LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Audi navigatie cd defect....wat nu?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
prd
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:15

Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door prd »

Enkele maanden geleden kocht ik een nieuwe Audi met een ingebouwd radio/navigatiesysteem. Recent bleek de cd beschadigd en nu werkt de navigatie niet meer. De dealer laat me eenvoudig weten dat ik een nieuwe cd kan bestellen tegen betaling van 160 euro.

Ik vraag me af of dit juridisch klopt!
Deze speciale Audi navigatie cd is zo duur vanwege de data waarvoor men logischerwijs moet betalen. Immers, wat kost nu eenmaal een los cd'tje? In mijn geval heb ik mijns inziens echter al betaald voor deze data en dat kan ik aantonen door de beschadigde, maar originele cd in te leveren. Volgens mij ben ik toch niet gehouden wederom het volle bedrag te betalen voor softwaredata waarop ik reeds een gebruiksrecht heb aangekocht of zie ik dit verkeerd?

Bovendien heb ik getracht de cd te kopieren zodat ik een reserve-exemplaar kon creeren echter was dat door (waarschijnlijk) een beveiliging niet mogelijk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Is de audi gekocht of geleast ? Op een CDtje zal men geen garantie geven. Als je een audi kunt betalen moet een nieuw cdtje ook nog wel lukken. :wink: en anders gewoon je vrouw vragen te navigeren :D P.s deze week bij de Krutvat een compleet navigatiesysteem voor 99 euro :D

singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door singer »

kijk eens op ebay.de
daar staan ze meestal op voor een redelijke prijs

olle griese
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:01

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door olle griese »

Dat doet even pijn maar dat de garage geen garantie geeft op CD,s die beschadigd raken lijkt me duidelijk.

Ik denk dat er niks anders op zit dan een nieuwe CD te kopen (of kijken op MP voor een gekraakte versie, maar dit is wel illegaal!!!)

Sjoegel: ik vind het een domme redenering van je Als je een audi kunt betalen moet een nieuw cdtje ook nog wel lukken.
Bovendien wat moet je nu met zo,n flutnavigatie van 99 euro als je een goed systeem hebt.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door NONO »

Een CD in een duur navigatiesysteem?
Kan daar dan heel Europa op staan?

Maar waar het om gaat, hoe kan dat ding eigenlijk überhaupt na zo'n korte tijd stuk gaan?

Mankeert er wat aan het afspeelapparaat? En is dat exemplarisch of komt het vaker voor bij Audi of andere VAG-modellen?

Want als dat het geval is - net zoals toen met de Xbox die ook de gegevensdragers in de vernieling hielp -, lijkt het me toch iets wat onder de garantie behoort te vallen.

Per slot van rekening, als de speler niet goed functioneert sta je over een paar maanden weer bij de dealer.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dat doet even pijn maar dat de garage geen garantie geeft op CD,s die beschadigd raken lijkt me duidelijk.
Een dealer met een beetje service regelt een nieuwe cd of maakt een kopie van een andere.
Volgens mij moet er best iets te regelen zijn, het gaat hier tenslotte niet om een illegale kopie. Je hebt betaald voor een licentie van dat product.

Veldt01
Berichten: 995
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

"zomaar" een kopie maken van een navigatie DVD klinkt makkelijk maar is het niet. Het kan goed gaan maar een slechte kopie betekend een gecrasht systeem dat enkel nog tegen behoorlijke kosten weer gangbaar kan worden gemaakt (ik zou zelf enkel gokken op originele cd's via Mp of E-bay en nooit op kopieën)

Een systeem dat lengtekrassen op een CD trekt is overigens gewoon reden voor garantie. Een klant die slordig met zijn/haar cd's omspringt en zelf krassen veroorzaakt is dit gewoon niet.

singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door singer »


SpeoDeo
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2006 17:19

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door SpeoDeo »

Enkele maanden in bezit van een A5.
Het Audi navigatiesysteem waarvoor je goud betaald is buitengewoon slecht vergeleken met een TomTom van 350 Euro.
Niks CD nodig. Niks in Duits of Engels aanwijzingen. Heel Europa en meer standaard beschikbaar. Niks CD speler in handschoenenkastje (Ja, is wel erg volg nu) bij de nieuwe A4. Onhandige invoer van bestemming (geen aanraakscherm), geen flitslocaties, geen filemelding /verwerking
Jammer dat zo'n kwaliteitsauto wordt voorzien van zo'n onnodig duur en
achterlopend systeem.
Mijn advies. Neem geen Navigatie of laat hem uitstaan. Vraag een gratis ingebouwde TomTom (ofzo). Alle Audi dealers zullen hier zeker gelijk op ingaan. Die zijn dat gezeur met de CD's en tekortkomingen ook allang zat.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door D1RK »

op de monteurs site www.problemcar.nl is dit erg bekend.

Een CD speler kan nog maar DVD is te kwetsbaar gezien de verkeersdrempels en verdere kuilen en gaten...

Ook straatstenen veroorzaken zoveel ellende dat dit wel kapot moet gaan.

De Radio CD speler in Dashbord is de enige die wel redelijk lang mee gaan.

Laat ze de lijst met klachten op www.problemcar.nl een zien en dit is het bewijs dat het een fabrieksfout is.
Claim gewoon en ga desnoods naar importeur.

prd
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:15

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door prd »

Helemaal mee eens. De TomTom systeempjes zijn werkelijk perfect in alle opzichten. Alleen, is het een los ding in de auto....en gaat mijn voorkeur uit naar een indash systeem.

Dat vele fabrikanten zoveel geld blijven vragen voor mindere navigatie systemen is absurd.

Mijn 'strijd' met de Audi organisatie heb ik opgegeven. Audi stelt zich onbegrijpelijk klantonvriendelijk op: geen enkele tegemoetkoming en zelfs geen enkele poging om ook maar te onderzoeken hoe de beschadiging heeft plaatsgevonden in de speler. Onvoorstelbaar dat een merk als Audi zich zo laat kennen over een futiliteit. Met een klein gebaar en nagenoeg te verwaarlozen kosten was een win-win situatie ontstaan......

Hoe dan ook: 160 euro voor een nieuwe cd ga ik beslist niet betalen om weer een werkend monochroom navigatiesysteem te krijgen. En ja, ook bij mij is het een TomTom geworden.

Veldt01
Berichten: 995
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Audi navigatie cd defect....wat nu?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Kom wel aardig wat onzin tegen op dit forum. Dvd slecht (last van drempels?).
Geloof me een goed dubbel din systeem van jvc, kenwood, alpine of pioneer veegt de vloer aan met een tom tom.
Niets ten nadele van dit systeem dat niet voor niets marktleider is geworden maar er zijn maar drie voordelen aan deze systemen en dat is dat de software soms wat actueler is, ze minder diefstalgevoelig zijn en makkelijk van auto kunnen wisselen (oh ja ze zijn ook nog goedkoop).

Maar: ze hebben geen speedpuls (zien dus niet hoe snel een auto rijdt), zijn veel langzamer, hebben minder mogelijkheden, zijn zeker niet meer de top (hooguit middenmoot) op het gebied van navigatie, geluidkwaliteit is matig/redelijk, en het schermpje is wat klein.

Ben je echt ongelukkig met je systeem? gewoon eruit laten halen, via marktplaats een klein fortuin vragen (mits het een kleurensysteem is en het het audi monochroom systeem) en voor hetzelfde geld een jvc (afneembaar front en memory cards) of pioneer 8 of 900 nemen (werken met harddisks)
Bouw al jaren goede navigatiesystemen in en heb zelden klachten met DVD systemen (verdwijnen eerder dan dat ze kapot gaan).
Cd (ook origineel) zijn relatief makkelijk op de kop te tikken.

Audi vraagt teveel voor haar (blaupunkt, voorheen VDO) systemen maar dat had de koper in een paar seconden ook op internet kunnen vinden. Vanaf 700 Euro is er ook in de Audi een dubbel din systeem te koop dat stukken beter is dan een Vag 510 systeem van ca. 3000,- .
Enige goede aan audi systemen? ze zitten vast met een paar torx schroeven en je verwijderd ze in no time (handig voor het dievengilde want ze verkopen makkelijk, Pon krijgt ze niet aangesleept.....)

Gesloten