LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 jun 2020 07:30
Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Beste lezers,
Ik ben al meer als 25 jaar lid van de Anwb,(Goldmember europa dekking),en betaal al die jaren netjes.Tevens heb ik sinds een jaar een WA autoverzekering afgesloten bij deze club via internet,deze ook altijd netjes op tijd dmv automatische incasso laten afschrijven.
Via een waarschuwingsbrief van de RDW (18 mei)ben ik tot mijn verbazing erachter gekomen dat mijn Voertuig helemaal niet verzekerd is!
In januari 2021 is de automatische incasso blijkbaar misgelopen door een tekort op mijn rekening(voor 2 dagen).Hierdoor is een achterstand op de autoverzekering ontstaan.€10,23!!
Er zijn geen pogingen gedaan om opnieuw januari af te schrijven,ook de maand erna niet dubbel.Blijkbaar is dit geautomatiseerd niet mogelijk,volgens Anwb medewerker.
Wel is februari en Maart het normale maandelijkse bedrag gewoon afgeschreven.
Op 12 Maart is het maandelijkse bedrag afgeschreven op 4 Maart is de verzekering automatisch beeindigd.
De ANWB,of het systeem van de club,laat mij dus,onwetend of persoonlijk te verwittigen,anderhalve maand zonder verzekering rond rijden!
De wettelijke aansprakelijkheids dekking is 6,1 miljoen..Ik moet er niet aan denken dat er tussentijds "iets" onverhoopt gebeurt zou zijn,dat zou een persoonlijk faillissement betekenen,voor mij en mijn gezin.
Er is door ANWB geen persoonlijk contact gezocht,alleen een geautomatiseerde herinnering via de email,welke na wat zoek en speurwerk achteraf in mijn spambox terecht is gekomen.
Een Incassobureau word niet ingeschakeld voor dusdanig lage bedragen,word door ANWB medewerker als excuus gebruikt,dat er geen waarschuwing incassobrief is verstuurd.Er word alleen een herinnering via de mail verstuurd.
Tegenwoordig krijg ik meer als 500 spammail per week.Bedrijven verkopen emailadressen aan derden zodat mensen gebombardeerd worden met rommel en reclame.Het zou een dagtaak worden om deze spam allemaal te gaan lezen.
De ANWB stuurd zelf ook regelmatig reclame aanbiedingen en andere voor mij onbelangrijke zaken.
Ik heb geen brief ontvangen,geen herinneringen,geen aanmaningen of incassobrieven via de post.
Volgens Anwb is er 1 brief verstuurd,deze heb ik echter nooit ontvangen.Mijn telefoonnummer is na checken gewoon bekend bij ANWB,staat gewoon in hun systeem volgens medewerker.
De reden dat ze,volgens medewerker,geen persoonlijk contact zoeken is dat ze te druk zijn en niet elke "wanbetaler"kunnen gaan benaderen.
Waren ze zo druk in deze lockdown en coronatijden?Winkels zijn dicht campings dicht,grenzen waren dicht vliegtuigen aan de grond.
Ik vind dit zeer klant onvriendelijk en een zeer kwalijke zaak,dat een bedrijf als ANWB,zijn meer als 25 jarige klanten geautomatiseerd voor honderdduizenden/miljoenen euro's risico laat lopen,zonder persoonlijk contact te zoeken dmv een brief of 1 telefoontje,waardeloos!
Ik zal mijn bevindingen en klacht ook op meerdere consumenten pagina's plaatsen om anderen voor deze naar mijn mening onacceptabele en gevaarlijke praktijken te waarschuwen.
Juridisch zal deze club zich aan alle kanten hebben ingedekt,maar wil toch deze waarschuwing even op dit forum zetten.
Tip,sluit nooit een verzekering af via internet,automatisch word er uitsluitend alleen via de mail contact gezocht,welke net zoals bij mij eventueel in uw spambox terecht kunnen komen.Correspondentie via post aanvinken!
Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Welkom gedigitaliseerde volgeautomatiseerde wereld,voor je t weet sta je failliet op straat voor 10 euro.
Ik ben al meer als 25 jaar lid van de Anwb,(Goldmember europa dekking),en betaal al die jaren netjes.Tevens heb ik sinds een jaar een WA autoverzekering afgesloten bij deze club via internet,deze ook altijd netjes op tijd dmv automatische incasso laten afschrijven.
Via een waarschuwingsbrief van de RDW (18 mei)ben ik tot mijn verbazing erachter gekomen dat mijn Voertuig helemaal niet verzekerd is!
In januari 2021 is de automatische incasso blijkbaar misgelopen door een tekort op mijn rekening(voor 2 dagen).Hierdoor is een achterstand op de autoverzekering ontstaan.€10,23!!
Er zijn geen pogingen gedaan om opnieuw januari af te schrijven,ook de maand erna niet dubbel.Blijkbaar is dit geautomatiseerd niet mogelijk,volgens Anwb medewerker.
Wel is februari en Maart het normale maandelijkse bedrag gewoon afgeschreven.
Op 12 Maart is het maandelijkse bedrag afgeschreven op 4 Maart is de verzekering automatisch beeindigd.
De ANWB,of het systeem van de club,laat mij dus,onwetend of persoonlijk te verwittigen,anderhalve maand zonder verzekering rond rijden!
De wettelijke aansprakelijkheids dekking is 6,1 miljoen..Ik moet er niet aan denken dat er tussentijds "iets" onverhoopt gebeurt zou zijn,dat zou een persoonlijk faillissement betekenen,voor mij en mijn gezin.
Er is door ANWB geen persoonlijk contact gezocht,alleen een geautomatiseerde herinnering via de email,welke na wat zoek en speurwerk achteraf in mijn spambox terecht is gekomen.
Een Incassobureau word niet ingeschakeld voor dusdanig lage bedragen,word door ANWB medewerker als excuus gebruikt,dat er geen waarschuwing incassobrief is verstuurd.Er word alleen een herinnering via de mail verstuurd.
Tegenwoordig krijg ik meer als 500 spammail per week.Bedrijven verkopen emailadressen aan derden zodat mensen gebombardeerd worden met rommel en reclame.Het zou een dagtaak worden om deze spam allemaal te gaan lezen.
De ANWB stuurd zelf ook regelmatig reclame aanbiedingen en andere voor mij onbelangrijke zaken.
Ik heb geen brief ontvangen,geen herinneringen,geen aanmaningen of incassobrieven via de post.
Volgens Anwb is er 1 brief verstuurd,deze heb ik echter nooit ontvangen.Mijn telefoonnummer is na checken gewoon bekend bij ANWB,staat gewoon in hun systeem volgens medewerker.
De reden dat ze,volgens medewerker,geen persoonlijk contact zoeken is dat ze te druk zijn en niet elke "wanbetaler"kunnen gaan benaderen.
Waren ze zo druk in deze lockdown en coronatijden?Winkels zijn dicht campings dicht,grenzen waren dicht vliegtuigen aan de grond.
Ik vind dit zeer klant onvriendelijk en een zeer kwalijke zaak,dat een bedrijf als ANWB,zijn meer als 25 jarige klanten geautomatiseerd voor honderdduizenden/miljoenen euro's risico laat lopen,zonder persoonlijk contact te zoeken dmv een brief of 1 telefoontje,waardeloos!
Ik zal mijn bevindingen en klacht ook op meerdere consumenten pagina's plaatsen om anderen voor deze naar mijn mening onacceptabele en gevaarlijke praktijken te waarschuwen.
Juridisch zal deze club zich aan alle kanten hebben ingedekt,maar wil toch deze waarschuwing even op dit forum zetten.
Tip,sluit nooit een verzekering af via internet,automatisch word er uitsluitend alleen via de mail contact gezocht,welke net zoals bij mij eventueel in uw spambox terecht kunnen komen.Correspondentie via post aanvinken!
Gewaarschuwd mens telt voor 2.
Welkom gedigitaliseerde volgeautomatiseerde wereld,voor je t weet sta je failliet op straat voor 10 euro.
Laatst gewijzigd door Knutselsmurf1 op 20 mei 2021 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
U kijkt uw betalingen op uw bankrekening niet na. U kijkt niet in uw spambox.
Maar u verwijt de ANWB van alles, terwijl de fout helemaal bij uzelf ligt.
Maar u verwijt de ANWB van alles, terwijl de fout helemaal bij uzelf ligt.
NeoDutchio
en sjohie
vinden dit leuk
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Als u wat vaker uw bankrekening had bekeken was dit waarschijnlijk niet gebeurd, toch?.
-
- Berichten: 32181
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Grappig, ik krijg er hooguit 10-15 per maand. Maar dat is niet het antwoord op je vraag. Welke vraag overigens, en hoe kan het forum je ermee helpen? Of wilde je enkel wat stoom afblazen?
grun
vindt dit leuk
-
- Berichten: 667
- Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Ik heb ooit een tabelletje gemaakt met daarop alle vaste lasten die automatisch worden ingehouden
12 rijtjes, voor iedere maand een, ook met de bijbehorende datums. Ieder jaar tegen het einde van het
jaar maak ik weer een nieuwe met de nieuwe bedragen erop voor het komende jaar. Iedere keer als
de postbode een nieuw bankafschrift heeft gebracht streep ik op dat lijstje door wat er in is gehouden
Op deze manier weet ik precies wat er aan zit te komen en of er daarvoor nog genoeg geld aanwezig is.
12 rijtjes, voor iedere maand een, ook met de bijbehorende datums. Ieder jaar tegen het einde van het
jaar maak ik weer een nieuwe met de nieuwe bedragen erop voor het komende jaar. Iedere keer als
de postbode een nieuw bankafschrift heeft gebracht streep ik op dat lijstje door wat er in is gehouden
Op deze manier weet ik precies wat er aan zit te komen en of er daarvoor nog genoeg geld aanwezig is.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Op grond van artikel 7:934 BW kan een verzekering tot beëindiging of schorsing van de verzekeringsovereenkomst of de dekking, nadat de schuldenaar na de vervaldag onder vermelding van de gevolgen van het uitblijven van betaling vruchteloos is aangemaand tot betaling binnen een termijn van 14 dagen, aanvangende de dag na aanmaning. Uw verzekeraar heeft u kennelijk een dergelijke aanmaning verstuurd.Knutselsmurf1 schreef: ↑20 mei 2021 12:41Er is door ANWB geen persoonlijk contact gezocht,alleen een geautomatiseerde herinnering via de email,welke na wat zoek en speurwerk achteraf in mijn spambox terecht is gekomen.
Op grond van artikel 3:37 lid 3 BW heeft een dergelijke aanmaning geen werking indien deze de persoon niet heeft bereikt, tenzij het niet of niet tijdig bereiken het gevolg het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt. Als het gaat om de spambox dan kunnen hier nog wel eens een keer een aantal interessante rechtszaken ooit worden gevoerd.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Altijd leuk, de ANWB, mijn vrouw had haar invalidewagen bij hen verzekerd,
We verhuisden en ik geef dat keurig door, we hebben daar ook pechhulp,
Ik realiseerde me op een dag geen rekening gezien te hebben voor de invalidewagen,
was naar oude adres gestuurd,
Volgens de ANWB had ik de verzekering wel bij hen afgesloten maar moest ik apart een adreswijziging sturen naar de verzekeringspoot, raar!
Gelukkig maar enkele dagen onverzekerd rondgeknord.
We verhuisden en ik geef dat keurig door, we hebben daar ook pechhulp,
Ik realiseerde me op een dag geen rekening gezien te hebben voor de invalidewagen,
was naar oude adres gestuurd,
Volgens de ANWB had ik de verzekering wel bij hen afgesloten maar moest ik apart een adreswijziging sturen naar de verzekeringspoot, raar!
Gelukkig maar enkele dagen onverzekerd rondgeknord.
-
- Berichten: 32181
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Overigens loop je geen risico voor 6,1 miljoen euro. Dat is het bedrag dat gedekt is. Meer als dat kun je er niet van maken. Je kunt ook een ongevalletje krijgen met 50 of 100 euro schade.
D34M0N
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Zo goed als elke werkgever is zwaar geraakt door de pandemie, is het niet door het stilvallen van de inkomstenstroom zoals in de horeca, dan is het wel omdat collega's ziek thuis zaten, of omdat bedrijven voor alle medewerkers thuiswerken moest/moet faciliteren, en zo verder.Waren ze zo druk in deze lockdown en coronatijden
Net als alle anderen vind ik de verhouding gebruikte tekst over uw eigen, weliswaar onbedoelde, saldo-fout, en tekst over de ANWB, wel wat scheef.
Niemand vindt het leuk om tegen een eigen fout aan te lopen, ik ook niet, maar er is één oorzaak wat dit alles heeft veroorzaakt, en die oorzaak, 2 dagen niet genoeg saldo, ligt toch echt 100% binnen úw verantwoordelijkheid.
Ik zou het een ongelukkig voorval noemen, en er proberen overheen te stappen, en het niet overal voor iedereen tot in eeuwigheid digitaal terug te vinden, gaan delen.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
In basis en dus eerste aanzet heeft U zelf de fout gecreeërd door 2 dagen saldo tekort te hebben en naderhand niet uw wel/niet betaalde zaken te controleren. U mag blij zijn dat u (nog) geen administratieve boete heeft gehad wegens niet verzekerd rondrijden.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Ik hou jullie ook niet tegen. Succes!
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Zorg er gewoon voor dat u uw bankzaken op orde heeft, dan hoeft u tenminste niet te proberen een ander de schuld van uw eigen nalatigheid in de schoenen te schuiven en daar ook nog eens zoveel onnodige tekst bij te gebruiken.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Er is/was ook nog een dekking voor 2,5 miljoen materiële schade, naast die 6,5 miljoen letselschade.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
De verzekeraar is wel verplicht eerst een aanmaning versturen. Gaat de ontvangsttheorie vlieger hier op?
-
- Berichten: 32181
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Maar hoe meer ik er over nadenk... hoe kan een mail van een bedrijf waar je via internet contact mee hebt nu in de spambox belanden?
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
De Ts heeft ook nog een mail gehad ter herinnering.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Daar is al jurisprudentie over.alfatrion schreef: ↑20 mei 2021 13:24Op grond van artikel 3:37 lid 3 BW heeft een dergelijke aanmaning geen werking indien deze de persoon niet heeft bereikt, tenzij het niet of niet tijdig bereiken het gevolg het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt. Als het gaat om de spambox dan kunnen hier nog wel eens een keer een aantal interessante rechtszaken ooit worden gevoerd.
5.9
Vaststaat dat de deurwaarder na de beslaglegging op 19 september 2008 om 16:45 uur over de containerlijst contact heeft opgenomen met de raadsman van EWF en dat deze vervolgens die dag om 17:38 uur een e-mail met een geheel leesbare containerlijst aan ECT heeft verzonden, welke e-mail echter door een spamfilter bij ECT werd tegengehouden en van welke e-mail ECT toen geen kennis heeft genomen. De rechtbank leidt uit de stellingen van partijen en de overgelegde producties af dat de e-mail was gericht aan het adres [email protected] en dat dit op zichzelf het juiste adres was van de behandelende medewerker van ECT. Het bericht heeft blijkbaar wel de e-mailserver met de mailbox van ECT bereikt doch is daar tegengehouden door de werking van een spamfilter van ECT.
5.10
Het is de rechtbank niet duidelijk waarom dit bericht werd tegengehouden door een spamfilter. Niet is gesteld of gebleken dat het bericht volgens bepaalde criteria zou kunnen worden aangemerkt als 'spam' en niet als wat het was: een zakelijk bericht met bijlage van een Rotterdams advocatenkantoor aan een commerciëel bedrijf in de Rotterdamse haven. Het verzenden van een dergelijk bericht per e-mail kon in september 2008 niet worden aangemerkt als ongebruikelijk of riskant (aan te nemen valt bovendien dat het e-mailadres door ECT zelf was opgegeven). Het spamfilter was kennelijk geïnstalleerd door ECT of haar e-mailprovider.
5.11
Gelet op deze omstandigheden is de rechtbank van oordeel dat het tegenhouden van het behoorlijk geadresseerde bericht voor risico behoort te komen van ECT en dat het bericht geacht moet worden haar werking te hebben zoals bedoeld in art. 3:37 lid 3 tweede zin BW.
Het feit dat de raadsman van EWF niet heeft geverifiëerd of het bericht de geadresseerde werkelijk had bereikt staat aan dit oordeel niet in de weg.
Re: Anwb laat consument onwetend voor 6,1 miljoen risico lopen,voor "betalingsachterstand" van €10,23
Ik denk dat het met name interessante rechtspraak kan volgen wanneer het bericht of de verzender voldoet aan de criteria van een goede spamfilter.