Ik heb in januari mijn rijbewijs mogen halen waar ik ontzettend blij mee ben. Vorige week voor het eerst een heel schattig koekblik op de kop getikt waar ik straks mee rond mag crossen

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Zomaar een paarRosa-18 schreef: ↑09 jun 2020 11:57Hallo,
Ik heb in januari mijn rijbewijs mogen halen waar ik ontzettend blij mee ben. Vorige week voor het eerst een heel schattig koekblik op de kop getikt waar ik straks mee rond mag crossen. Maar ik ben wel benieuwd hoe je met sommige situaties het beste kan omgaan. Tips voor deze autodummie graag
![]()
![]()
Vast wel maar heb het nog niet gevraagd. Ga dat wel ff doen maar ik hoopte dat iemand hier misschien ook goeie tips met mij kon delen en top dat alles op het formulier staat! Ik vind het nog wel spannend, zo met mijn eerste auto hahaErthanax schreef: ↑09 jun 2020 12:52Is er niemand in je omgeving (ouders, familie, vrienden) die wel eens een autoschade heeft gehad? Die kunnen je precies vertellen hoe het gaat.
Als je een verzekering afsluit voor je auto, dan krijg je daar een schadeformulier bij. Daarop staat precies vermeld, hoe het met het invullen is gesteld. Zodra je het krijgt, thuis rustig doorlezen. Dan weet je alles wat je weten moet.
Bedankt voor je lijstjescontra schreef: ↑09 jun 2020 13:20Zomaar een paarRosa-18 schreef: ↑09 jun 2020 11:57Hallo,
Ik heb in januari mijn rijbewijs mogen halen waar ik ontzettend blij mee ben. Vorige week voor het eerst een heel schattig koekblik op de kop getikt waar ik straks mee rond mag crossen. Maar ik ben wel benieuwd hoe je met sommige situaties het beste kan omgaan. Tips voor deze autodummie graag
![]()
![]()
's om op te letten.
Controleer regelmatig de bandenspanning, ook van het reservewiel.
Oefen een keer een wiel te wisselen voor het geval je onverhoopt met een lekke band komt te staan en je weet gelijk ook waar je alles kan vinden.
Controleer regelmatig het motorolieniveau.
Controleer regelmatig het expansievat van de koelvloeistof of die op het juiste niveau staat.
Vul op tijd de ruitensproeiervloeistof en zorg dat er de goede soort inzit voor de zomer of de winter periode.
Controleer met enig regelmaat de juiste werking van de verlichting en zorg voor een setje reservelampjes.
Zorg op tijd voor onderhoud en een geldige APK.
Verdere aanvullingen laat ik even aan anderen en succes met het defensief rondrijden !
Hopen dat je vriend het wel al kan en aanwijzingen kan geven als dat nodig mocht zijn, maar wel alles zelf doen hoor !
Ja klopt haha, is dat de verzekeraar voor als je schade hebt gereden?
Hahaha ja, dat is wel handig om te doen voordat ik een zelf rijdende auto krijg