catootje12345 schreef:Ja hij lekte uit de remklauw nu, aan beide kanten op dezelfde manier. Nee ik heb het oude spul er weer op laten zetten en maak morgen een afspraak om de auto te laten halen voor een apk bij een ander bedrijf.
Of het normaal is weet ik niet maar er was wat geprik met een schroevendraaier en toen begon het te lekken. Degene die het deed liep toen ook naar een andere monteur en zei ' ik ben ermee bezig en nu begint hij opeens te lekken".
Sorry hoor, maar als je lekkage hebt in het remsysteem van je auto is niet de APK maar een reparatie aangewezen.
Vertel je het bedrijf wat de auto voor de keuring komt halen dit ook allemaal ?
Of laat je ze gewoon met levensgevaarlijke auto de weg op gaan onder het motto "Wat niet weet wat niet deert"
Catootje12345 schrijft toch: maak morgen een afspraak om auto op te laten halen door ander bedrijf? Dat andere bedrijf zal best wel door @catootje12345 op de hoogte zijn gebracht en naar alle waarschijnlijkheid met een wagen komen waar de auto op gesleept word. U, Leo de Emperor maakt er iets van wat er niet staat. En zomaar een beschuldiging uiten, want dat is het, mag men toch niet doen?
De auto is naar een andere garage gegaan in dezelfde staat als tijdens de afkeuring bij het andere bedrijf. Opnieuw laten keuren, meerdere remmentesten ( na mijn verhaal en de afkeur papieren) en de testen waren prima. Geen verschil in remdruk en weet ik veel. Dus nu goedgekeurd. Dit scheelt dus enorm veel geld. Nu alleen de extra kosten voor nogmaals een keuring, ipv remklauwen en weet ik veel wat allemaal
De garage die voor mij het dichtste bij zit hier in het dorp die keurt niet dus deed ik het al jaren op deze manier bij hetzelfde bedrijf en was er nooit zoiets als dit aan de hand.
En uiteindelijk trekt hij natuurlijk zelf aan het kortste eind want heel veel mensen deden het dus op deze manier maar gaan nu na mijn verhaal ook niet meer naar dit keuringsstation.
catootje12345 schreef:De garage die voor mij het dichtste bij zit hier in het dorp die keurt niet dus deed ik het al jaren op deze manier bij hetzelfde bedrijf en was er nooit zoiets als dit aan de hand.
En uiteindelijk trekt hij natuurlijk zelf aan het kortste eind want heel veel mensen deden het dus op deze manier maar gaan nu na mijn verhaal ook niet meer naar dit keuringsstation.
En deze garage geeft niet de service om de auto zelf ergens te laten keuren ?
Dat heb ik nu idd laten doen. Ben daar zelf nogal een sukkel in...kwam al minimaal 15 jaar bij dat bedrijf en dan denk je gewoon dat het allemaal wel goed zit en wil je niet overstappen. Maar nu dus wel haha
Het is natuurlijk een vreemd zaak als de ene garage jouw auto afkeurt op slechte remmenen lekkage van remvloeistof en de andere garage keurt deze zonder reparatie goed.
Waat het mij om gaat is dat je door te gaan rijden met een (op een vitaal punt) afgekeurde auto een veel te groot riscio neemt.
Ik rij nu met een auto die verschillende remmentesten heeft gehad en daar zonder problemen door is gekomen.
Dat de andere garage in eerste instantie de remmen goedkeurt, vervolgens bij herkeuring afkeurt op iets wat ze even daarvoor nog goedkeurden dat is en blijft een vreemde zaak. Dan toch maar even remblokjes vervangen, die iets met de remdruk te maken zouden hebben. Vervolgens moet er dan ook maar een remklauw vervangen worden. Aan de andere kant ineens precies hetzelfde.
Hij dacht op vrijdagmiddag nog even snel iemand een poot uit de draaien waarschijnlijk.
Heel jammer voor hem maar uiteindelijk levert dit hem niets op, het kost hem alleen maar geld. Bleek ook nog bij de garage waar ik hem nu heb laten keuren dat ze wel vaker van dit soort verhalen hoorden over dit keuringsstation. Ik was dus niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn!
Ik heb dat ook meegemaakt: wat de ene keurmeester goed keurt (remmen liepen onvoldoende vrij) keurt de ander af. Kom je terug na reparatie van het euvel, tref je een volgende keurmeester en die vindt het wel best: het is vrijdagmiddag
Dat is inmiddels vier jaar geleden en dezelfde schijven en remklauwen etc zitten er nog onder.