LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] x

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Marc@

x

Ongelezen bericht door Marc@ »

x
Laatst gewijzigd door Marc@ op 18 apr 2010 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: x

Ongelezen bericht door dhc »

Succes ermee, en één tip:
Laat dan wel die kinderachtige smilies achterwege, grote mensen gebruiken die niet.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

Marc@ schreef:Onzorgvuldig
Ik heb zoals iedereen die de afgelopen maand een ford Ka Titanium heeft gekocht de brochure van februari 2010 ingezien en ben op grond daarvan tot aankoop overgegaan. Achteraf blijkt dat er dan drie items ontbreken (Privacy Glass, Parelmoerlak Accessoirenet en opbergruimte onder de stoel) die in de brochure worden genoemd. Ik ben tijdens het verkoopgesprek is mij hierover niets verteld. Nadat de auto is afgeleverd met een opmerking op de afleverbon van mij dat de auto onder protest en onder voorbehoud van rechten is afgeleverd en betaald, heb ik het volgende antwoord van Ford Ardea ontvangen;

Tot voor kort werd de Ford Ka in een 2-tal uitvoeringen geleverd; Trend en Titanium. Al onze aanbiedingen en ook uw aankoop heeft betrekking op dit uitrustingsniveau. (zie bijlage folder Ka Titanium 2009/2010)

Op 19 februari jl heeft Ford Nederland ons laten weten de line-up van de Ford Ka aan te passen naar;
Ka Limited, Ka Cool & Sound en Ka Titanium X. De Ka Titanium die in de nwe folder staat wordt (voorlopig) NIET in Nederland geleverd.

Het vermoeden leeft nu dat u een brochure van de nieuwe line-up heeft bestudeert, echter de aanbiedingen waren volgens de vorige Titanium specificatie en prijsstelling.

Volgens Ford Ardea komt de fout dus door een nieuwe line-up van de Ford Ka. Op het recht van verandering van specificaties in de brochure kan Ford zich mijn inziens niet beroepen. Dit zou anders zijn in het geval u verkoper tijdens het verkoopgesprek mij erop zou hebben gewezen dat voor wat betreft de uitrusting van de auto deze afwijkt van de huidige brochure. De verkoper heeft aangegeven dat druk- en zetfouten wel vaker voorkomen. Het is dan ook mijn inziens de verplichting van Ford Ardea om jegens consumenten een dergelijke zorgvuldige handelwijze te volgen.

Vanaf vandaag is eindelijk de prijslijst op Ford.nl aangepast en wordt de Ford Ka Titanium niet meer verkocht. Hiervoor in de plaats is de Ford Ka Titanium X gekomen die nog uitgebreider is maar de zelfde adviesprijs heeft als de auto die mij is verkocht. Het voorstel van Ford Ardea is om de auto om te ruilen voor een Titanium X met bijbetaling van €1900,- of de auto terug te brengen en €500,- van de aankoopprijs af te trekken. Een voorstel waar ik dus niets mee kan.

Ford Area verkoopt de Ford ka in een actie met hoge korting maar kleed het model wel eerst uit. :twisted:

Is u dit ook overkomen dan verneem ik graag u reactie :?: :D
Ik ga naar de geschillencommissie :!:
Heeft U de auto vorig jaar besteld, of 2010 ?

Marc@

Ik heb de auto op 18 maart 2010 gekocht. Het gaat hier om een voorraad auto van 26 februari 2010 waarmee ford een actie had.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Strikt genomen heeft Ford de klant op het verkeerde been gezet, echter: Omdat automodellen razendsnel wijzigen heeft de klant wel onderzoeksplicht. Als u nagelaten heeft expliciet te vragen wat er precies op de auto geleverd gaat worden (lijkt me bij zo'n dure aankoop niet meer dan redelijk) is u als klant ook iets te verwijten (een brochure is simpelweg geen offerte en moet meer al een verkooppraatje gezien worden)
Kortom: je kunt hier heel veel tijd en werk in gaan steken maar een titanium X wordt het nooit. Zou ermee leren leven of als u de dealer/Ford wilt zieken gewoon de auto lekker terugbrengen (500 Euro is weinig voor een poos in een nieuwe auto rondrijden en alsnog voor dezelfde prijs een x versie aanschaffen)

Marc@

Voordat je tot aanschaf van een auto overgaat bestuur je thuis en op internet de brochure en specificaties. Indien de brochure die op internet en in de showroom aanwezig is niet correct is moet een verkoper daarop wijzen. Wie koopt er tegenwoordig nog een auto zonder eerst op internet te kijken. Wat betreft de X die zullen ze mij niet aanbieden voor de zelfde prijs. Het komt er op neer dat ze een actie hebben met een hoge korting. Later schalen ze het model op en verlagen ze de korting. Dan heb je het dus niet echt over eerlijke prijzen en aanbiedingen.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

Marc@ schreef:Ik heb de auto op 18 maart 2010 gekocht. Het gaat hier om een voorraad auto van 26 februari 2010 waarmee ford een actie had.
Als ik een voorraad auto koop, staat deze in de garage of showroom.
Dan heb ik ook deze specifiek uitgezocht.
Heb je dan nu een andere gekregen, dat lijkt mij sterk ?

Marc@

Ik heb de auto gekocht zoals hij in showroom stond. Naast de auto werd de auto aangeprezen als een titanium. Ik heb de verkoper gevraagd om voor mij uit te rekenen wat een Ford Ka Titanium mij gaat kosten met inruil. We zijn gaan kijken in het systeem welke kleuren er nog beschikbaar waren. Aan tafel heb ik de keuze gemaakt om voor de grijze te gaan die in de showroom stond. Een titanium is immers een titanium met de zelfde opties. Als ik een auto zou hebben gekocht die niet in de showroom zou hebben gestaan zou ik het zelfde probleem hebben gehad. In de showroom is het overigens moeilijk te zien of er privacy glas in de auto zit. Het was donker en privacy glas licht vooral op bij daglicht in de zon. Bovendien zit er wel getint glas in.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik rol bijna van mijn stoel van het lachen... :lol: Waar jullie je al niet druk om maken.Ford Kaas zijn al sneue auto's en Privacyglas zijn dat zwart getinte ruiten ? Die zijn bij wet verboden dus wees blij dat dat er niet opzit.

Marc@

sjoegel >zie bericht van dhc

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

@ sjoegel: over smaak valt niet te twisten, dus een opmerking over "een sneue auto" maakt jou dommer dan de berijder van welk merk dan ook. Ook je opmerking over privacy glas raakt kant noch wal, denk eerst eens na voordat je zulke onzin verkondigt.

Mijn excuses aan de TS over deze bijdrage, maar ik kon het even niet laten.

v.d.Heyden

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Folders worden vaak mooier gemaakt dan de werkelijkheid. Daarom staan er ook regels is als dat e.e.a. kan afwijken van wat genoemd in de folder, druk-enzetfouten. Daarnaast was het dus een tijdelijke actie, meestal bedoeld om van de oude vorraadauto's af te komen.

Op de offerte staat toch hoe de Ka wordt uitgerust? Welke opties e.d. aanwezig zijn? Als je bepaalde opties wenst dan vraag je dat toch nog eens expliciet aan de verkoper? En de auto stond al in de showroom, dan had u toch e.e.a. zelf kunnen onderzoeken?

Marc@

@wilwil; Nee op de offerte staat alleen een Ford ka Titanium, en geen opties. En als je een nieuwe auto koopt mag je er toch vanuit gaan dat er dan de opties van het :"type" titanium opzitten. Als ik een occasion koop onderzoek ik de auto grondig voor aankoop. Maar dat leek me bij een nieuwe auto niet nodig vandaar. Ik heb immers vooraf goed op internet en in de folder gekeken over wat voor optie ik mag verwachten.

timmie196262

Ongelezen bericht door timmie196262 »

Ja het blijft goed opletten. Wij gaan ook voor een Ford Ka en op internet zijn er diverse acties te vinden echter betreft dit de oude modellen waar men vanaf wil.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier ook bijna was ingetrapt, Ford brengt de consument op het verkeerde been met dergelijke acties. Ik vind dan ook dat er duidelijk vermeld dient te worden dat het verouderde modellen betreft.

Gesloten