Ik heb een aanrijding gehad, waarvan de schuld niet bij mij ligt. En de schuldige is doorgereden. Ik heb het kenteken niet kunnen zien. En mijn enige getuige zag alleen dat de bumper er bijna helemaal af lag. (Voordat ik dat zag, want ik was de auto nog niet uitgestapt) Hij heeft de dader niet gezien. Dit is afgelopen maandag gebeurd.
De auto in kwestie is van mijn oom en hij is all-risk verzekerd. En hij heeft een no-claim bescherming. Maar die wil hij graag behouden voor dit jaar. En hij had gelezen dat als ik aangifte zou doen en getuigschriften heb. Dan kon zijn verzekering via het Waarborgfonds een gedeelte van de schade terugvragen. En zo zou zijn no-claim bescherming intact blijven.
Ik heb nog geen aangifte gedaan.
Wat moet ik nu doen? En klopt het wat mijn oom beweert?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarborgfonds
Re: Waarborgfonds
Natuurlijk moet je er aangifte van doen. Maar dat staat los van de vraag of dat voor het waarborgfonds moet. Als iemand na een aanrijding doorrijdt, dan moet dat worden bestraft.
En voor de regels van het waarborgfonds, er bestaat zoiets als google. Daarmee kom je al snel bij wbf.nl terecht.
En voor de regels van het waarborgfonds, er bestaat zoiets als google. Daarmee kom je al snel bij wbf.nl terecht.
-
Re: Waarborgfonds
Aangifte is echt nodig, alsmede ook 2 getuigenverklaringen (liefst meer natuurlijk) w.o. je zelf, formulier downloaden van Waarborgfonds, foto's maken en de boel opsturen.
Onze lease auto's zijn veelvuldig slachtoffer van doorrijdende eh... en wij doen veelvuldig beroep op het waarborgfonds. Het duurt even maar hoe uitgebreider je het dossiertje maakt des te sneller krijg je bericht.
Wel moet de schade overduidelijk door een ander motorvoertuig zijn veroorzaakt (dus geen winkelwagentje of sleutel). Je hebt een getuige die dat kan verklaren dus het ziet er goed uit.
Succes!
Onze lease auto's zijn veelvuldig slachtoffer van doorrijdende eh... en wij doen veelvuldig beroep op het waarborgfonds. Het duurt even maar hoe uitgebreider je het dossiertje maakt des te sneller krijg je bericht.
Wel moet de schade overduidelijk door een ander motorvoertuig zijn veroorzaakt (dus geen winkelwagentje of sleutel). Je hebt een getuige die dat kan verklaren dus het ziet er goed uit.
Succes!