LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Dirkie »

Charles33 schreef:Dan koop je dus een splinternieuwe Opel met navigatie waarvoor je overigens ook nog eens € 995,- extra betaald
Persoonlijk zou ik nooit 995 euro betalen voor navigatie. Er zijn genoeg betaalde varianten die veel goedkoper en up-to-date zijn. En er zijn ook genoeg gratis varianten te krijgen op telefoons die net zo goed zijn. Helaas mag er hier geen reclame gemaakt worden anders kon ik wel een paar namen noemen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door scontra »

Dirkie schreef:Persoonlijk zou ik nooit 995 euro betalen voor navigatie. Er zijn genoeg betaalde varianten die veel goedkoper en up-to-date zijn. En er zijn ook genoeg gratis varianten te krijgen op telefoons die net zo goed zijn. Helaas mag er hier geen reclame gemaakt worden anders kon ik wel een paar namen noemen.
Maar in dit geval zat de navigatie dus al in de auto aangezien het hier een showmodel betreft.
Ts. had in dit geval geen keuze mogelijkheid.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door peteroo »

Dirkie schreef:
Charles33 schreef:Dan koop je dus een splinternieuwe Opel met navigatie waarvoor je overigens ook nog eens € 995,- extra betaald
Persoonlijk zou ik nooit 995 euro betalen voor navigatie. Er zijn genoeg betaalde varianten die veel goedkoper en up-to-date zijn. En er zijn ook genoeg gratis varianten te krijgen op telefoons die net zo goed zijn. Helaas mag er hier geen reclame gemaakt worden anders kon ik wel een paar namen noemen.
Die 995 euro, was dat kosten rijklaar maken?

Afijn, zolang TS en de dealer er onderling niet uit komen kun je op dit forum discussiëren tot dat je een ons weegt. Het valt me nu pas op dat TS al in geen dagen meer heeft gereageerd en waarschijnlijk allang in overleg is met de dealer.

ela
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2011 18:36

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door ela »

Je mag van een dealer verwachten dat hij voor aflevering van een nieuwe auto er voor zorgt dat alles waar nodig ge updated is.
Bij veel dealers wordt dat zelfs aangeboden bij de verkoop van een gebruikte auto.
Ik vind dit een slechte service.

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ela schreef:Je mag van een dealer verwachten dat hij voor aflevering van een nieuwe auto er voor zorgt dat alles waar nodig ge updated is.
Bij veel dealers wordt dat zelfs aangeboden bij de verkoop van een gebruikte auto.
Ik vind dit een slechte service.
De auto was niet nieuw, maar eentje op kenteken. De auto is eerder op kenteken gezet dan dat er een update was. Zoals eerder vermeld, mocht de Cascade bv een facelift gehad hebben in de tussentijd kan je ook niet eisen dat je die facelift krijgt. De auto is gekocht zoals gezien en voorzien van alle opties zoals deze op afgiftedatum van het kenteken erop zat.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door peteroo »

Charles 33 reageert al in geen dagen meer, dus alle betweters kunnen weer in hun tuin gaan werken, gaan fietsen of iets leuks gaan doen met de Pasen.

stofzuigertje

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hij is de weg kwijt, maar ook die wel goede navigatie kregen, vaak is deze merkgebonden duurder in update dan in de winkel gekochte.
Ook is voor oudere voertuigen deze vaak moeilijk te vervangen en na aantal jaren geen kaart meer leverbaar.
De losse werken net zo goed, net als mobieltjes....

NeoDutchio
Berichten: 12632
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

peteroo schreef:Charles 33 reageert al in geen dagen meer, dus alle betweters kunnen weer in hun tuin gaan werken, gaan fietsen of iets leuks gaan doen met de Pasen.
Betweters???

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gosewijn schreef:Wij hebben op vrijdag 17 maart een nieuwe Opel Cascada gekocht bij Orange motors in Rotterdam. Deze auto stond daar in de showroom en werd met
een flinke korting aangeboden omdat deze door Orange Motors op 27 januari 2017 op hun naam was gezet.

Silvesterb


die al ruim 2 jaar in de showroom staat ????????
Het model is al 2 jaar oud.....

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door peteroo »

NeoDutchio schreef:
peteroo schreef:Charles 33 reageert al in geen dagen meer, dus alle betweters kunnen weer in hun tuin gaan werken, gaan fietsen of iets leuks gaan doen met de Pasen.
Betweters???
Het was ironisch bedoeld, maar een deel van de mensen hier lijkt wel op dit forum te wonen. Verbazingwekkend waar jullie allemaal verstand van hebben.

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het model is al 2 jaar oud.....

Ja en. ik begrijp je niet , zijn zoveel auto merken die 5 jaar of langer het zelfde model hebben . Als je koopt is het toch nieuw.

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Moneyman »

peteroo schreef:
NeoDutchio schreef:
peteroo schreef:Charles 33 reageert al in geen dagen meer, dus alle betweters kunnen weer in hun tuin gaan werken, gaan fietsen of iets leuks gaan doen met de Pasen.
Betweters???
Het was ironisch bedoeld, maar een deel van de mensen hier lijkt wel op dit forum te wonen. Verbazingwekkend waar jullie allemaal verstand van hebben.
Oooooo... je bedoelt dus generalisten. Klinkt toch beter dan betweter.

jonis
Berichten: 2825
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door jonis »

peteroo schreef:
NeoDutchio schreef:
peteroo schreef:Charles 33 reageert al in geen dagen meer, dus alle betweters kunnen weer in hun tuin gaan werken, gaan fietsen of iets leuks gaan doen met de Pasen.
Betweters???
Het was ironisch bedoeld, maar een deel van de mensen hier lijkt wel op dit forum te wonen. Verbazingwekkend waar jullie allemaal verstand van hebben.
Met "gezond verstand" kom je ook al een heel eind.
Je moet in dit geval ook niet vergeten datl de handtekening al is gezet, betaald en afgeleverd....en dan houdt het op met de sigaren uit eigen doos en mag je alles helemaal zelf gaan betalen. Had TS de up-date in de onderhandelingen meegenomen...dan was misschien ook de korting minder geweest; maar zoiets is achteraf koffiedik kijken. Als je een topic als dit plaatst met "zeer slechte aflevering" en een dealer zou dit meekrijgen; krijg je nu natuurlijk ook niets meer gedaan want dit betreft gewoon een volledige normale aflevering.

En dan nog heeft TS onrealistische verwachtingen....want met alle kaartmateriaal loop je al heel snel achter de feiten aan en zul je altijd ergens in het land de weg kwijt zijn. De vraag is natuurlijk of dit zo'n ramp is....met mijn kaartmateriaal uit 2007 kom ik in elk geval nog altijd op de eindbestemming aan; ik moet hooguit af en toe ook nog even op de borden letten als dat ding weer eens de weg kwijt is; beetje uitzoomen en letten op de borden.
Daarbij heb je ook nog eens geen garantie dat de nieuwe up-date nu wel de weg herkend.....dat is nl ook maar een aanname.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door peteroo »

gosewijn schreef:Het model is al 2 jaar oud.....

Ja en. ik begrijp je niet , zijn zoveel auto merken die 5 jaar of langer het zelfde model hebben . Als je koopt is het toch nieuw.
De Peugeot 205 ging 15 jaar mee en de Mini 41 jaar :-)

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Quark »

TS heeft zijn ongenoegen hier geplaatst en is nog niet weer terug geweest.

Geplaatst: 10 apr 2017 14:59
Laatst bezocht:
10 apr 2017 14:59

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door Student90 »

Quark schreef:TS heeft zijn ongenoegen hier geplaatst en is nog niet weer terug geweest.

Geplaatst: 10 apr 2017 14:59
Laatst bezocht:
10 apr 2017 14:59
Je kunt de reacties ook lezen zonder in te loggen;)

vandewalp
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2017 10:36

Re: Zeer slechte aflevering nieuwe Opel Cascada

Ongelezen bericht door vandewalp »

en vraagkje aan iedereen in dit forum :,

ik heb in maart 2017 ook een showroomwagen opel cascada met navi 950 (bouwjaar maart 2016) gekocht.
deze werd echter nooit ingeschteven en ik ben dus de eerste eigenaar.
wat mij echter niet helemaal duidelijk is is volgende :
voor de software en de kaarten die daarop staan weet ik absoluut niet of dit de laatste kaarten zijn .
op het scherm in de auto zie ik volgende :
softwareversieinformatie :
23296898 versie c4.10.2f.a7
23296901 versie 00.1a.06.14
23296890 versie 20.10.0e.11
232 enz
nu kan niemand mij laten weten van wanneer deze kaarten dateren??
Heeft een betaalde update 2017 zin of is dit in mijn geval al de laatste versie die daarop zit.
mijn dealer beweert dat de update 2017 uitgevoerd werd en ik dus met de laatste kaarten op de gps zit, ik heb daar echter mijn twijfels over.

graag verduidelijking indien iemand hier meer ove weet.
philippe

Gesloten