Of ik zelf spuit heeft er niets mee te maken. Ik vraag me af of je er zelf wel iets van snapt...........Veldt01 schreef:Typisch een reaktie van iemand die zelf niet spuit, of er in ieder geval weinig verstand van heeft. Een goede spuiter (en ik heb aardig wat auto's gedaan) begint met de kleurcode, spuit vervolgens een proefstuk en past vervolgens de kleur zo veel als mogelijk aan aan die van de auto. Zeker witte kleuren zijn lastig en helemaal als de lak al wat ouder is. De setjes worden door de dealer "kaal" besteld en door een plaatselijke lakker gespoten en meestal ook nog gemonteerd.Wat betreft het kleurverschil praat je onzin, voor het spuiten wordt altijd de kleurcode gepakt want het is massa-productie. Wat de passing betreft kan niemand oordelen voordat de set gezien is. Je commentaar m.b.t. Suzuki raakt helemaal kant noch wal.
Heb inmiddels twee spoilersetjes op een swift mogen "overdoen" en met wat geduld en aanpassingen zijn ze perfect passend te maken. En wat betreft de passing van onderelen van een Suzuki (prima auto overigens). meet de naden en passing van de interieurdelen een en je snapt meteen dat je voor deze prijs qua passing niet het beste uit de markt krijgt.
En om maar weer terug te gaan naar de swift in kwestie, dit is prutswerk en hier zou ik ook niet blij van worden.
Nogmaals: Waar het om gaat (en het is al een aantal keer gezegd, maar goed....) is dat de sets niet voor een specifieke auto worden gespoten, maar voor een serie auto's. Of het nu wel of niet af te stemmen is op een specifieke auto doet totaal niet ter zake.
De set is gespoten a.h.v. het kleurnummer van een bepaalde serie auto's en wordt niet voor iedere auto aangepast. Kun je wel een heel verhaal verzinnen, maar dit is de praktijk.
Zit er dus teveel verloop in een serie, dan krijg je dus een onaanvaardbaar kleurverschil zoals hier. Op de foto's lijkt het wel of de set gewoon wit is gespoten, terwijl de auto parelmoer is.