Vandaag is duidelijk geworden dat de nieuwe Chevrolet Aveo een NIET veilige auto is in geval van een frontale aanrijding. De auto scoort nog niet eens 2 van de 5 sterren. Dit is een score van auto's uit de jaren '80. Een schande dat zoiets nog op de weg kan komen!
Chevrolet meldt doodleuk dat de Aveo in de USA wel 5 sterren scoort. Jaja, maar daar rijden ze een auto met de volle breedte van de neus recht tegen een muur aan (met een snelheid die beduidend lager ligt dan de bij EuroNcap geteste 64 km/u). De tests door EuroNcap worden veel realistischer uitgevoerd.
Volgens de ANWB moeten we deze auto niet aanschaffen en ik denk dat ik het daar wel mee eens kan zijn. Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan een auto kun je beter een jonge gebruikte WEL veilige auto kopen...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chevrolet Aveo, een NIET veilige auto!
-
FritzTheCat
- Contacteer:
Re: Chevrolet Aveo, een NIET veilige auto!
Het veiligste merk komt nog altijd uit..............Frankrijk.
(createur)
(createur)
Ik heb altijd moeite met dit soort testen.
Waarom? Om het doodeenvoudige reden dat men een frontale botsing ensceneert waarbij het testvoertuig altijd tegen een rechte hoek van een object botst.
Ik ben ervan overtuigd dat bij een botsing met ronde hoeken de schade minder groot zal zijn.
Waarom? Om het doodeenvoudige reden dat men een frontale botsing ensceneert waarbij het testvoertuig altijd tegen een rechte hoek van een object botst.
Ik ben ervan overtuigd dat bij een botsing met ronde hoeken de schade minder groot zal zijn.
Oke, da's misschien wel waar maar door alle auto's op deze manier te testen kun je wel goed vergelijken!
Maar dan blijft nog het verschil in uitwerking van een ronde hoek en een rechte scherpe hoek.
Ja maar met die auto's sta je vaker stil dan je rijd vanwege pech dus dat is geen eerlijk vergelijk .Het veiligste merk komt nog altijd uit..............Frankrijk.
We hebben het hier niet over pech onderweg maar over actieve en passieve veiligheid!
Dat was dus als geintje bedoeld maar goed. Passieve veiligheid zal bij deze auto ook niet erg hoog zijn gezien de andere producten van Deawoo. Wat een matig rijdende auto's zijn dat zeg. Moet wel zeggen dat ik al jaren Alfa Romeo rij dus een echt eerlijk vergelijk is het niet. Kort gezegd: ik zou deze Aveo lekker laten staan !