Tweedehands auto gekocht met problemen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 jan 2022 09:11
Tweedehands auto gekocht met problemen
hallo allen,
Wij hebben eind augustus een auto gekocht bij B&M Automotive in Heerhugowaard, maar helaas alleen problemen. Na 5 weken konden we de auto halen, daarvoor was de communicatie al slecht. Dat mijn man kwam, lag het bovenste motorblok er uit. Wij waren hier niet van op de hoogte gebracht. Hadden dus ook de betaling al geregeld. Na weer een aantal weken en communicatie van niets konden we dan eindelijk de auto ophalen. na 2 dagen al problemen. Naar ons eigen garagebedrijf geweest, omdat we dachten dat het een klein dingetje was. Dit bleek helaas niet zo te zijn. Het onderblok van de motor moet ook vervangen worden. Ons garagebedrijf heeft in eerste instantie contact met hun gehad, maar later werden de afspraken over contact weer niet nagekomen. Nu hebben we een rekening liggen van ruim 5000 euro. Hebben B&M in gebreke gesteld, met een aangetekende brief. Aangegeven dat hij de factuur moet betalen of met een voorstel voor tegemoetkoming moet komen, maar helaas helemaal geen communicatie. Helemaal klaar met dit bedrijf. Weten ook niet meer wat te doen.
Met vriendelijke groet,
Miranda
[bijlage met persoonlijke gegevens van TS verwijderd door moderatie]
Wij hebben eind augustus een auto gekocht bij B&M Automotive in Heerhugowaard, maar helaas alleen problemen. Na 5 weken konden we de auto halen, daarvoor was de communicatie al slecht. Dat mijn man kwam, lag het bovenste motorblok er uit. Wij waren hier niet van op de hoogte gebracht. Hadden dus ook de betaling al geregeld. Na weer een aantal weken en communicatie van niets konden we dan eindelijk de auto ophalen. na 2 dagen al problemen. Naar ons eigen garagebedrijf geweest, omdat we dachten dat het een klein dingetje was. Dit bleek helaas niet zo te zijn. Het onderblok van de motor moet ook vervangen worden. Ons garagebedrijf heeft in eerste instantie contact met hun gehad, maar later werden de afspraken over contact weer niet nagekomen. Nu hebben we een rekening liggen van ruim 5000 euro. Hebben B&M in gebreke gesteld, met een aangetekende brief. Aangegeven dat hij de factuur moet betalen of met een voorstel voor tegemoetkoming moet komen, maar helaas helemaal geen communicatie. Helemaal klaar met dit bedrijf. Weten ook niet meer wat te doen.
Met vriendelijke groet,
Miranda
[bijlage met persoonlijke gegevens van TS verwijderd door moderatie]
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Als ik het dus goed begrijp heeft u dus B%M niet in de gelegenheid gesteld om het probleem op te lossen?
Dat is namelijk wel een vereiste..
Dat is namelijk wel een vereiste..
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Heb je de verkoper schriftelijk aangeschreven tot herstel over te gaan? Zo ja, dan is het tijd om te denken aan de gang naar de rechter.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 sep 2022 09:28
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Hoi miranda ,
Ik heb in april mijn auto ook bij hun gehaald. 11duizend euro.!
Wat je hier uitlegt over de auto heb ik de zelfde probleem met mijn auto.
Ik ben zovaak de auto terug gebracht naar hun om het te laten maken maar niets werd gemaakt. Uiteindelijk al sinds juni mocht ik een nieuwe auto "uitkiezen" via de site . Sinds dien stond er maar 1 auto op de site. Tot de dag vandaag geen auto en de 11 duizend auto zit zelf nu in de garage. En de site zelf is momenteel gesloten.
Met mij hard verdiende geld heb ik blij een auto gehaald voor mij en mijn kinderen die er zo blij mee waren en nu al weken niet kan rijden. Kosten om het telaten maken komen al bijna bij de 4000 euro.
Communicatie is er niet! Ze nemen nooit op en reageer op emails niet !
Ik heb nu een advocaat genomen. Ik vind zelf dat ik heel veel geduld met ze hebt gehad en wil geen nieuwe auto meer maar mij geld ! Ik wil heel graag in contact met je komen want jij bent niet de enigste!
Ik heb in april mijn auto ook bij hun gehaald. 11duizend euro.!
Wat je hier uitlegt over de auto heb ik de zelfde probleem met mijn auto.
Ik ben zovaak de auto terug gebracht naar hun om het te laten maken maar niets werd gemaakt. Uiteindelijk al sinds juni mocht ik een nieuwe auto "uitkiezen" via de site . Sinds dien stond er maar 1 auto op de site. Tot de dag vandaag geen auto en de 11 duizend auto zit zelf nu in de garage. En de site zelf is momenteel gesloten.
Met mij hard verdiende geld heb ik blij een auto gehaald voor mij en mijn kinderen die er zo blij mee waren en nu al weken niet kan rijden. Kosten om het telaten maken komen al bijna bij de 4000 euro.
Communicatie is er niet! Ze nemen nooit op en reageer op emails niet !
Ik heb nu een advocaat genomen. Ik vind zelf dat ik heel veel geduld met ze hebt gehad en wil geen nieuwe auto meer maar mij geld ! Ik wil heel graag in contact met je komen want jij bent niet de enigste!
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Bekend verhaal, maar dan een ander bedrijf in Heerhugowaard. Lekke koppakking, motor onder garantie vervangen, heeft 7 weken geduurd. Bellen, bellen, bellen, afijn, eindelijk de auto terug. Blijkt na een jaar dat die motor ook een lekke koppakking had, hebben ze er een smeerseltje in gedaan om de boel tijdelijk te repareren. Eerlijk gezegd heb ik daar heel wat garagebedrijven gezien waar ik niet snel een auto zou kopen. Geen idee wat voor volk er zit. Maar goed, dat is waar ik nu woon exact hetzelfde, veel 'vakmensen' in deze omgeving hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
Kun je iets met dit verhaal? Op zich niet behalve: kom in actie. Het is je goed recht om een 'second opinion' te laten doen, zolang de andere garage maar niks repareert. Met de bevindingen kun je reparatie eisen, of je geld terug. Reageert het bedrijf niet, dan kun je, wat al gezegd is, een gang naar de rechter overwegen. Misschien kun je het inderdaad samen met Samantha oppakken.
Kun je iets met dit verhaal? Op zich niet behalve: kom in actie. Het is je goed recht om een 'second opinion' te laten doen, zolang de andere garage maar niks repareert. Met de bevindingen kun je reparatie eisen, of je geld terug. Reageert het bedrijf niet, dan kun je, wat al gezegd is, een gang naar de rechter overwegen. Misschien kun je het inderdaad samen met Samantha oppakken.
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.anwb.nl/juridisch-advies.
Meestal beroepen dit soort garages op de onderzoek plicht van de consument en is het heel lastig om hier iets tegen te doen zonder een advocaat in te huren.
Meestal beroepen dit soort garages op de onderzoek plicht van de consument en is het heel lastig om hier iets tegen te doen zonder een advocaat in te huren.
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering is in dit soort gevallen vaak zinloos, zie specifieke voorwaarden van 2 grote spelers op de rechtsbijstandverzekeringsmarkt.Seinhuis schreef: ↑11 sep 2022 09:50U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.anwb.nl/juridisch-advies.
Meestal beroepen dit soort garages op de onderzoek plicht van de consument en is het heel lastig om hier iets tegen te doen zonder een advocaat in te huren.
ARAG Rechtsbijstand:
U krijgt geen juridische hulp van ons in de volgende situaties.
Wij vergoeden dan ook geen kosten
Als u een conflict heeft over een tweedehands auto of een ander
tweedehands motorrijtuig. En u heeft deze gekocht zonder
BOVAG-garantie of een schriftelijke garantie van een erkende
dealer.
DAS Rechtsbijstand:
U krijgt geen
juridische hulp
Als u een tweedehands motorrijtuig of
(lucht)vaartuig zonder schriftelijke
garantie hebt gekocht. Bij motorrijtuigen
bedoelen we daarmee garantie van een
merkdealer, BOVAG- of FOCWA-bedrijf.
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Hier zit je niet op te wachten. Volgens mij is dit een verborgen gebrek. Als jullie dit had geweten, hadden waarschijnlijk niet tot de koop overgegaan. Je kan contact opzoeken met een advocaat. Het eerste uur is altijd gratis. Wat je ook kunt doen is contact zoeken met de consumentenbond of ANWB en daar je probleem voorleggen.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... na-aankoop
Conformiteitsvereiste
Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product. Dat is een product dat geschikt is voor normaal gebruik. Dit wordt ook wel 'wettelijke garantie' genoemd. Kun je aantonen dat het product niet de eigenschappen heeft die je op grond van de overeenkomst mocht verwachten (non-conformiteit), dan kun je van de verkoper herstel of vervanging van het product eisen.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/ko ... na-aankoop
Conformiteitsvereiste
Volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product. Dat is een product dat geschikt is voor normaal gebruik. Dit wordt ook wel 'wettelijke garantie' genoemd. Kun je aantonen dat het product niet de eigenschappen heeft die je op grond van de overeenkomst mocht verwachten (non-conformiteit), dan kun je van de verkoper herstel of vervanging van het product eisen.
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Als de auto bij een niet Bovag dealer is gekocht doet geen enkele RBS verzekering iets voor haar klant. Alleen hulp bij een Bovag aanloop.Seinhuis schreef: ↑11 sep 2022 09:50U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.anwb.nl/juridisch-advies.
Meestal beroepen dit soort garages op de onderzoek plicht van de consument en is het heel lastig om hier iets tegen te doen zonder een advocaat in te huren.
Re: Tweedehands auto gekocht met problemen
Hoi, helaas hebben wij daar ook een auto gekocht. Er zou een heleboel gemaakt worden maar uiteindelijk is er niets gemaakt. Ja zo wat je op het oog ziet. Vorig weekend stonden we stil met een geknapte multieriem en een vast gelopen airopomp. Reparatie a €1300 euro. En dan doet de airco het nog niet omdat er ergens een sensor niet werkt.
Helaas is het bedrijf met de noorder zon vertrokken. Ze zitten niet meer op hun oude plek en de website is offline.
Dus helaas kunnen wij hun nu ook niet meer aansprakelijk stellen of iig iets van ons geld terug krijgen.
Oja ze hadden tijdens dat de auto er stond ook even een boete gekregen.
Groetjes Myrna
Helaas is het bedrijf met de noorder zon vertrokken. Ze zitten niet meer op hun oude plek en de website is offline.
Dus helaas kunnen wij hun nu ook niet meer aansprakelijk stellen of iig iets van ons geld terug krijgen.
Oja ze hadden tijdens dat de auto er stond ook even een boete gekregen.
Groetjes Myrna