Allianz Direct verliest schadevrije jaren en komt niet met oplossing

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
nick1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2021 17:20

Allianz Direct verliest schadevrije jaren en komt niet met oplossing

Ongelezen bericht door nick1992 »

Hallo mede forumleden,

Zoals de titel al aangeeft heb ik al een tijd een dilemma met mijn huidige autoverzekeraar. Bij het overzetten van mijn allrisk verzekering naar WA is er iets fout gegaan waardoor mijn schadevrije jaren niet meer bekend zijn.

Achtergrond:

4 jaar geleden had ik 1 jaar mijn auto verzekerd en daarna overgestapt naar private lease. Dit heb ik 2 jaar gedaan en toen weer een eigen auto gekocht. Dit betekende dat ik in totaal 3 schadevrije jaren had toen ik bij mijn huidige verzekeraar Allianz Direct ben aangesloten voor mijn huidige auto verzekering. Van dat 1`jaar verzekering en 2 jaar private lease heb ik van beide firma's een bevestiging gehad van mijn schadevrije jaren en dat deze upgeload worden in de roy-database. Toen ik dus in februari 2020 bij Allianz Direct mijn allrisk autoverzekering heb aangevragen heb ik 3 jaar doorgeven, dit is door Allianz Direct ook bevestigd en op mijn polis heb ik een jaar lang met 3 schadevrije jaren rondgereden. Na een jaar (maart 2021) besloten om mijn verzekering om te zetten naar een WA verzekering bij Allianz Direct, toen had ik dus 4 schadevrije jaren.

Hier is het probleem ontstaan, namelijk kreeg ik na deze omzetting van Allianz Direct een melding dat mijn schadevrije jaren niet klopte met wat ik had opgegeven en wat in de roy database stond. Dit vond ik natuurlijk al heel apart aangezien ik alleen mijn verzekering had overgezet naar een WA verzekering. In die mail stond dat je het moest melden wanneer dit niet klopt, dus via de chat contact opgenomen met een medewerker van Allianz Direct. Verhaal uitgelegd en ze zouden dit gaan corrigeren. Na een aantal maanden nog steeds niks gehoord te hebben toch nog maar is contact opgenomen met de klantenservice en nogmaals mijn verhaal gedaan. Hierbij excuses gekregen want opdracht was ingezet maar was niks mee gedaan, dus zouden ze het gaan regelen. Je zal het raden, na een aantal maanden weer niks gehoord. Dus vorige maand nogmaals contact opgenomen en die medewerker zou het compleet uitzoeken en mij daarna terugbellen, dit heeft hij ook gedaan maar was niet bereikbaar dus heeft hij een voicemail ingesproken. Hierbij gaf hij aan dat de schadevrije jaren niet meer in de roy database te vinden waren en ze dus niks konden doen.

Op basis hiervan vandaag nogmaals contact opgenomen met de klantenservice en kreeg nogmaals te horen dat ze niks kunnen doen. Daarbij de volgende vragen gesteld:

Hoe kan het dat ik mijn verzekering overzet naar WA en dat ik mijn schadevrije jaren kwijt ben:

Volgens hun hebben die schadevrije jaren nooit in de roy database gestaan (dus 2 firma's hebben fouten gemaakt door de schadevrije jaren niet up te loaden in de roy database maar dit wel te bevestigen aan mij....). Daarbij geven ze aan dat in februari 2020 hun controle met roy database niet werkte en dat ik geluk had dat ik daar nog met gereduceerd tarief heb kunnen rondrijden tijdens mijn all risk periode.

Hoe kan het dat ik dan 0 schadevrije jaren heb terwijl ik 1 jaar bij jullie al klant ben:

Dit was een fout van hun kant en zouden ze gaan corrigeren

Conclusie:

- Ik heb nu maar gezegd dat ik mijn oude leasemaatschappij ga vragen om opnieuw mijn schadevrije jaren kunnen oploaden in de roy database --> ondertussen gedaan en wordt binnen 10 werkdagen geregeld (daar hadden ze wel een goede klantenservice). Dit zal ik dan ook moeten doen voor mijn eerste verzekeraar.


- Dit kan toch niet de normale gang van zaken zijn, aan alle kanten worden fouten gemaakt bij Allianz Direct maar ze blijven wijzen dat deze fout niet bij hun ligt. Ik vind deze klantenservice dan ook echt waardeloos met valse beloftes en gebrekkige communicatie. Probleem wordt nu echt bij mij neer gelegd en wordt totaal niet naar een oplossing gezocht vanuit hun kant.



Mijn vraag:

Hebben jullie nog tips hoe ik dit beter kan oplossen? Want kom met Allianz Direct geen steek verder en als ik nu overstap naar een andere verzekeraar ben ik sowieso al mijn schadevrije jaren kwijt.

Lady1234
Berichten: 27201
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz Direct verliest schadevrije jaren en komt niet met oplossing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schriftelijk klagen en als het niet binnen bepaalde tijd in orde komt, op naar het Kifid. Niet meer bellen.

Gesloten