LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FIAT PUNTO

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
jacqueline p.h.

FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door jacqueline p.h. »

hallo ik heb een vrij jonge fiat punto en heb alleen maar trammelant met de auto.
Vanaf de dag van aflevering maakt de auto een hard schurend geluid als ik hem de oprit oprij.
De buren komen kijken of het wel goed gaat.
De deuren zijn 3 keer gesteld, en ja hoor ze zijn weer niet normaal open te krijgen.
De boordcomputer gaat gewoon vrolijk knipperen en als je het kontakt uit zet en dan weer aan dan is het euvel weer voorbij.
De remdruk valt gewoon weg.
Ik stond n.l. voor een stoplicht met mijn voet op het rempedaal en ik zakte steeds meer naar beneden toe.
Toen ik mijn voet losliet en weer opnieuw op mijn rem drukte was het weer voorbij.
Als ik via mijn afstandsbediening mijn autodeuren op doe dan moet de passagier 9 van de tien keer voor niets proberen de deur open de doen.
Knop staat op open alleen de deur blijft dicht.
Als je de ventilator op max zet dan bromt je hele auto.
Remmen doe je ook al niet voor je plezier want het lijkt net of je op het ijzer zit (misschien droog of zo).
Het stuur probeer je zo stil mogelijk te houden omdat deze blijft kraken.
Ben ik naar de garage geweest? ja hoor eerst naar mijn eigen dealer maar die kon niets vinden.
Tweede poging gewaagd, en ja hoor kon niets vinden.
Wel heeft hij de gillende keukenmeid weten te verhelpen, want die kreeg ik er ook vanaf de fabriek erbij.
Voordat ik nu als zeur te boek kwam te staan, het ik overal getracht mijn auto in te ruilen.
Je moet in autoland geld meenemen om deze auto kwijt te raken.
Van een nieuwwaarde van 16.000 euro durfen ze je gewoon een bod van 9.000 euro te doen voor een paar maanden oude auto.
Dus ik maar weer naar een andere fiat dealer.
Ook hij kan niets vinden omdat de meeste klachten zich niet permanent voordoen.
Toen heb ik met Fiat Nederland gebeld.
Deze heeft met mijn dealer gebeld.
Fiat Nederland heb ik gevraagd of zij mijn auto terug willen nemen en hier kreeg ik het antwoord dat dit aan de coulance en de bereidwilligheid van de dealer lag.
Nou deze wil er niets van horen zelfs als ik niet de hoofdprijs terug wil voor mijn auto.
Hij zegt dat hij deze zeer jonge en komplete auto voor een 8.500 euro kan inkopen :?
Dus nu gaat mijn auto weer terug naar de garage en gaan we kijken of we nu misschien een oplossing hebben.
Ik nooit meer fiat niet vanwege de auto's want ze hebben echt leuke modellen, maar vanwege het geweldige gevoel dat je krijgt nadat je de garage uit bent gereden met een nieuwe auto en dan trammelant krijgt.
De fiat dealers hebben ook een heel leuke website.
Je kan daar invullen of je je auto gewoon wilt verkopen zonder inruil of met inruil.
Als je dit invult krijg je of geen antwoord of de opmerking dat fiat niet inruilt zonder dat er iets terug tekocht wordt.
Waarom maken ze dan zo een site.
Dit vind ik pure belazerderij en volgens mij mag je helemaal niet iets aanbieden wat je niet hard kan maken.
Maar ja het zal wel Fiat eigen zijn.

jacqueline p.h.

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door jacqueline p.h. »

Als je boos bent dan mag je dat laten horen, maar als je hulp krijgt dan moet je ook zo korrekt zijn om dit te melden, dus vandaar dit bericht.
Na een tijd van wanhoop heb ik geweldige hulp gekregen van de fiat Dealer en ben er nu meer dan zeker van dat hij mijn auto weer zo krijgt dat ik kan zeggen, jippie ik heb een fijne auto.
Ik durf eindelijk weer geloof te hebben en dat wil heel wat zeggen.
Bedankt dat jullie mij voor serieus hebben genomen en bedankt dat jullie mijn auto zo goed onder handen nemen.
:D

Gast

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Gast »

Typisch, was mijn ervaring ook (~15 jr geleden) met een Panda. Ernstig probleem na circa een jaar. Goed opgelost door dealer met importeur. Weer 1 jaar later Panda verkocht aan m'n buurmeisje. Die heeft er nog 8 jaar onbekommerd plezier van gehad hoorde ik later.

Lage inruilprijs. Als vrouw heb je vaak een moeilijkere onderhandelingspositie dan als man. (Volgens m'n vrouw) Je moet dus andere wapens gebruiken zoals humor, adrem zijn (als Nina Brink), overtuigt zijn van je sterke positie als koper. Probeer overwicht te krijgen op de verkoper door hem/haar te verrassen. Bijvoorbeeld door te onderhandelen per email/fax -hebben ze weinig ervaring mee-.

gastjehopenloos

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door gastjehopenloos »

geachte mevrouw,

welke wapens ook wil helpen in uw onderhandelings positie verbetering
is:

* een truitje met een diep uitgesneden v-hals
* een mini rok
* een strak zittende spijkerbroek
* een strak kort broekje

daar lopen de heren verkopers zeker warm voor of het vuur uit hun sloffen.

ik wens u zeer veel sterkte in uw fiat
een uitstekend altenatief is de FORD KA :lol:

swolfje

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door swolfje »

FIAT = Fix It Again Tomorrow

Gast

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn vrouw bleef Fiat kopen. Steeds waren het weer van die krakbakken.
Steeds weer mankementen van klein tot groot.

Toen bij de laatste Punto de roest onder de voorruit vandaan kwam en er GEEN GARANTIE werd verleend was de MAAT echt VOL.

Ingeruild die prul en NOOIT MEER FIAT.

Zie voor details elders op dit forum.

Chronische problemen laatste Punto:

- Krakend koppelings pedaal
- Rammel, rammel, rammel (behalve op glad asfalt)
- Slecht schakelen
- Inhoudende/stotterende motor
- Om de 2 maanden vervangen van koplampen
- Uitvallende radio
- Hoge tarieven onderhoud

Niet chronisch laten worden maar wel ernstig: ROEST (auto 3 jaar oud!!!)

Dealer: aardig, klantgericht
Importeur: garantie=wassen neus
Merk: in de loop van de jaren beter geworden maar absoluut nog geen goede kwaliteit, plastic, plastic, redelijk geprijst bij aanschaf maar bij inruil besparing weer teniet gedaan door lagere restwaarde

Gast

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn ouders rijden nu in hun 3e Fiat. Nooit echte problemen ondervonden. De inruilprijzen zijn echt zo slecht niet meer. Sterker nog, ze schreven op hun laatste Punto minder af dan mijn schoonzus op een Corsa (zelfde leeftijd). Nu hebben ze een Idea Emotion en zijn zeeeer tevreden. Jammer dat er altijd mensen zijn die pech hebben met een auto (tref je bij ieder merk aan!) maar nog erger zijn dan die personen die zo'n merk dan volledig af moeten kraken. Als een merk je niet bevalt blijf er dan niet in rijden en koop een ander merk!! :roll:

Gast

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Gast »

Fiat maakt soms mooie auto's die in hun klasse vaak op basis van die vormgeving positief afsteken.
Ook rijdt het meestal wel goed.

Maar materiaal gebruik, afwerking, afschrijving, betrouwbaarheid zijn de grote minpunten van het merk.

Fiat gaat in de statistieken ook altijd op en neer. Er komt een nieuw model uit. Mensen vinden het mooi, het verkoopt goed.
Vervolgens komen de mensen er achter dat het allemaal niet zo geweldig is en het markt aandeel stort weer in.

Fiat moet het ook hebben van de kleine auto's. Zodra mensen meer te besteden hebben zijn ze schijnbaar verstandiger en kopen ze een ander merk.
Kijk naar de Stilo. Ziet er goed uit, maar verkoopt in zijn klasse maar marginaal. Net als zijn voorganger de Tipo.
De nieuwe grote Fiat die er aan komt (CromaII ?) maakt geen schijn van kans op verkoopsucces. De vorige was dan ook een galbak. De weinige die er reden waren zo verdwenen (doorgeroest of uit elkaar gevallen)

Gast

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij leidt de voorgaande schrijver voornamelijk aan eigen frustratie.

Die Croma was trouwens best wel goed, vraag maar aan degene die er een hebben gehad. Die mensen zullen er in ieder geval veel plezier aan hebben beleefd en daar gaat het met autorijden om. Fiat maakt volgens mij de nieuwe Croma 2 voornamelijk voor Zuid-Europa. Daar rijden ze ook veel meer diesel dan hier. Alles wat ze in het kleine Nederland verkopen is mooi meegenomen. Ze gaan natuurlijk niet een specifiek model voor de Nederlanders maken. Vooral niet als je kijkt naar de verkoopaantallen. De aantallen Fiat Panda's die in Nederland in 1 jaar worden verkocht, maken ze in een week tijd. De grotere modellen maken voor Nederland nog een kleiner deel uit van de productie.

Verder spreekt u ook over de Tipo, en daarmee kan ik spreken als ervaringsdeskundige. Ik heb mijn Tipo overgenomen van mijn vader en de auto start al 14 jaar elke ochtend zonder problemen. Als er een auto is waar ik op kan vertrouwen is het mijn Tipo.
Nog even een vooroordeel uit de wereld. De auto is 14 jaar en heeft géén roest, geen spatje. Alles werkt zoals het hoort w.o. ook de electrische accessoires als deurvergrendeling, el.ramen en checkpanel e.d. Verder is alle originele accessoires is ook van prima kwaliteit.
Volgens mij is mijn Tipo daar niet uniek in, want bij mij in Amsterdam zie ik regelmatig oude Tipo's die maar blijven rijden.

Als laatste nog even dit. Tussen de Stilo en Tipo zat nog een model, de Brava/Bravo. U moet natuurlijk wel weten waar u overschrijft alvorens u begint met klagen.

Piekeboer

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Piekeboer »

Mensen moeten niet zo zeuren over de kwaliteit van hun auto, of dit nou tewn goede of ten slecht van dat merk is.
Elk merk heeft zo zijn slechte en goede modellen die soms voor de één beter uitvallen en voor de ander slecht.

Maar eerlijk is eerlijk die **** dat uit ITALIË komt spant toch vaak wel de kroon.
Dus niet alleen de FIAT (deze ziijn voor hun geld best een redelijke auto).
Nee, neem dan de ALFA, duur in de aanschaf en slecht er vanaf te komen, ja alleen inruilen op een andere want anders sta je echt te huilen.
Kun je vele malen beter een FIAT kopen.

Gast

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Gast »

regelmatig oude Tipo's die maar blijven rijden.
Ze zullen wel moeten. Na zeer korte tijd is de restwaarde van zo'n ding zo laag dat je beter kunt doorrijden. Je schrijft immers niet verder meer af (sloopwaarde).

Ander voorbeeld uit het verleden was de Citroen BX. Als die meer dan 3 jaar oud was dan bracht dat niks meer op. Dus gedwongen doorrijden.

En waarom was dat? Omdat die dingen nieuw al niet te vertrouwen waren, laat staan een paar jaar oud. En daar zit niemand op te wachten.

Gast

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Gast »

Punto is een goed karretje die van ons is al 10-jaar ziet er nog goed uit en heeft al 83.000 km gereden. Ik rij haar helemaal af.

Santie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2005 21:41

Re: FIAT PUNTO

Ongelezen bericht door Santie »

Wij hebben twee Fiats. Nooit klachten. Dat was met onze laatste Renault wel anders (Megane) .En een goede dealer (Spoormakers Oisterwijk).

Gesloten