Eind vorig jaar ging een van onze auto's kapot. Wij lieten hem repareren in de garage waar we al jaren onze twee auto's in onderhoud hebben en waarover we tot nog toe heel tevreden waren. Het betrof een grote reparatie en toen eenmaal de oorzaak van het euvel was vastgesteld, werd ons telefonisch medegedeeld hoe hoog de schade zou zijn. Dit was inclusief alle bijkomende kosten. Toen we echter na de reparatie de rekening ontvingen, bleek deze bijna € 400,- meer te zijn .........
We hebben een protestbrief geschreven, waarop we werden uitgenodigd door de garage-eigenaar voor een gesprek. Mijn man is toen gaan praten (ikzelf moest werken) en afgesproken werd de kosten te delen. De eigenaar en de chef van de garage boden ook hun excuses aan voor de communicatie die duidelijk te wensen over had gelaten.
Twee maanden geleden was er weer een van de auto's kapot
Korte tijd later kregen we een telefoontje met de mededeling dat er iets (gezegd werd wat, maar wij zijn niet technisch, dus
Mijn man kreeg niet te horen waar de auto naar toe zou worden gebracht en omdat ik werk en het daar erg druk heb, kon ik er ook niet achterheen.
Inmiddels is de auto weer terug, gerepareerd en wel. We hebben (zes weken later) een onduidelijke rekening ontvangen (zonder daarop gespecificeerd waar de auto is geweest), kosten bijna € 500,- meer dan eerder afgesproken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn man heeft nu allereerst maar eens om een uitgebreide specificatie gevraagd, want de rekening was weer zeer onduidelijk.
Wie heeft tips?
Voor de goede orde: het betreft een grote, in de regio vrij bekende Bovag-garage, die dit jaar is uitgeroepen tot de beste merkgarage van Nederland.