LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Winkelbediende uit op wraak
Winkelbediende uit op wraak
Winkelbediende uit op wraak
Bij deze zend ik u mijn ervaringen met rijwielhandel Ferwerda te Groningen. Op het moment wordt er misbruikgemaakt door een winkelbediende van hun machtspositie. Hoe daarvoor een korte geschiedenis.
2 jaar geleden kreeg kocht ik hier een nieuwe fiets van fl. 1500,--. De fiets zou in voorraad zijn en dezelfde week nog worden bezorgd. Dit bleek echter niet het geval en na ongeveer een 10 tal telefoontjes en 3 weken later werd de fiets eindelijk bezorgt. Ik was niet erg tevreden met de manier van zaken doen, maar goed ik had de fiets. Er zat een sticker op het spatbord van ferwerda en die was voor mij een doorn in het oog. Ik verwijderde deze. Na een onderhoudsbeurt 2 maanden later kreeg ik de fiets terug met een nieuwe sticker, deze was tot mijn ergernis echter niet zo makkelijk te verwijderen. Daar boven op waren er defecten opgetreden ipv verholpen. Hij moest dus weer terug. Ik melde dit en vermelde er wederom bij dat ik geen sticker meer wou en dit zou worden doorgegeven. Nadat hij 2 weken weg was geweest kwam hij weer terug, beter dan de vorige keer, maar met sticker en nu op het frame zelf. Ik die sticker verwijderen, maar deze keer beschadigde ik de lak van de fiets. Hier was ik dus niet echt blij mee. Ik zou nooit weer terug naar Ferwerda
Nu werd mijn fiets een een maand geleden gestolen. Gelukkig had ik een diefstalverzekering. Deze reageerde snel en accuraat. Ik mocht een nieuwe uitzoeken bij Ferwerda, daar kon niet van worden afgeweken.
Ik met mijn vriendin naar Ferwerda. Dezelfde verkoper die mee eerder aan het lijntje had gehouden de vorige keer hielp me nu weer. Wieger heet hij overigens. Wij de alles afspreken en er duidelijk bijzeggen geen sticker. Was niet standaard, maar kwam wel goed. Mooi, deze keer was de fiets wel op voorraad. De fiets werd geleverd, maar met sticker. De chauffeur wist van niets. Hij kon er zo af zij hij. Ok ga je gang zij ik, maar na vijf minuten hielt hij het voor gezien. Nou kwam wel bij de onderhoudsbeurt over 2 maand. Nou laten we dat maar niet doen zei ik, want die komt niet meer bij jullie terug, ik breng hem wel hier naar een maker. Ik heb hem de fiets weer laten meenemen. Ik zei breng hem volgende week maar volgens afspraak.
2 weken niets gehoord. Toch maar eens bellen. Smoes 1: fiets weet ik niets van moet ik de chauffeur vragen, maar die is vandaag vrij. Bel morgen wel weer. 3 dagen later, nog geen telefoontje, eens even bellen. Smoes 2: Wieger, hhhhhuuhhhhhhhh, die is vandaag vrij, morgen is ie erweer. Bel ik morgen weer zei ik. Smoes 3: Wieger is even weg. Wanneer kan ik hem spreken, want ik krijg het idee dat hij mij ontloopt. Het verhaal verteld, en ja hoor hij ging er vandaag mee bezig en het werd geregeld.
3 dagen later. Wieger, uhhhh, nee die is er niet, waar gaat het om. Een fiets wanneer die geleverd wordt. Die staat hier gewoon, die kan zo geleverd worden. Oh dat kan morgen wel. Zonder sticker? Uhhhhhhhh, nee niet zonder sticker dat doen we niet. …… Lang verhaal…….. Dan moet je het maar met Wieger overleggen, die is er morgen weer. Is er iemand van het management te bereiken. Nee. De eigenaar ofzo. Dat is Wieger. Ohhhhhhhhhhhh, jajaja……… Goed ik bel morgen wel weer.
Volgende morgen: Rijwielhandel Ferwerda: (Ja het is Wieger) Met van den Bos…….., toettoettoet. Verbinding verbroken, weer bellen. Wordt er opgenomen en direct weer verbroken. Nog maar een keer proberen, ja gehoor, Rijwielhandel Ferwerda (een andere stem), ja met van den Bos, is Wieger er ook. Uhhhh, nee die is net even de stad in. Bel over een half uurtje maar terug. Nou vraagje zou hij ook even terug kunnen bellen?
Enz, enz, enz. Inmiddels zijn we vier weken na de aankoop verder en nog steeds geen fiets. Terugbellen daar doen we niet aan is hun motto. Aan de afspraken houden, ho maar. Dit lijkt zo langzamerhand op een verhaal van een ernstig gefrustreerde winkelbediende die geen waarde hecht aan de wensen van de klant en alles in het werk stelt om zijn zin door te drijven. Ik weet het gaat om een sticker, maar dit is voor mij een principe kwestie geworden. Als ik als klant op zo’n manier behandelt moet worden, dan pas ik ervoor.
Ik heb één advies voor de aspirant klanten van Ferwerda: Koop een fiets, wacht tot het hun uitkomt om te leveren, bel hier niet tussentijds over, want dat irriteert ze, en bovenal vraag niks afwijkends, want dan ben je de pineut.
Bij deze zend ik u mijn ervaringen met rijwielhandel Ferwerda te Groningen. Op het moment wordt er misbruikgemaakt door een winkelbediende van hun machtspositie. Hoe daarvoor een korte geschiedenis.
2 jaar geleden kreeg kocht ik hier een nieuwe fiets van fl. 1500,--. De fiets zou in voorraad zijn en dezelfde week nog worden bezorgd. Dit bleek echter niet het geval en na ongeveer een 10 tal telefoontjes en 3 weken later werd de fiets eindelijk bezorgt. Ik was niet erg tevreden met de manier van zaken doen, maar goed ik had de fiets. Er zat een sticker op het spatbord van ferwerda en die was voor mij een doorn in het oog. Ik verwijderde deze. Na een onderhoudsbeurt 2 maanden later kreeg ik de fiets terug met een nieuwe sticker, deze was tot mijn ergernis echter niet zo makkelijk te verwijderen. Daar boven op waren er defecten opgetreden ipv verholpen. Hij moest dus weer terug. Ik melde dit en vermelde er wederom bij dat ik geen sticker meer wou en dit zou worden doorgegeven. Nadat hij 2 weken weg was geweest kwam hij weer terug, beter dan de vorige keer, maar met sticker en nu op het frame zelf. Ik die sticker verwijderen, maar deze keer beschadigde ik de lak van de fiets. Hier was ik dus niet echt blij mee. Ik zou nooit weer terug naar Ferwerda
Nu werd mijn fiets een een maand geleden gestolen. Gelukkig had ik een diefstalverzekering. Deze reageerde snel en accuraat. Ik mocht een nieuwe uitzoeken bij Ferwerda, daar kon niet van worden afgeweken.
Ik met mijn vriendin naar Ferwerda. Dezelfde verkoper die mee eerder aan het lijntje had gehouden de vorige keer hielp me nu weer. Wieger heet hij overigens. Wij de alles afspreken en er duidelijk bijzeggen geen sticker. Was niet standaard, maar kwam wel goed. Mooi, deze keer was de fiets wel op voorraad. De fiets werd geleverd, maar met sticker. De chauffeur wist van niets. Hij kon er zo af zij hij. Ok ga je gang zij ik, maar na vijf minuten hielt hij het voor gezien. Nou kwam wel bij de onderhoudsbeurt over 2 maand. Nou laten we dat maar niet doen zei ik, want die komt niet meer bij jullie terug, ik breng hem wel hier naar een maker. Ik heb hem de fiets weer laten meenemen. Ik zei breng hem volgende week maar volgens afspraak.
2 weken niets gehoord. Toch maar eens bellen. Smoes 1: fiets weet ik niets van moet ik de chauffeur vragen, maar die is vandaag vrij. Bel morgen wel weer. 3 dagen later, nog geen telefoontje, eens even bellen. Smoes 2: Wieger, hhhhhuuhhhhhhhh, die is vandaag vrij, morgen is ie erweer. Bel ik morgen weer zei ik. Smoes 3: Wieger is even weg. Wanneer kan ik hem spreken, want ik krijg het idee dat hij mij ontloopt. Het verhaal verteld, en ja hoor hij ging er vandaag mee bezig en het werd geregeld.
3 dagen later. Wieger, uhhhh, nee die is er niet, waar gaat het om. Een fiets wanneer die geleverd wordt. Die staat hier gewoon, die kan zo geleverd worden. Oh dat kan morgen wel. Zonder sticker? Uhhhhhhhh, nee niet zonder sticker dat doen we niet. …… Lang verhaal…….. Dan moet je het maar met Wieger overleggen, die is er morgen weer. Is er iemand van het management te bereiken. Nee. De eigenaar ofzo. Dat is Wieger. Ohhhhhhhhhhhh, jajaja……… Goed ik bel morgen wel weer.
Volgende morgen: Rijwielhandel Ferwerda: (Ja het is Wieger) Met van den Bos…….., toettoettoet. Verbinding verbroken, weer bellen. Wordt er opgenomen en direct weer verbroken. Nog maar een keer proberen, ja gehoor, Rijwielhandel Ferwerda (een andere stem), ja met van den Bos, is Wieger er ook. Uhhhh, nee die is net even de stad in. Bel over een half uurtje maar terug. Nou vraagje zou hij ook even terug kunnen bellen?
Enz, enz, enz. Inmiddels zijn we vier weken na de aankoop verder en nog steeds geen fiets. Terugbellen daar doen we niet aan is hun motto. Aan de afspraken houden, ho maar. Dit lijkt zo langzamerhand op een verhaal van een ernstig gefrustreerde winkelbediende die geen waarde hecht aan de wensen van de klant en alles in het werk stelt om zijn zin door te drijven. Ik weet het gaat om een sticker, maar dit is voor mij een principe kwestie geworden. Als ik als klant op zo’n manier behandelt moet worden, dan pas ik ervoor.
Ik heb één advies voor de aspirant klanten van Ferwerda: Koop een fiets, wacht tot het hun uitkomt om te leveren, bel hier niet tussentijds over, want dat irriteert ze, en bovenal vraag niks afwijkends, want dan ben je de pineut.
Re: Winkelbediende uit op wraak
Michiel,
Voor mij heb je groot gelijk. Weg met die lelijke stickers en de gratis reclame voor iemand die niet aan de wensen van de klant tegemoet komt.
John
Voor mij heb je groot gelijk. Weg met die lelijke stickers en de gratis reclame voor iemand die niet aan de wensen van de klant tegemoet komt.
John
Re: Winkelbediende uit op wraak
En.. heb je nu je fiets al? Ben benieuwd hoe dit is afgelopen.
Groeten
Joop
Groeten
Joop
Re: Winkelbediende uit op wraak
Wat een zeikstengel,pak een foin en haal hem eraf.Dan heb je je fiets en kom er nooit weer.
Re: Winkelbediende uit op wraak
Met een beetje zoekwerk op het internet kom je nog meer klachten
over deze fietsenzaak tegen
over deze fietsenzaak tegen
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58
Re: Winkelbediende uit op wraak
Moet je zeker bij stickers zoeken
Re: Winkelbediende uit op wraak
Waar een mens zich al niet druk om kan maken.
Re: Winkelbediende uit op wraak
Wat een gezeik zeg maar waarom koop je daar ook een fiets? Ferwerda kun je toch moeilijk een serieuze rijwiel handel noemen, het is gewoon een ramsj zaak waar je ook geen service kunt verwachten. Ik neem aan dat je in Groningen woont en dan zou je toch ook beter moeten weten.
Re: Winkelbediende uit op wraak
kijk ook eens op het forum van de consumentenbond
of commentaar.nl
ferwerda FIETS________FERWERDA
of commentaar.nl
ferwerda FIETS________FERWERDA
Re: Winkelbediende uit op wraak
ferwerda fietsen was ooit ,de grootste en goedkoopste van groningen,maar ze helpen zichzelf om zeep.
Re: Winkelbediende uit op wraak
hoi ik ben trouwens niet elwin ik zou nooit meer een stap binnen ztten
Re: Winkelbediende uit op wraak
"Waar een mens zich al niet druk om kan maken."
Tuurlijk stelt dit in het kader van de menselijke geschiedenis niets voor, maar anderzijds is het wel zo dat als ik als klant iets niet wil - of juist wel wil - een leverancier dat te respecteren heeft.
Waarom zou ik via een sticker gratis reclame moeten maken voor bijvoorbeeld de garage waar ik mijn auto gekocht heb?
Krijg ik daar extra korting voor bij de aanschaf of bij het onderhoud of een periodieke uitkering voor een bewezen dienst?
Sporters die al miljoenen verdienen krijgen nog eens extra miljoenenbedragen voor het dragen van die stickers. En dat vinden we normaal terwijl wij dat toch als consumenten in de prijs verdisconteerd krijgen.
In dat licht bezien kun je je daar dus best druk over maken, ook al lijkt het op het eerste gezicht maar niet ter zake doent gezeur.
Want langzamerhand krijg ik in weerwil tot hun advertenties bij steeds meer bedrijven het gevoel dat ik blij mag zijn om bij hen klant te mogen zijn.
Tuurlijk stelt dit in het kader van de menselijke geschiedenis niets voor, maar anderzijds is het wel zo dat als ik als klant iets niet wil - of juist wel wil - een leverancier dat te respecteren heeft.
Waarom zou ik via een sticker gratis reclame moeten maken voor bijvoorbeeld de garage waar ik mijn auto gekocht heb?
Krijg ik daar extra korting voor bij de aanschaf of bij het onderhoud of een periodieke uitkering voor een bewezen dienst?
Sporters die al miljoenen verdienen krijgen nog eens extra miljoenenbedragen voor het dragen van die stickers. En dat vinden we normaal terwijl wij dat toch als consumenten in de prijs verdisconteerd krijgen.
In dat licht bezien kun je je daar dus best druk over maken, ook al lijkt het op het eerste gezicht maar niet ter zake doent gezeur.
Want langzamerhand krijg ik in weerwil tot hun advertenties bij steeds meer bedrijven het gevoel dat ik blij mag zijn om bij hen klant te mogen zijn.
Re: Winkelbediende uit op wraak
Ik ben zelf zeer ontevreden over deze fietsenzaak
mijn ligfiets is na een half jaar stuk gegaan .
ik heb er nog geen 3 maanden mee kunnen fietsen.
De voorvork bleek niet geborgd te zijn hierdoor zijn voorvork en balhoofd
onherstelbaar beschadigd. Ferwerda wil mij hier geen garantie verlenen.
:evil:De kosten zijn voor mij; tussen de 175 en 200 euro gaat dit grapje van Ferwerda mij kosten ik herken veel in het stikker verhaal van hierboven)
mijn ligfiets is na een half jaar stuk gegaan .
ik heb er nog geen 3 maanden mee kunnen fietsen.
De voorvork bleek niet geborgd te zijn hierdoor zijn voorvork en balhoofd
onherstelbaar beschadigd. Ferwerda wil mij hier geen garantie verlenen.
:evil:De kosten zijn voor mij; tussen de 175 en 200 euro gaat dit grapje van Ferwerda mij kosten ik herken veel in het stikker verhaal van hierboven)
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Winkelbediende uit op wraak
beste
vraag gewoon bij een andere zaak een sticker en plak die erover heen
weer een belangrijke zaak opgelost.
ps je kunt ook hart van nederland hierover bellen
vraag gewoon bij een andere zaak een sticker en plak die erover heen
weer een belangrijke zaak opgelost.
ps je kunt ook hart van nederland hierover bellen