Per 1 januari 2004 is de BPM weer met 1.7% omhoog gegaan. Dit terwijl het afgelopen jaar ook de bruto autoprijs omhoog was gebracht om deze te harmoniseren met de rest van europa. Waarom wij als enig land in europa deze extra belasting betalen is mij geheel onduidelijk.
de basisprijs voor b.v. een Volkswagen Golf 1.4fsi 5 deuren, Kost in belgie 16.700 euro en in Nederland 20.260 Een prijsverschil van 3560 Euro.
Dit is niet erg Europees vindt ik, maar je hoort er eigenlijk nooit wat over.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer houdt het BPM drama eens op?
-
Re: Wanneer houdt het BPM drama eens op?
Als je in een audi A4 kunt betalen, kan je ook wel dat beetje BPM betalen.
Zou dit laatste ook voor Peugeot gelden. Die houden ook e.e.a geheim voor de organisatie en, erger nog, voor hun klanten met problemen.
Arrogantie van de macht.
Arrogantie van de macht.
-
Zie het in dezelfde categorie heffingen als de hoge accijnzen op brandstof, de kwartjes van Kok (weet je nog wel?) enz. enz. Geld dat direct in de algemene middelen stroomt om daarmee uitkeringen enz. van te betalen. Overigens kan het nog erger, in Denemarken is de luxe belasting (vergelikbaar met onze BPM) ruim 100%. Een beetje Golf kost daar net zoveel als bij ons een beetje Mercedes. Ook een EU-land. De narigheid is dat de nettoprijzen door deze belastingen (= Netto catalogus prijs) zodanig laag zijn, dat de auto's aantrekkelijk zijn voor buitenlanders, zoals Duitsers. Die kopen hier massaal hun auto's en dealers en handelaren verdienen aan die handel aardig wat centjes. Liberalisering van de prijzen zorgt bij ons in NL voor een sterk prijsverhogend effect. En dat effect van de EU-politiek gaat gewoon door. De Nederlandse graaicultuur, maakt niet uit of we een linkse of rechtse regering hebben, zet zich overal door! En wat doet de ANWB?? Niks! De Consumentenbond? Niks! Lobby is dringend nodig om van dit verschrikkelijke systeem af te komen!
Weet je wel zeker of het alleen 3560 Euro zijn. Vaak komt het voor dat men in Nederlandse uitvoeringen zaken weglaat, die in andere landen wel gemonteerd worden. Wat de auto hier te lande dus nog duurder maakt.
HA HA HA BPM !!!
Die betaal ik lekker niet ! Want ik rijd grijs. Lekker luxe bestelbus. Ja voor dat BPM bedrag koop iklekker een luxere uitvoering. Ben dan wel evenveel kwijt maar dan heb ik ook wat.
Die betaal ik lekker niet ! Want ik rijd grijs. Lekker luxe bestelbus. Ja voor dat BPM bedrag koop iklekker een luxere uitvoering. Ben dan wel evenveel kwijt maar dan heb ik ook wat.