carglas gerepareerd.
Eigen risico 68 Euro.
Wat moet ik nu met een nieuwe ruit van Volkswagen.
Graag eigen risico terug.
Een maand geleden spontaan de achterruit eruit.
Carglas gerepareerd.
Eigen risico 68 Euro.
Wat moet ik nu met een nieuwe ruit van Volkswagen.
Graag eigen risico terug.
Ik ben in het bezit van een Pasat Variant TDI bouwjaar 1998 en bij mijn auto zijn reeds 3 achterruiten vervangen in verband met springen achterruit.
Verder was dit de eerste en laatste VW Passat die door mij is gekocht: Behalve de ruiten zou RADAR een aandacht kunnen schenken aan: een kapotte katalysator binnen 3,5 jaar kosten 550 Euro, versleten draagarmen voorzijde totaal ongeveer 500 Euro en problemen met de centrale vergrendeling.
De katalysator ging in de vakantie kapot en de VW dealer in Zuid Frankrijk kon zo uit een container een aantal laten zien die hij reeds had vervangen en zelfs de VW garage in Nederland erkende het probleem. (Pon ontkende het probleem)
De draagarmen begonnen een tweetal weken geleden problemen te vertonen en ook dit is een "kwaal" van de Passat.
De centrale vergendeling is al kapot sinds ik de uto heb en volgens VW zijn er geen problemen!
Dus nooit meer een VW passat
Verder was dit de eerste en laatste VW Passat die door mij is gekocht: Behalve de ruiten zou RADAR een aandacht kunnen schenken aan: een kapotte katalysator binnen 3,5 jaar kosten 550 Euro, versleten draagarmen voorzijde totaal ongeveer 500 Euro en problemen met de centrale vergrendeling.
De katalysator ging in de vakantie kapot en de VW dealer in Zuid Frankrijk kon zo uit een container een aantal laten zien die hij reeds had vervangen en zelfs de VW garage in Nederland erkende het probleem. (Pon ontkende het probleem)
De draagarmen begonnen een tweetal weken geleden problemen te vertonen en ook dit is een "kwaal" van de Passat.
De centrale vergendeling is al kapot sinds ik de uto heb en volgens VW zijn er geen problemen!
Dus nooit meer een VW passat
Dat verhaal van Wiebe :
waar ze mij vertelden dat ik bij vorst de achterruitverwarming maar beter niet kon gebruiken,omdat de combinatie remverlichting en achterruitverwarming kennelijk een zwakke plek vormt.
Dit lijkt me ook van toepassing bij de Skoda Octavia (bouwjaar 1998).
Tijdens vorst reed ik met de achterverwarming aan, en hoorde bij het remmen een heel zacht sissend geluid vanaf
de achterzijde komen. Een paar minuten later remde ik voor de stoplichten en toen lag spontaan de hele achterruit op de hoedenplank. Ik heb de ruit toen bij Carglas laten vervangen omdat dat adres ook vermeld wordt op de groene kaart, maar het kost in iedergeval het eigen risco van de verzekering.
waar ze mij vertelden dat ik bij vorst de achterruitverwarming maar beter niet kon gebruiken,omdat de combinatie remverlichting en achterruitverwarming kennelijk een zwakke plek vormt.
Dit lijkt me ook van toepassing bij de Skoda Octavia (bouwjaar 1998).
Tijdens vorst reed ik met de achterverwarming aan, en hoorde bij het remmen een heel zacht sissend geluid vanaf
de achterzijde komen. Een paar minuten later remde ik voor de stoplichten en toen lag spontaan de hele achterruit op de hoedenplank. Ik heb de ruit toen bij Carglas laten vervangen omdat dat adres ook vermeld wordt op de groene kaart, maar het kost in iedergeval het eigen risco van de verzekering.
Bij mij ook 2 maal (met een jaar ertussen) spontaan exploderende achterruit bij VW Polo uit juni 1999. Snap dat ik het beter door de dealer kan laten repareren maar wat doe je als dit op oudjaarsdag om 180 uur gebeurd?! Dan ga je toch naar een bedrijf dat op dat moment nog hulp biedt, toch?
Ik wist niet dat dit bij ZOVEEL mensen gebeurd is. Hier moet toch iets mee te doen zijn richting VW??? Vervangen door Carglass of niet, dat doet er niet toe. Feit is dat het spontaan springen van een ruit überhaupt niet hoort te gebeuren!
Ik wist niet dat dit bij ZOVEEL mensen gebeurd is. Hier moet toch iets mee te doen zijn richting VW??? Vervangen door Carglass of niet, dat doet er niet toe. Feit is dat het spontaan springen van een ruit überhaupt niet hoort te gebeuren!