LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat kunnen we doen?
Re: Wat kunnen we doen?
Lees deze link van de Consumentenbond eens. Als koper van een tweedehands auto heb je ook een onderzoeksplicht. Heb je de auto laten keuren voordat je hem kocht?
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... uto-defect
"Wat kan ik het beste doen?
Spreek de garagehouder aan en verzoek hem het defect kosteloos te herstellen.
Kom je er samen niet uit? Stuur de garagehouder dan een brief met daarin jouw klacht. Schrijf in je brief wat je van de garagehouder verlangt en geef aan dat je binnen 3 weken een reactie wilt. Je kunt de brief het beste aangetekend versturen.
Heb je na 4 weken geen reactie ontvangen of reageert de garagehouder niet naar tevredenheid op jouw brief dan kun je, als de garage is aangesloten bij de geschillencommissie voertuigen of als de garage is aangesloten bij de brancheorganisatie BOVAG, je klacht voorleggen bij de geschillencommissie voertuigen. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de garagehouder hebt geklaagd.
Als de garagehouder niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies 070 - 445 45 45"
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... uto-defect
"Wat kan ik het beste doen?
Spreek de garagehouder aan en verzoek hem het defect kosteloos te herstellen.
Kom je er samen niet uit? Stuur de garagehouder dan een brief met daarin jouw klacht. Schrijf in je brief wat je van de garagehouder verlangt en geef aan dat je binnen 3 weken een reactie wilt. Je kunt de brief het beste aangetekend versturen.
Heb je na 4 weken geen reactie ontvangen of reageert de garagehouder niet naar tevredenheid op jouw brief dan kun je, als de garage is aangesloten bij de geschillencommissie voertuigen of als de garage is aangesloten bij de brancheorganisatie BOVAG, je klacht voorleggen bij de geschillencommissie voertuigen. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de garagehouder hebt geklaagd.
Als de garagehouder niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies 070 - 445 45 45"
Re: Wat kunnen we doen?
Gezien bouwjaar en KM stand is enige reparaties best redelijk, en kan deze het nog wel 10 jaren vol houden als je geluk hebt.
Maar hoeveel reparaties wil je in een €1750 kostende stoppen?
De Ikea baas reeds ook 38 jaren oude diesel en daar was niets mis mee!
Nu voor een kleindochter dus zolang kan een Volvo mee mits je bereid bent meer voor onderhoud te betalen dan de dagwaarde.
Roestvrij en herstel bij voordelige garage.... cilinderkop pakking.... of totaal andere motor, dat is normaal bij dit soort jaren/km standen helaas....
en een verkoper is geen helderziende en weet niet of hij 11 of 13 maanden mee gaat!
Hij verkocht deze goed rijdende en de slangen, bij een voordelige garage kijken ze vaak preventief naar slangen en vervangen alle twijfelachtige.....
Ook de Fusee kogels, rubber kost €1,38 en paar minuten montage maar nieuwe kogel is al snel €30,- en soms uitlijnen....
Dan zit je met montage op ruim €140,- dus een goede garage die preventief onderhoud doet kan veel opleveren.
Bij de APK word alleen gekeken of alles veilig is, niet naar de rest.
Slangen die nog net aan dicht zijn...of uitgedroogde rubbers die de Fusee kogel nog beschermen maar elke dag kunnen begeven worden goedgekeurd zolang er geen vet uit komt... preventief is vaak voordeliger mits je het goed doet.
Als de handelaar hem terug neemt, misschien half geld terug of als je andere koopt......
En uitleen auto, als je weet dat er meer klanten zijn en die reserveren vaak een uitleen auto dus zodra ze open gaan komen er 2 klanten die een uitleen nodig hebben.... en weg zijn ze!
Maar hoeveel reparaties wil je in een €1750 kostende stoppen?
De Ikea baas reeds ook 38 jaren oude diesel en daar was niets mis mee!
Nu voor een kleindochter dus zolang kan een Volvo mee mits je bereid bent meer voor onderhoud te betalen dan de dagwaarde.
Roestvrij en herstel bij voordelige garage.... cilinderkop pakking.... of totaal andere motor, dat is normaal bij dit soort jaren/km standen helaas....
en een verkoper is geen helderziende en weet niet of hij 11 of 13 maanden mee gaat!
Hij verkocht deze goed rijdende en de slangen, bij een voordelige garage kijken ze vaak preventief naar slangen en vervangen alle twijfelachtige.....
Ook de Fusee kogels, rubber kost €1,38 en paar minuten montage maar nieuwe kogel is al snel €30,- en soms uitlijnen....
Dan zit je met montage op ruim €140,- dus een goede garage die preventief onderhoud doet kan veel opleveren.
Bij de APK word alleen gekeken of alles veilig is, niet naar de rest.
Slangen die nog net aan dicht zijn...of uitgedroogde rubbers die de Fusee kogel nog beschermen maar elke dag kunnen begeven worden goedgekeurd zolang er geen vet uit komt... preventief is vaak voordeliger mits je het goed doet.
Als de handelaar hem terug neemt, misschien half geld terug of als je andere koopt......
En uitleen auto, als je weet dat er meer klanten zijn en die reserveren vaak een uitleen auto dus zodra ze open gaan komen er 2 klanten die een uitleen nodig hebben.... en weg zijn ze!
Re: Wat kunnen we doen?
Tja, de ene barrel na de andere rijden is dan ook niet zo verstandig. Waarom niet gewoon een nieuwe fatsoenlijke auto aanschaffen of leasen en die dan helemaal afrijden? Dat lijkt me een stuk betrouwbaarder en op de lange termijn (in geval van lease) goedkoper.Maro12 schreef:Klopt, helemaal gelijk in. Echter word het toch wat lastiger als je 5 dagen de tijd hebt, liefst grijs kenteken station, weinig km (gezien er zon 70000km op jaarbasis word gereden) en je dus de ruimte nodig hebt in de auto om 110cm lengte standaard in de auto kwijt kunt over de gehele breedte. Dan neemt de keuze enorm af en was er op dat moment niet te vinden gezien naar de andere kant van het land rijden geen optie was aangezien ikzelf hoogzwanger was ten tijde van de zoektocht.Lady1234 schreef:Maar het hele land is vergeven van de tweedehands auto’s. Zijn, bij wijze van spreken, op elke straathoek te koop.
Of als het formaat zo belangrijk is een busje ofzo?
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Wat kunnen we doen?
En nog aanvullend: een verregaand gedetailleerd onderzoek door de verkopende garage/handelaar naar de staat van de auto is bij deze verkoopprijs niet te doen. Dat zal alleen resulteren in een vraagprijs die al gauw 1000 euro hoger is. En dan verkoopt het niet.NeoDutchio schreef:En u geloofd een verkoper op zijn blauwe ogen? Zo te lezen heeft u geen aankoopkeuring laten doen. Als koper heeft u ook een onderzoeksplicht. Een verkopen kan niet in een motor kijken en niemand kan bij een oude auto met een hoge km stand garanderen dat er het komende jaar niets gaat gebeuren.Maro12 schreef:Het betreft een oudere auto met veel km, daar zijn we ons ook terdege van bewust.
Een Volvo van 2004 met 4ton op de teller. Aankoopprijs 1750€.
Re: Wat kunnen we doen?
Een handelaar in gebruikte heeft een V40 diesel staan, iets ouder en zelfde prijs maar je kunt grote beurt + garantie bijkopen voor €650,- en rommel zullen ze dan niet geven.
Er zijn enkele maar voor deze prijs blijft het lastig......
Er zijn enkele maar voor deze prijs blijft het lastig......
Re: Wat kunnen we doen?
Bedankt allen voor de reacties.
Ik zou nog terugkoppelen..
gesprek met de garagehouder ging niet goed, was geen land mee te bezeilen. Turbo was stuk, dat was dus het probleem.
Auto gisteren mee moeten nemen dus met een flinke rookwolk met de auto naar huis. Inmiddels gehaald door een opkoper dus hoofdstuk in die zin afgesloten.
Hebben nu een mooie jonge bedrijfswagen gezien waar we zo voor de 2de keer heen gaan dus ditmaal meer geluk hopen we.
Even als extra opmerking, die beurt hebben we wel laten doen. Dus dat heeft ons nog 330€ bovenop de 1750€ aanschaf gekost. We zijn wat armer maar hebben gelukkig niks meer met die garage van doen.
Ik zou nog terugkoppelen..
gesprek met de garagehouder ging niet goed, was geen land mee te bezeilen. Turbo was stuk, dat was dus het probleem.
Auto gisteren mee moeten nemen dus met een flinke rookwolk met de auto naar huis. Inmiddels gehaald door een opkoper dus hoofdstuk in die zin afgesloten.
Hebben nu een mooie jonge bedrijfswagen gezien waar we zo voor de 2de keer heen gaan dus ditmaal meer geluk hopen we.
Even als extra opmerking, die beurt hebben we wel laten doen. Dus dat heeft ons nog 330€ bovenop de 1750€ aanschaf gekost. We zijn wat armer maar hebben gelukkig niks meer met die garage van doen.
Re: Wat kunnen we doen?
Niet hopen op geluk, maar aankoopkeuring laten doen.
Re: Wat kunnen we doen?
Ik zag online een aanbieder die voor €650,- grote beurt + garantie aanbood, alleen kon ik helaas nergens de garantie voorwaarden vinden.....
Wel hebben de grote dealers wel eens een inruil voor de handel en daar even na laten lopen en meestal meer coulance....
Maar zonder woonplaats of regio word het moeilijk een goed advies te geven waar je nog wel een betrouwbare betaalbare kunt kopen.
Wel hebben de grote dealers wel eens een inruil voor de handel en daar even na laten lopen en meestal meer coulance....
Maar zonder woonplaats of regio word het moeilijk een goed advies te geven waar je nog wel een betrouwbare betaalbare kunt kopen.
Re: Wat kunnen we doen?
Dat word allemaal geregeld. En ditmaal ook Bovag bedrijf met garantie en de hele mikmak. Dit kost ons teveel geld dit gedonder dus we hebben ons lesje geleerd. Maar ik zou terugkoppelen dus bij deze gedaan.Lady1234 schreef:Niet hopen op geluk, maar aankoopkeuring laten doen.
Ga nu weer fijn in meeleesstand (lees hier al jaren mee, gelukkig niet eerder een topic hoeven plaatsen)
Aan stofzuigertje nog het volgende. Gaan nu naar een bedrijf waar al eerder een auto is aangekocht door ons. In het mooie noorden van het land. Maar dat is verder niet meer voor het forum gezien we nu voor zakelijke auto gaan.