LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wijziging in uitvoering nieuwe auto
wijziging in uitvoering nieuwe auto
We hebben begin april een nieuwe Suzuki Alto gekocht als twee gezinsauto. Nu drie maanden later is deze afgeleverd. Tot mijn grote verbazing zitten er in de auto geen vier speakers, maar twee. Navraag aan de verkoper leerde dat de uitvoering per 1 juli twee speakers bevat. Dat staat ook in de nieuwe prijs en uitvoeringopgave van 1 juli. Maar in mijn koopcontract staat duidelijk vermeld 4 speakers en ook in de prijs/uitvoerings opgave van 1 april. (er staat wel in:"uitvoeringswijzigingen voorbehouden"")
Kan men dit zomaar doen? Afgezien van het feit dat de hele discussie alleen al slechte reclame is voor een een dealer. De garage doet redelijk moeilijk.
Kan men dit zomaar doen? Afgezien van het feit dat de hele discussie alleen al slechte reclame is voor een een dealer. De garage doet redelijk moeilijk.
-
Re: wijziging in uitvoering nieuwe auto
Gezien het feit dat uitvoeringswijzigingen voorbehouden zijn, kan men dit blijkbaar doen. Ik denk ook niet dat de dealer moeilijk doet, die krijgt het ding ook zo geleverd van de fabriek.
Je zou kunnen proberen een kleine financiële tegemoetkoming te krijgen, maar meer dan een paar tientjes zal dat niet zijn.
Is de rest wel in orde trouwens? Bevalt hij verder goed?
Je zou kunnen proberen een kleine financiële tegemoetkoming te krijgen, maar meer dan een paar tientjes zal dat niet zijn.
Is de rest wel in orde trouwens? Bevalt hij verder goed?
Meestal is het andersom, ik krijg straks geen 4 maar 6 speakers (tweeters extra) en nog een start/stop systeem voor nog zuiniger maken zonder de €400,- die hij nu duurder is geworden!
Maar zitten de draden er nog wel?
Zelf gekochte speakers zijn meestal in dit soort goedkopere auto's zo slecht dat vele ze vervangen door betere en zoveel kosten deze ook weer niet.
Gezien Uw klacht zullen de meeste dealers ze graag gratis monteren als je de goed maten koopt.
Zelf gekochte speakers zijn meestal in dit soort goedkopere auto's zo slecht dat vele ze vervangen door betere en zoveel kosten deze ook weer niet.
Gezien Uw klacht zullen de meeste dealers ze graag gratis monteren als je de goed maten koopt.
Stof heeft gelijk.stofzuigertje schreef:Meestal is het andersom, ik krijg straks geen 4 maar 6 speakers (tweeters extra) en nog een start/stop systeem voor nog zuiniger maken zonder de €400,- die hij nu duurder is geworden!
Voor klein geld heb je al een paar speakers.
Ik denk ook, dat de kabels nog aanwezig zijn, dus met een beetje handigheid, zelf doen!
Veel plezier met de nieuwe aanwinst!
Misschien zijn er wel accesoires toegevoegd in de nieuwe uitvoering,kun je misschien op dealtje gooien door die eruit te laten halen in ruil voor 2 speakers.Trouwens die standaard speakers zijn meestal het goedkoopste van het goedkoopste. Bedrading is in 99% van de gevallen al aanwezig dus nieuwe zitten er in no time in.
gr Henk
gr Henk
Even iets recht zetten! Mensen wanneer jullie een auto kopen en een bepaald type waarin conform de koopovereenkomst vier speaker gemonteerd behoren te zijn dan heeft men dat voertuig als zodanig te leveren, punt uit. Koopovereenkomsten zijn bindende documenten.
Is hierover vooraf gesproken met de verkoper?
GHC schreef:Even iets recht zetten! Mensen wanneer jullie een auto kopen en een bepaald type waarin conform de koopovereenkomst vier speaker gemonteerd behoren te zijn dan heeft men dat voertuig als zodanig te leveren, punt uit. Koopovereenkomsten zijn bindende documenten.
In de contractvoorwaarden staat dit:
hessing schreef: (er staat wel in:"uitvoeringswijzigingen voorbehouden"")