LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachtafhandeling Renault NL
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 jul 2011 22:21
Klachtafhandeling Renault NL
Afgelopen zondag is onze Renault Scenic op hol geslagen op de snelweg. Het was doodeng en we hadden onze twee kinderen van 3 en 1 in de auto.
Ik heb op internet verschillende forums en klachten gelezen over hetzelfde probleem. In geen van de gevallen is het probleem opgelost door Renault nl.
Ik vind het zo triest dat er in een land als nederland zulke moordtuigen op de weg worden toegelaten? Als het al zo vaak is misgegaan, waarom worden er geen auto's terug gehaald? Hoeveel doden moeten er vallen voordat er wel iets wordt gedaan???
Ik zoek slachtoffers van Renault nl, het wordt tijd dat dit bedrijf eens wordt aangepakt!!!!!
Ik heb op internet verschillende forums en klachten gelezen over hetzelfde probleem. In geen van de gevallen is het probleem opgelost door Renault nl.
Ik vind het zo triest dat er in een land als nederland zulke moordtuigen op de weg worden toegelaten? Als het al zo vaak is misgegaan, waarom worden er geen auto's terug gehaald? Hoeveel doden moeten er vallen voordat er wel iets wordt gedaan???
Ik zoek slachtoffers van Renault nl, het wordt tijd dat dit bedrijf eens wordt aangepakt!!!!!
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Afgelopen zondag is onze Renault Scenic op hol geslagen op de snelweg
Beetje weinig informatie wat bedoel je met op holgeslagen.Ik heb op internet verschillende forums en klachten gelezen over hetzelfde probleem
Hoe is de auto onderhouden altijd bij de Officiele dealer of universele dealer/mannetje.
Als je geregistreerd staat bij een officiele dealer wordt je ingelicht over terugroep akties ,zoals je op internet ook kunt lezen zijn al er toch al verschillende geweest.Dus daarom de vraag wat je bedoelt met op hol geslagen.
gr Henk
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Ben ook heel benieuwd wat jij bedoelt met op hol
geslagen van de auto.
geslagen van de auto.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Zonder de situatie specifiek te kennen, komt dit op mij over als een elektronicaprobleem, waar wel meer auto's last van schijnen te hebben. Als autofabrikant of dealer lijkt het mij verstandig om zo'n klacht goed af te onderzoeken, want het is niet zo best voor je reputatie. Staat van onderhoud en leeftijd van de auto zullen ook factoren zijn.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 jul 2011 22:21
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Auto ging vanzelf sneller, niks deed het meer. Stopknop niet, remmen reageerde niet en handrem ook niet. Er was heel veel rook ontstaan. Uiteindelijk stopte hij wel, maar handrem reageerde niet we zijn uit een rollende auto gestapt. De auto is tegen de vangrail tot stilstand gekomen.
De renault is van 2004, en ook al een keer terug geroepen door de dealer i.v..m storing in de handrem. Maar voor deze klachten, die blijkbaar vaker voorkomen, worden de auto's niet terug geroepen.
Maar renault nl handelt klachten van hun klanten zoiezo zeer slecht af.
De renault is van 2004, en ook al een keer terug geroepen door de dealer i.v..m storing in de handrem. Maar voor deze klachten, die blijkbaar vaker voorkomen, worden de auto's niet terug geroepen.
Maar renault nl handelt klachten van hun klanten zoiezo zeer slecht af.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Dat moet eng geweest zijn! Veel sterkte met het afhandelen in ieder geval.
Uit eigen ervaring weet ik dat Renault NL inderdaad klachten niet (goed) afhandelt. Helaas maar waar, voor mij was dat in ieder geval een leermoment nooit meer een Renault te kopen.
Uit eigen ervaring weet ik dat Renault NL inderdaad klachten niet (goed) afhandelt. Helaas maar waar, voor mij was dat in ieder geval een leermoment nooit meer een Renault te kopen.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Anoeska1980
Als Renault zo'n slechte service geeft, dan is er maar een konklusie mogelijk: koop nooit meer een Renault!
Maxiem.
Als Renault zo'n slechte service geeft, dan is er maar een konklusie mogelijk: koop nooit meer een Renault!
Maxiem.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Tja hij is al uit 2004.........
Re: Klachtafhandeling Renault NL
sephora30 schreef:Tja hij is al uit 2004.........
dan nog mag dit niet voorkomen , het zou je maar overkomen.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Dit is gewoon heel kwalijk voor een auto van zeven jaar oud. Als die complexe elektronica eenmaal gaat spoken ben je nog niet klaar en het is de vraag of ze in de garage of bij de dealer iets kunnen vinden, zo hoor ik van veel mensen. Toch worden Renault, dat toch wel bekend staat om dit soort problemen, maar ook andere merken, nooit afgestraft voor slechte service en nazorg.
Het lijkt wel of er een soort stilzwijgende afspraak is tussen autoproducenten kabelbedrijven, energieleveranciers etc. om ondanks allerlei geweldige beloftes gewoon GEEN service te verlenen. Zie de Consumentengids van deze maand. Dat terwijl mijn (hoop ik) gezonde verstand me ingeeft dat een bedrijf dat goede service verleent klanten behoudt en nieuwe erbij krijgt.
Het lijkt wel of er een soort stilzwijgende afspraak is tussen autoproducenten kabelbedrijven, energieleveranciers etc. om ondanks allerlei geweldige beloftes gewoon GEEN service te verlenen. Zie de Consumentengids van deze maand. Dat terwijl mijn (hoop ik) gezonde verstand me ingeeft dat een bedrijf dat goede service verleent klanten behoudt en nieuwe erbij krijgt.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
@peteroo: met alle respect, maar de oorzaak zoeken in "de complexe elektronica" is onzinnige bangmakerij die geen enkele grond heeft.
Het heeft er alle schijn van dat het hier om een lekkende turbo van een dieselmotor gaat. Aangezien TS niet eens heeft vermeld om welke motor en brandstof het gaat, blijft het bij gissen. Het komt me ook nogal gemakzuchtig over dat wordt verwacht dat op basis van deze zeer summiere info zich mensen geroepen voelen om mee te gaan in een heksenjacht tegen een bedrijf.
Verder vraag ik me af waarom het niet gewoon mogelijk was om de auto in de vrij (of neutraal in geval van een automaat) te schakelen.
Een op hol geslagen turbo is vervelend, maar het probleem is zeker niet exclusief voor Renault motoren. Bovendien kun je zoals gezegd altijd nog gewoon ontkoppelen. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat de motor zich opblaast, maar verhalen over "we konden niet meer remmen" en "hoeveel doden moeten er nog vallen" raken kant noch wal.
Benieuwd naar de reactie van TS.
Het heeft er alle schijn van dat het hier om een lekkende turbo van een dieselmotor gaat. Aangezien TS niet eens heeft vermeld om welke motor en brandstof het gaat, blijft het bij gissen. Het komt me ook nogal gemakzuchtig over dat wordt verwacht dat op basis van deze zeer summiere info zich mensen geroepen voelen om mee te gaan in een heksenjacht tegen een bedrijf.
Verder vraag ik me af waarom het niet gewoon mogelijk was om de auto in de vrij (of neutraal in geval van een automaat) te schakelen.
Een op hol geslagen turbo is vervelend, maar het probleem is zeker niet exclusief voor Renault motoren. Bovendien kun je zoals gezegd altijd nog gewoon ontkoppelen. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat de motor zich opblaast, maar verhalen over "we konden niet meer remmen" en "hoeveel doden moeten er nog vallen" raken kant noch wal.
Benieuwd naar de reactie van TS.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
marcel254
Wat je allemaal nog zou kunnen doen in zo'n situatie, is helemaal niet relevant. Het gaat om de paniek waarin de chauffeur raakt als zich dit verschijnsel voordoet. Het afgeven op andere respondenten raakt derhalve kant nog wal.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Wat je allemaal nog zou kunnen doen in zo'n situatie, is helemaal niet relevant. Het gaat om de paniek waarin de chauffeur raakt als zich dit verschijnsel voordoet. Het afgeven op andere respondenten raakt derhalve kant nog wal.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
@marcel 254
Mijn eerdere berichten verdwenen steeds.
Je hebt deels gelijk. Mijn vader z'n auto sloeg jaren geleden ook een keer op hol en dat lag aan een defecte brandstofpomp en niet aan spokende elektronica. Maar ik hoor wel erg veel mensen lagen over onbegrijpelijke storingen in het motormanagement, elektrische ramen die een eigen leven leiden, vreemde foutmeldingen etc. Dat resulteert dan in herhaalde bezoeken aan de dealer of garage en hoge rekeningen. Fabrikanten zouden zich wat meer om hun product mogen bekommeren.
Kern van dit verhaal is natuurlijk waarom Renault zich doof houdt voor deze klacht. Elders op dit forum schreef een mevrouw dat ze na eindeloos wachten een reactie achterliet op de Facebook-pagina van Renault. Toen werd de zaak ineens opgelost.
Mijn eerdere berichten verdwenen steeds.
Je hebt deels gelijk. Mijn vader z'n auto sloeg jaren geleden ook een keer op hol en dat lag aan een defecte brandstofpomp en niet aan spokende elektronica. Maar ik hoor wel erg veel mensen lagen over onbegrijpelijke storingen in het motormanagement, elektrische ramen die een eigen leven leiden, vreemde foutmeldingen etc. Dat resulteert dan in herhaalde bezoeken aan de dealer of garage en hoge rekeningen. Fabrikanten zouden zich wat meer om hun product mogen bekommeren.
Kern van dit verhaal is natuurlijk waarom Renault zich doof houdt voor deze klacht. Elders op dit forum schreef een mevrouw dat ze na eindeloos wachten een reactie achterliet op de Facebook-pagina van Renault. Toen werd de zaak ineens opgelost.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Ik ben ook benieuwd of 'Anoeska' nog reageert, en waarom zij of haar man niet gewoon de koppeling ingedrukt heeft.marcel254 schreef:Verder vraag ik me af waarom het niet gewoon mogelijk was om de auto in de vrij (of neutraal in geval van een automaat) te schakelen.
Een op hol geslagen turbo is vervelend, maar het probleem is zeker niet exclusief voor Renault motoren. Bovendien kun je zoals gezegd altijd nog gewoon ontkoppelen. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat de motor zich opblaast, maar verhalen over "we konden niet meer remmen" en "hoeveel doden moeten er nog vallen" raken kant noch wal.
Benieuwd naar de reactie van TS.
Ook ben ik benieuwd welke motor dit nu betreft.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Beetje gek; niet de koppeling intrappen en in vrij zetten maat gewoon laten doorrijden.
Dat de remmen niet werken lijkt me niet te kunnen, heeft ook niks met electronica te maken.
Ook al slaat je motor op hol, je remmen zijn sterker dan de motor, je kan dan altijd de auto to stilstand brengen!
Dat de remmen niet werken lijkt me niet te kunnen, heeft ook niks met electronica te maken.
Ook al slaat je motor op hol, je remmen zijn sterker dan de motor, je kan dan altijd de auto to stilstand brengen!
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Er was een hele discussie op Autoweek hierover. Hoogstwaarschijnlijk was het een automaat en een cruise controle welke op 'hol' is geslagen. Dan blijft het maar versnellen.
Echter, bij goed onderhoud zijn remmen altijd 'sterker' dan de kracht van de motor (ook bij sterkere motoren, want daar zitten weer sterkere remmen). Het is zeker niet prettig en niet iedereen kan met koel hoofd reageren op dergelijke situatie.
Bij Renault is automatische versnelling ook elektronisch (en niet mechanisch) dus je kan het in elke positie zetten, als er fout in systeem zit heeft het geen enkele zin meer.
Maar, zoals gezegd, je zou altijd met je remmen meer kracht uit kunnen voeren dan wat motor kan leveren. Ja, je moet echt goed op de rem pedaal staan (zelfs uit je stoel te komen), maar je zou auto tot stilstand moeten brengen. Daar TS aangaf dat ze uit rollende auto stapten, doet me vermoeden dat ze hebben alsnog afgeremd tot een redelijke (langzame) snelheid om eruit te komen.
Echter, bij goed onderhoud zijn remmen altijd 'sterker' dan de kracht van de motor (ook bij sterkere motoren, want daar zitten weer sterkere remmen). Het is zeker niet prettig en niet iedereen kan met koel hoofd reageren op dergelijke situatie.
Bij Renault is automatische versnelling ook elektronisch (en niet mechanisch) dus je kan het in elke positie zetten, als er fout in systeem zit heeft het geen enkele zin meer.
Maar, zoals gezegd, je zou altijd met je remmen meer kracht uit kunnen voeren dan wat motor kan leveren. Ja, je moet echt goed op de rem pedaal staan (zelfs uit je stoel te komen), maar je zou auto tot stilstand moeten brengen. Daar TS aangaf dat ze uit rollende auto stapten, doet me vermoeden dat ze hebben alsnog afgeremd tot een redelijke (langzame) snelheid om eruit te komen.
Re: Klachtafhandeling Renault NL
waar staat dat topic precies op autoweek?
Re: Klachtafhandeling Renault NL
ik wil de issue niet bagataliseren hoor maar ik probeer er een beeld bij te vormen wanneer ik erover nadenk dat je uit een rollende auto stapt.
en tjah, in paniek weet je soms even niet meer wat je moet doen.
hoop dat je hier psychisch niet teveel aan overgehouden hebt?
het gaat je toch niet in de koude kleren zitten, welke oorzaak het dan ook geweest zou zijn.
en tjah, in paniek weet je soms even niet meer wat je moet doen.
hoop dat je hier psychisch niet teveel aan overgehouden hebt?
het gaat je toch niet in de koude kleren zitten, welke oorzaak het dan ook geweest zou zijn.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Klachtafhandeling Renault NL
Dit lijkt veel meer op een diesel die op motorolie gaat lopen. De grote zwarte rookpluim ontstaat doordat de motorolie in de verbrandingsruimte verbrand. Als de motorolie op is hout het vanzelf op en loopt de motor vast.Auto ging vanzelf sneller, niks deed het meer. Stopknop niet, remmen reageerde niet en handrem ook niet. Er was heel veel rook ontstaan. Uiteindelijk stopte hij wel, maar handrem reageerde niet we zijn uit een rollende auto gestapt. De auto is tegen de vangrail tot stilstand gekomen.
Echter wel een schrikbarende ervaring, en de correcte methodiek is daarbij heftig remmen, en niet de koppeling intrappen. Uiteindelijk slaat de motor dan af. Maar ja, moet je maar net weten
ER zijn meer auto's die hier last van hebben, en is meestal te wijten aan een defecte carterventilatie.