LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over NAP
Vraag over NAP
Hallo,
na lang zoeken eindelijk mijn droomauto gevonden, boekjes kloppen en de handelaar/dealer heeft een NAP certificaat voor bij de auto, allemaal heel mooi. Doe ik voor de zekerheid een NAP check op internet
komt hier onlogisch uit.
Dus begin ik te twijfelen omdat er zat verhalen rond gaan dat NAP certificaten worden vervalst.
Dus kortom wordt ik opgelicht of is de NAP check voor particulieren "beknopt". de handelaar/dealer stond ook verbaasd te kijken, maar of het is een goede acteur of hij spreekt de waarheid. Het is jammer dat je als particulier geen NAP certificaat kan uitdraaien.
het bedrijf is wel lid van de BOVAG en de revieuws zijn over het algemeen ook goed
tegenwoordig doet iedereen alles voor geld
na lang zoeken eindelijk mijn droomauto gevonden, boekjes kloppen en de handelaar/dealer heeft een NAP certificaat voor bij de auto, allemaal heel mooi. Doe ik voor de zekerheid een NAP check op internet
komt hier onlogisch uit.
Dus begin ik te twijfelen omdat er zat verhalen rond gaan dat NAP certificaten worden vervalst.
Dus kortom wordt ik opgelicht of is de NAP check voor particulieren "beknopt". de handelaar/dealer stond ook verbaasd te kijken, maar of het is een goede acteur of hij spreekt de waarheid. Het is jammer dat je als particulier geen NAP certificaat kan uitdraaien.
het bedrijf is wel lid van de BOVAG en de revieuws zijn over het algemeen ook goed
tegenwoordig doet iedereen alles voor geld
Re: Vraag over NAP
Want?tegenwoordig doet iedereen alles voor geld
Elke vorm van onderbouwing ontbreekt in je verhaaltje. En je gaat er zomaar vanuit dat de verkoper fout bezig is. Misschien heeft de auto een nieuwe motor gekregen? Of nieuwe tellers/meters?
En zou die auto minder waard zijn als de NAP wel normaal was geweest? Dus. Hou op met dat gedrag en indien het echt je
is en dedroomauto
wat is dan nog meer het probleem?boekjes kloppen
ontzettend bedankt met je antwoord, hier kan ik wat mee !
ik ga er niet van uit dat de verkooper fout bezig is het gaat er mij om dat de NAP check op internet zegt onlogisch en het certificaat logisch.
maar ik hoor het al fijn forum
ik ga er niet van uit dat de verkooper fout bezig is het gaat er mij om dat de NAP check op internet zegt onlogisch en het certificaat logisch.
Jaja, en daarom zei je ook almarc1986 schreef:ontzettend bedankt met je antwoord, hier kan ik wat mee !
Geen idee wat je dus wil. Jij geeft er zelf meteen een negatieve draai aan. Ook is je topictitel...het is een goede acteur...het bedrijf is wel lid van de BOVAG en de reviews zijn over het algemeen ook goed...tegenwoordig doet iedereen alles voor geld...
vreemd want je stèlt helemaal geen vraag.VRAAG OVER NAP
Dus..doe even normaal en vraag wat je wil vragen en voel je niet gelijk zo aangevallen èn blijf uit de slachtofferrol.
-
Ga naar het bedrijf waar de auto te koop wordt aangeboden en laat ter plekke een NAP check doen.
Is voor het bedrijf geen enkele moeite en je kunt dan direct online de complete NAP km.historie bekijken en meteen zien of de NAP logisch is.
Ieder BOVAG bedrijf is automatisch aangesloten bij de NAP. Als particulier krijg je bij een check geen kilometerstanden te zien, als bedrijf zie je die wel.
v.d.Heyden
Is voor het bedrijf geen enkele moeite en je kunt dan direct online de complete NAP km.historie bekijken en meteen zien of de NAP logisch is.
Ieder BOVAG bedrijf is automatisch aangesloten bij de NAP. Als particulier krijg je bij een check geen kilometerstanden te zien, als bedrijf zie je die wel.
v.d.Heyden
wat boeit dat nou? Als het zijn droomauto is en de prijs bevalt..who cares? Een correcte NAP is geen garantie dat het een auto is die in nieuwstaat is. aan elke occasion mankeert wel iets.
Zo te lezen heeft de dealer het NAP certificaat ook aangeboden aan de koperv.d.Heyden schreef:Ga naar het bedrijf waar de auto te koop wordt aangeboden en laat ter plekke een NAP check doen.
v.d.Heyden
Alleen komt deze niet overeen met het NAP welke de koper heeft opgevraagd op internet.
-
Vandaar ook de suggestie om in het bedrijf een online-check te doen. Als het bedrijf daar niet aan mee wil werken, is de verdenking van een eventuele fraude met de Tellerkaart (de nieuwe naam voor de NAP pas) iets meer gerechtvaardigd.hawkwind schreef:Zo te lezen heeft de dealer het NAP certificaat ook aangeboden.v.d.Heyden schreef:Ga naar het bedrijf waar de auto te koop wordt aangeboden en laat ter plekke een NAP check doen.
v.d.Heyden
Alleen komt deze niet overeen met het NAP welke de koper heeft opgevraagd op internet.
v.d.Heyden
boeit allemaal niet meer. TS is weg en blijft weg. het zal wel weer zo'n trolltopic zijn.
Ik zeg altijd: "Bij twijfel niet inhalen"
Er zijn nou eenmaal een aantal checks die je kunt zelf kunt doen. Wil je meer zekerheid dan doe je gewoon een aankoopkeuring, daar kan niemand het mee oneens zijn.
Er zijn nou eenmaal een aantal checks die je kunt zelf kunt doen. Wil je meer zekerheid dan doe je gewoon een aankoopkeuring, daar kan niemand het mee oneens zijn.
Het plaatsen van een nieuwe motor (...of wat dan ook) , is geen aanleiding om de teller terug te draaien.encore schreef:Want?tegenwoordig doet iedereen alles voor geld
Elke vorm van onderbouwing ontbreekt in je verhaaltje. En je gaat er zomaar vanuit dat de verkoper fout bezig is. Misschien heeft de auto een nieuwe motor gekregen?
Maar zou een nieuwe teller aanleiding zijn om een motor te reviseren?16again schreef:encore schreef:Het plaatsen van een nieuwe motor (...of wat dan ook) , is geen aanleiding om de teller terug te draaien.Misschien heeft de auto een nieuwe motor gekregen?