LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur, APK + grote beurt, uitlijnen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Lente1

Factuur, APK + grote beurt, uitlijnen

Ongelezen bericht door Lente1 »

Nu heb ik mijn auto voor een APK en grote beurt bij de garage gehad, er moesten 4 nieuwe Michelin banden op a 548 ex btw en de totale kosten voor beurt zouden 350 euro zijn, de autobanden waren ook uitgebalanceerd. Toen kreeg ik dus in totaliteit een factuur van 1150 euro. Toen ik de auto terug had bleek ineens dat de auto naar rechts trok, dus hij moest weer naar de garage om uitgelijnd te worden. Kreeg ik voor het uitlijnen nog een verrassende rekening van 80 euro, is dit normaal? Ik dacht dat dat uitlijnen bij een grote beurt in zit, vooraf is mij niets verteld wat de extra kosten zouden zijn voor uitlijnen na het balanceren.

Ander geval: mijn cruise control die de garage er anderhalf jaar terug op heeft laten zetten doet het al een jaar niet meer, door alle drukte ben ik nog niet terug geweest. Nu ben ik terug geweest en doet deze het nog niet. Geld hier ook een garantie voor?

C200K

Re: Factuur, APK + grote beurt, uitlijnen

Ongelezen bericht door C200K »

Uitlijnen is geen onderdeel van de "grote beurt". Dit is een aparte handeling en dient apart te worden afgerekend.

Als U 1 jaar garantie op de CC had, dan bent U nu te laat voor een aanspraak op deze garantie. Maar het kan (afhankelijk van CC) een vrij eenvoudig op te lossen probleem zijn, bijvoorbeeld een kapot kettinkje.

Tot slot: koopt U de banden de volgende keer eens bij een fast-fitter, bel eerst eens rond. Voor het geld wat U nu heeft uitgegeven koopt U bij die bedrijven Michelin en houdt U nog veel geld over!!!

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

hmm idd erg duur. Bij een grote bandenfitter betaal ik voor Pirelli P6000 205/55/16 100,= per stuk incl BTW en balanceren, dus 400,- rondom.
Uitlijnen vierpunts 45,= incl BTW....

Winterbanden Michelin Alpin H 195/65/15 net een set laten monteren 360,= incl BTW en balanceren ....

Nooit banden bij merkgarages laten vervangen. Daarnaast moeten ze in ieder geval de oude banden kunnen laten zien. Overigens hadden ze u hiervoor moeten bellen voor akkoord...(tenzij in de fabrieksvoorschriften bij deze km stand voorgeschreven is dat banden vervangen moeten worden, maar dat lijkt mij sterk). En ze hebben vooraf prijsopgave voor de beurt gedaan toch?

Eventueel zou u (maar nu wat laat ben ik bang, maar dat is dan voor de toekomst of voor anderen..) kunnen verlangen dat ze de oude banden terug zetten..

Hello

Ongelezen bericht door Hello »

Nooit maar dan ook nooit banden bij je dealer laten plaatsen. Die gasten zijn zoooo verschrikkelijk duur. Laat ze je auto een beurt geven daar hebben ze de expertise in en ga voor banden naar een bandenspeciaalzaak en dan natuurlijk niet naar Kwik Fit ! 8)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ander geval: mijn cruise control die de garage er anderhalf jaar terug op heeft laten zetten doet het al een jaar niet meer, door alle drukte ben ik nog niet terug geweest. Nu ben ik terug geweest en doet deze het nog niet. Geld hier ook een garantie voor?
Nee, problemen moeten tijdig worden. Daarbij is binnen twee maanden is iig tijdig.

Gesloten