LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over Peugeot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
klachten over peugeot

Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door klachten over peugeot »

De verzamelplaats voor klachten over de dienstverlening van Peugeot en haar dealers. Het doel van dit forum is het uitwisselen van ervaringen over de afhandeling van klachten door de Peugeot-organisatie en hun dealers.

Ronald

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Ronald »

Zo te zien zijn er weinig klachten bij Peugeot :D

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

als er klachten zijn, of juist niet dan zou je wellicht eens www.garageweb.nl kunnen bekijken.. dit is een site waarop je per garage, per auto, per probleemgebied een klacht kan invullen en terugzoeken..misschien een ideetje

jeroen1

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door jeroen1 »

Mijn ervaring met Peugeot is dat ze absoluut geen service verlenen. Bij de 206 van mijn vrouw is na 3 jaar en een maand en 38.000 km een fuseekogel versleten. Vinden ze normaal bij Peugeot.

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

klopt.. ik hoor ook regelmatig zulke verhalen.. laatst hoorde ik van een collega van mij dat hij een kennis uit frankrijk op bezoek had welke (jaja) een peugeot reed.. de auto kreeg problemen.. hij de auto naar de garage brengen.. na 2 dagen kreeg hij de auto terug, 5 dagen later had hij weer problemen.. blijkt het hele blok verkracht te zijn en heeft de peugeot garage de compleet verkeerde diagnose gesteld te hebben..

grrr

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door grrr »

de kwaliteit van Peugeot laat zeker te wensen over. En de dealers? Ach, als een boevenclub ala Nefkens een groot percentage uitmaakt dan weet je het wel.

Peugeot Nederland en Nefkens werken goed samen vooral als het gaat om het voorkomen van reparaties door garantieclaims. Ze houden elkaar de hand boven het hoofd.

Nee, een Peugeot komt er niet meer in! Veel te veel teleurgesteld door Peugeot en Nefkens.

Mariska

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Mariska »

Nou, daar hebben wij al aardig wat problemen mee gehad. Richtingaanwijzer (bij velen bekend), uitklapbare zijspiegel, electrische ramen, radio, versnelling... Noem maar op.
De richtingaanwijzer (inmiddels 2x vervangen) schijnt een fabrieksprobleem te zijn waar de dealer niets aan kan doen. De richtingaanwijzer geeft na een bocht of rotonde spontaan een andere richting aan!
Inmiddels heb ik een brief verzonden naar de dealer (en naar de importeur) over onze klachten. Ik heb ze ook gemeld dat ik ze aansprakelijk stel indien ik door de richtingaanwijzer een ongeval krijg. Nog meer lotgenoten...?
Groetjes, Mariska

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Voor klachten over Peugeot en de dienstverlening van de Peugeot-dealerorganisatie:

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=74188

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Dit jaar voor het eerst een Peugeot gekocht en hij bevalt ons prima !!
Er zal vast wel eens wat fout zijn bij Peugeot, maar waar niet ?
Zeker als je gaat kijken naar de verkoop cijfers etc.
Dan zou je toch zeggen dat in het algemeen de Peugeot prima is :lol: :D

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

vind ik ook. :wink:

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

dat de kwalteit van Peugeot (en de dealerorganisatie) niet goed is merk je pas na aanschaf van de auto. Verkoopcijfers zeggen dus niet zoveel!

Mijn Peugeot geeft alleen maar klachten en daarmee is het voor mij duidelijk: NOOIT meer een PEUGEOT.
Zonde van mijn goede geld geweest.

En heel veel klachten over Peugeot zijn heel herkenbaar, vooral het wegwuiven ervan.

smurf

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door smurf »

Ik werk zelf bij Peugeot als monteur en ik raad echt iedereen aan om NOOIT een Peugeot te kopen. Technisch gezien zijn het zo'n beetje de slechtste auto's die er zijn ! Maar ik vind het leuk om er te werken want bij de mazda of de toyota sta je uit je neus te eten en bij de Peugeot heb je daar geen tijd voor.....!!!!!!

hans

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door hans »

mijn nieuwe peugeot 307 van april 2003
staat al vanaf 20 augustus met een kapotte bsi centrale bij
peugeot dealer Sallaerts in Helmond
de bsi centrale is momenteel niet leverbaar volgens peugeot
er rollen echter nog iedere dag nieuwe peugeots van de band
allemaal uitgerust met een bsi centrale
deze klacht heb ik 25 september bij peugeot nederland neergelegd
deze reageren 30 september met de mededeling dat ik over 3 weken!
een reactie kan verwachten!
:evil:

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, de tevredenheidstrofee van Autoweek gaat niet naar Peugeot. Nee, natuurlijk niet want het gaat daar helemaal niet goed. De verkopen wel maar de serviceverlening laat al jaren te wensen over.

Nefkens als grootste partij in deze, zal zeker een reden zijn voor de negatieve beoordeling. En de importeur? Dit kan hier niet veel tegen doen. Nefkens is tenslotte verantwoordelijk voor het overgrote deel van hun verkopen. Ik heb het gevoel gekregen dat ze er ook niet veel tegen willen doen. Wie is de dupe? De klant, wij dus.

Nee, de Peugeot organisatie is inderdaad ziek, zelf ervaren.

Twin

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Twin »

Hallo,
In m'n woonplaats Roermond is geen erkende Peugeot dealer meer, dus ga ik tegenwoordig naar Heinsberg (Dld) naar de Peugeot dealer. Het is 18 km rijden maar is wél een dealer waar de klant koning is. Super service! Natuurlijk heb ik m'n 307 break gewoon in Nederland gekocht maar dat maakt niet uit. Wellicht een tip voor mensen die in de nabijheid van de Duitse grens wonen...

Groeten, Twin

SW

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door SW »

Alsof Opels en Volkswagens zo goed zijn. Waar de franse merken altijd de naam hadden te roesten zijn het nu met name de Opels en jappenbakken die wegroesten. Peugeot is kwalitatief echt niets minder dan andere merken. Het simpele feit dat er meer verkocht worden betekent ook dat er meer klachten binnenkomen. Logische statistiek en kansberekening!

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

in het tevredenheisonderzoek 2003 in Autoweek komt Peugeot echt niet goed uit de bus. De algemene tevredenheid is niet al te best.

Ik citeer: De klanten van PEugeot hebben nogal wat aan te merken. Kort samengevat schort het behoorlijk aan de soliditeit van de produkten. Rammels, transmissieproblemen, reparatiegevoeligheid enz.

En over de dealer organisatie: de 29e plaats (op een lijstje van 31).


Slechte auto's en slechte dealers: een dodelijke combinatie voor Peugeotrijders!

SW

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door SW »

Mijn Peugeot 307 HDI rijdt als een tierelier en ik heb absoluut geen enkel probleem met deze auto. Ook mijn vorige auto, een 206 HDI heeft ruim 84000 km zonder problemen gereden. :lol: :lol: :lol:

Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Dan heb je wel geluk want volgens de Consumentenbond is de Peugeot 307 storingsgevoelig en moet men vaker naar de garage dan gemiddeld voor het verhelpen van mankementen.

Hugo

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Hugo »

Je kan natuurlijk ook een Japans merk gaan rijden, ze staan voor niks al jaren boven aan kwa betrouwbaarheid.

Ze zijn dan misschien kwa uiterlijk wat minder, maar dat went snel als je continue bij de garage staat.

Gesloten