LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing:Renault Scenic RT 2.0 Automaat onbetrouwbaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jk747

Waarschuwing:Renault Scenic RT 2.0 Automaat onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door jk747 »

Helaas heb ik het forum niet gelezen voor de aankoop
van deze "lemon" :

Helaas is er alleen in de USA een "lemon" law om consumenten
tegen dit soort producten te beschermen als door Renault
op de markt gebracht.

Ervaringen met 10.000KM rijden in een Renault:
problemen SCENIC:
1 Ruitenwisser achter defect
2 Dashboard volledig uitgevallen
3 Waarschuwingslampen knipperen, abs, automaat etc.
Probleem is niet oplosbaar door renault
4 Autogordels rollen niet meer op
5 Auto onder water, grote lekkage achter, waardoor reservewiel
nu volledig verroest is
6 Autostoelen voor beginnen te verrotten, kunststof in stoel
begint te verkruimelen, waardoor de stoelen op termijn zullen
"verdwijnen"
7 Auto loopt niet goed stationair, slaat af , spoelen defect
8 Roestvorming op deur achter ( terwijl auto van 1999 is!)
9 Auto remt slecht, hortend en stotend, dit is normaal ... ,
blokken en schijf goed
10 Electronische deursloten onbetrouwbaar, soms geen
sluiting, soms geen opening
11 Automatische transmissie volledig uitgevallen

Auto moest afgesleept worden ....

Kleinigheden laat ik hier verder weg ....

Finale Oplossing voor deze 11 problemen: MAZDA !

JK

Bert Huisman

Re: Waarschuwing:Renault Scenic RT 2.0 Automaat onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Het antwoord: Mazda, zou suggereren dat u kiest voor een betrouwbaarder merk dan Renault. Nu zijn sommige Renaults wellicht berucht om hun kwaliteit, Mazda's die zich baseren op Ford-technieken zouden ook wel eens een beetje minder goed kunnen zijn dan we nu zouden mogen aannemen. De narigheid is dat de meeste merken onderdeel zijn van andere grot(re) concerns en dat men derhalve technieken met elkaar deelt. Kijk maar bij VW, dat naast Audi, ook Skoda, Seat, Lamborghini en bijv. Bugatti en Bentley onder de hoede heeft. Toyota is de baas over Lexus, Daihatsu en het bij ons niet bekende Hino. Erger wordt het als we zien waar deze merken allemaal auto's laten bouwen. Volkswagens komen ui Spanje, Mexico, Brazilie, Tsjechie, Slowakije en China. Toyota's uit Japan, maar oot Engeland. Renaults uit Frankrijk, Roemenie, en ga maar door. Dus in hoeverre weet u zeker wat u nu koopt? :D

E*

Ongelezen bericht door E* »

Nog een vraag. Bent u de eerste eigenaar van deze auto en zo nee, in hoeverre bent u op de hoogte van de historie van deze auto? Vaak worden problemen met een auto puur op de kwaliteit van de auto geschoven, maar er zijn nog een hoop andere factoren die van invloed zijn!

Bovendien vraag ik mij af waar u uw eerste zinnen op baseert. Is dit uw eerste Renault? Het lijkt mij dat 'producten' die Renault op de markt brengt een wat grove uitspraak is als u 10000 km Renault heeft gereden.

Maar goed ik hoop voor u dat Mazda inderdaad uw verwachtingen waar maakt.

jk747

Ongelezen bericht door jk747 »

Hallo Bert,

Jouw opmerking over autofabrikanten en de verschillende landen
waarin geproduceeerd wordt , is helemaal juist.

Waar het om gaat is de kwaliteit van het product niet zozeer
het land waar de auto gemaakt wordt. Daarom is denk
ik de baas van Renault een beetje boos geworden over
de kwaliteitsproblemen die klanten hebben mogen ervaren ...
Zie artikel UK...

Ik kan alleen maar zeggen dat ik inmiddels in een aantal
Mazda's in totaal meer dan 400.000KM gereden heb
zonder de problemen die ik in slechts 10.000KM Renault heb
mogen meemaken.

Mijn persoonlijke ervaring wordt bevestigd door statistieken
waarin auto's gebouwd door Toyota, Mazda etc. vaak in de top
scoren voor wat betreft betrouwbaarheid en kwaliteit.

Een beetje "googlen" blijkt een en ander ook nog eens te
bevestigen.

Jk

Bert Huisman

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Ik weet uiteraard ook wel dat Mazda hoger scoort als het gaat om kwaliteit. Daar komt bij dat ze een beste en gemotiveerde importeur hebben in De Binckhorst en ook wat kleinere dealers met een groot merkbesef. Maar ik wilde slechts aangeven dat mensen vaak kiezen voor een bepaald merk in het idee dat ze dan een zekere kwaliteit of merkuitstraling mogen verwachten. En dan blijkt dat de techniek volledig van een andere (lees groter) merk komt waarmee de verwachting van een stukje merkgevoel eigenlijk overboord kan. Wie een Saab 9.3 koopt krijg onderhuids een Opel Astra! Een Mazda 6 is onderhuids een Ford Mondeo en een Seat Leon een VW Golf met een andere jas. Waar zit hem dan het merkgevoel? Tussen de oren! Maar er zijn ook merken, zoals Renault die er kwalitatief een potje van maken.
Hoe dan ook, uit vrijwel elk onderzoek komt naar voren dat Japanners het beter doen dan de overige merken, met een enkele uitzondering. Zo komt Skoda er bijvoorbeeld heel goed af, zowel in Engelse als Duitse en Nederlandse onderzoeken. Veel beter trouwens dan het moedermerk VW. Kortom het is een beetje een ondoorzichtig verhaal. Helemaal opvallend vind ik persoonlijk de verschillen in kwalitatieve beleving bij de VW Sharan, Seat Alhambra en Ford Galaxy. Alle drie uit exact dezelfde fabriek afkomstig en toch oh zo verschillend beoordeeld door hun berijders. Hoe is dat dan mogelijk?
:wink: :wink:

RCS

Ongelezen bericht door RCS »

Lees nogal eens Duitse autobladen en daarin lees je nogal eens wat over de problemen die de diverse merken kennen.

Bijvoorbeeld dat Ford's Galaxy uitgerust met de 2,3 liter motor wel eens in de brand vlogen, terwijl de 2,0 liters daar geen last van hadden.

Dus zelfs binnen een zelfde model kunnen er vreemde dingen optreden.

Wellicht dan ook toch niet zo vreemd dat de kwaliteitsindruk van de diverse uitvoeringen kan verschillen.

Het prijsverschil tussen een Seat Alhambra en VW Sharan moet toch ergens in zitten.

Gesloten