LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lpg verdwijnt!????????

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
LPG-rijder

lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door LPG-rijder »

AMSTERDAM - Over een paar jaar zullen er bijna geen nieuwe auto's meer zijn die op lpg kunnen rijden. Dit meldt het Algemeen Dagblad. De grote autofabrikanten stoppen met de produktie van auto's die kunnen rijden op gas. Oorzaak is de afnemende betrouwbaarheid van lpg. Door de toename van electronische apparatuur in de auto's en het strakker afstellen van de motoren zullen auto's op gas steeds vaker afslaan of zelfs niet willen starten.
Dit heeft dus niks met de betrouwbaarheid van lpg te maken, maar alleen met de fabrikant die nieuwe snufjes in auto's wil hebben en niet weet hoe ze dit moeten combineren met LPG.

Ze willen alles milieuvriendelijker maken, nou, lpg is een stuk milieuvriendelijker dan bezine of diesel. Het is ook nog 's een stuk veiliger. Nee beste autofabrikanten, leer maar 's de nieuwe snufjes aan te passen op LPG!!!!!!!!!!

geert

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door geert »

Al 30 jaar ben ik een trouwe LPG rijder en ik kan alleen maar lovend daarover zijn. Nu rij ik in een Renault scenic en de gasinstallatie die daarin zit is werkelijk perfect.
Alle jaren reed ik 25000 km per jaar en nooit, ja nooit ben ik door de gasinstallatie in de steek gelaten. Voor mij was dit bericht dan ook een donderslag bij heldere hemel.
Ik kan me wel voorstellen, dat ondanks dat gas een zeer schone brandstof is je er erg veel belasting over moet betalen.
Door die hoge belasting hebben veel mensen afgehaakt, niet door de betrouwbaarheid of het gevaar. Mijn installatie is zeer betrouwbaar en voor mij veel veiliger, dan die benzinetank, die maar zeer dun is en bij elk ongeval open scheurt en brand veroorzaakt.

Gast

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Gast »

Nee beste autofabrikanten, leer maar 's de nieuwe snufjes aan te passen op LPG!!!!!!!!!!
Voor die paar Nederlands die op LPG willen rijden .... :lol:

Gast

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn heel veel Nederlanders die op LPG rijden.
Waarom moeten wij, LPG rijders, er onder lijden dat de fabrikanten de nieuwe technieken niet kan aanpassen op LPG.

Ik rij dan liever zonder modernere technieken, als ik maar LPG kan blijven rijden!

Gast

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Gast »

Je krijgt in de toekomst aardgas .Dit heeft veel meer voordelen als LPG.
Het is absoluut veilig .
Alleen zal om het rendabel te maken de overheid bij moet springen in het begin.
Het bouwen van vulstations kost nu eenmaal een hoop geld.

http://rijden-op-aardgas.startkabel.nl Staat er genoeg over.

okiedokidoki

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door okiedokidoki »

Eindelijk, LPG gaat verdwijnen!
Ik werk nu 25 jaar in de auto`s ( HET Wereldmerk)en heb dus het een en ander meegemaakt op LPG gebied. Heb jaren LPG instalaties ingebouwd en vaak is er ellende achteraf. Het grote nadeel van LPG is, dat de callorische waarde veel minder is dan van benzine en diesel.Het is een erg "droge" brandstof wat als gevolg heeft dat je kleppen er hoe dan ook aangaan!! Allerlei noodgrepen zijn er bedacht in de loop der jaren maar niets helpt.Momenteel ben ik bezig met een complete motorrevisie met als oorzaak,, leed dat LPG heet. Ik vind het jammer dat collega`s van oa Vialle en AG geen werk meer hebben straks maar ja................. :?
Groetjes,
Okie
PS, En LPG rijders opgelet. De bijtelling van een diesel is iets hoger, maar het geld was aan het eind van de maand toch al op. :lol: :lol:

leon2

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door leon2 »

Van benzine ben ik via diesel bij toeval overgestapt op LPG. Mijn 8 jaar oude Laguna, die ik nu een jaar of drie heb, rijdt probleemloos. Enig nadeel is dat je op lange ritten van pomp naar pomp rijdt en dat je in sommige landen nergens gas kunt tanken.

Ik heb nooit begrepen waarom de wegenbelasting op LPG zo hoog moet zijn - het is toch een van de minst vervuilende brandstoffen van dit moment.

Dat het slecht voor de motor is heb ik al vaker gehoord, maar nog nooit ondervonden. Dus wat mij betreft: meer LPG!

R. van Doorn

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door R. van Doorn »

Al meer dan 25 jaar ben ik een trouwe LPG rijder in diversen Hyundai's die ik inmiddels gereden heb.
En kan ik alleen maar lovend over zijn.

Nu rij ik in een nieuwe Hyundai Elantra 2.0I GLS en de gasinstallatie die daar nu inzit is verleden jaar pas op de markt gekomen.
Nadat er bijna een jaar aan ontwikkeling is gedaan en uiteindelijk de goed keuring is gegeven kon ik dus de G-3 LPG installatie laten installeren.

En ik moet wel eerlijk bekennen dat er wel wat kinderziektes waren.
Maar de LPG installateur (Arie Schouten te Heerenveen) heeft zijn best gedaan om al deze kinderziektes eruit te krijgen.
Onder anderen, d.m.v. een nieuwe computertje erin te zetten en de LPG installatie in de eerste drie maanden regelmatig goed af te stellen.
De auto rijdt nu perfect.
Alle jaren reed ik zo'n 25000 km per jaar en nooit, ja nooit, ben ik door de LPG installatie in de steek gelaten.

Voor mij was dit bericht dan ook een donderslag bij heldere hemel.
Ik kan me NIET voorstellen, dat ondanks dat LPG een zeer schone brandstof is en eigenlijk een afval product is er toch erg veel belasting over betaald moet worden.(ondanks de G-3 LPG vermindering)

De installatie is zeer betrouwbaar en voor mij zeer veilig.
Vergeet niet dat de benzinetank, die zeer dun is t.o.v. de LPG tank, bij een ernstig ongeval open kan scheuren en brand kan veroorzaken.
Terwijl de LPG insallatie aan alle strenge veiligheids eisen moet voldoen.
De LPG tank moet om de zoveel jaar wel worden gekeurd door het STOOMWEZEN.

Daarom automobiel fabrikanten, "bezint eer gij begint" om een zondebok te vinden...................................

Gast

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Gast »

Nou beste okiedokidoki, ik weet niet wat jij onder 'het' merk verstaat, maar zo te lezen is dat een zeer slecht merk voor een LPG installatie.
Ik heb jaren in een astra gereden met lpg, nooit problemen met of door de lpg gehad, 2.5 ton hebben we er mee gereden toen een andere auto gekocht; Nissan Almera met LPG, daar staat nu bijna 3 ton op de teller en we blijven maar rijden, nooit problemen met of door de LPG, dus ook geen kleppen e.d. Deze auto bevalt ons zelfs zo goed, dat we hebben besloten om er nog en tonnetje bij te rijden. (tenzij de motor uit elkaar valt, maar de dealer zegt ook dat ie dat makkelijk kan houden)

Daarom baal ik als een stekker als LPG verdwijnt.

mobach

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door mobach »

Ik begrijp er werkelijk niets meer van. Wij rijden het schoonst met LPG, moeten de meeste belasting betalen en nu lees ik dat er binnen een paar jaar geen auto's meer op LPG kunnen rijden omdat de heren autofabrikanten niet weten hoe ze hun snufjes kunnen aanpassen voor deze auto's.

Wij rijden al jaren met heel veel plezier met een LPG wagen.
En hebben eigenlijk geen problemen.

Zelfs in het buitenland kan je wel gas tanken. Je moet alleen de adressen weten.

Groet. Mobach

Boompje

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Boompje »

Okidokie domoor wat is jou wereld merk? Het wrak van de maand?
Als het aan onze overheid ligt verdwijnt de LPG, als het aan de overheid ligt vedwijnt ALLES alleen de overheid blijft.
Als je een echte auto zou hebben van welk merk dan ook, waarin een echte motor zou zitten, dan zou ook jij blij kunnen worden van LPG.
Zelf als chefmonteur in een garage gewerkt waar ook LPG installatie werden afgeregeld gecontroleer en gemonteerd, nooit iets van jou klacht tegen gekomen (toch wel één keer EEN ECHT WRAK direct van de weg laten halen) dat zegt mij genoeg[/b]

Bommel

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Bommel »

Quote okiedokie:

Het grote nadeel van LPG is, dat de callorische waarde veel minder is dan van benzine en diesel.Het is een erg "droge" brandstof wat als gevolg heeft dat je kleppen er hoe dan ook aangaan!!

sorry dat ik als vrouw jou aanval op bovenstaande DOMME opmerking
Als je een beetje bijblijft in de techniek van de G3 installaties weet je dat deze installatie start op Benzine en de eerste 1 a 2 KM van een rit op benzine rijdt
Tevens wordt bij de aanschaf vermeld dat je gemiddeld een hele tank per maand aan benzine moet rijden om te voorkomen dat je kleppen uitdrogen
Dus de mensen die bovenstaand probleem ondervinden hebben gewoon niet goed gelezen en opgelet tijdens het verkooppraatje.. ( typisch nederlands hahaha)

resp001851

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door resp001851 »

Hallo, ik ben een redelijk tevreden gas-rijder.
Na wat afstelproblemen heb ik geen klachten meer.
Ik rijdt er nu een jaar mee.

Het brandstofvoordeel is natuurlijk het grootste pluspunt.

Mijn Mitsubishi Spacewagon automaat rijdt wel 1 op 7, dus niet erg zuinig. Maar ook op benzine is het verbruik hoog bij zo'n zwaardere auto.

Sinds kort kun je de Mitsubishi Outlander vanaf importeur met LPG krijgen. De meerprijs is al bij zo'n 17000 km per jaar terugverdient.

Als je zo'n auto tweedehands koopt is het voordeel nog veel groter omdat de waarde van de auto's hetzelfde is als voor benzine versies. Je hebr dan geen meerprijs.

Het omslagpunt voor mijn auto ligt onder de 7000 km/jr.

Kijk maar eens op autogas.nl voor meer info.

Sander :lol:

bobvermeer

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door bobvermeer »

Hebben we eindelijk een europawijd net van lpg stations wordt er weer gemeld dat rijden op gas eruit gaat op termijn. Ik rijd al bijna 25 jaar op gas en ben nog steeds voordeliger uit geweest ondanks alle dreigingen van verhoging prijs enz. Het is wel zo dat diesel rijden steeds economischer en rendabeler wordt t.o.v. lpg. Mijn inziens zal ook de lpi techniek zijn weg kunnen vinden naar de modernste auto's.
Ik vraag me af waarom LPI ontwikkeling en gebruik niet gestimuleerd wordt door de overheid als milieu vriendelijke brandstof nr 1. ( samen met de toekomstige waterstof motoren.)

440

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door 440 »

Ik begrijp niet wat de voordelen van LPG zijn, ik heb 2 keer een uitstapje gemaakt naar LPG, alleen maar motor storingen en veel meer onderhoud. Leuk voor de garage maar niet voor de gebruiker.
Verdienen met LPG, joh wat je verdiend ben je kwijt aan onderhoud is mijn ervaring, nee op gas moet je koken en verder niets.

Wat betrefd diesel, uitstekend, weinig onderhoud en bedrijfszeker, tegenwoordig met de moderne techniek, zeker niet meer zo vervuilend als jaren geleden.
Bij al mijn diesels kwam ik op 1 tank 1000 km, zeg maar gemiddeld 1 op 19.
Op LPG sta je om de 400 a 450 km bij de tank, zo te zien weinig voordelen t.o diesel.

Gast

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Gast »

Nee mischien verdienen de oliemaatschappyen hiet te weinig aan en hebben die samen met de autofabriekanten afspraken gemaakt. Maakt ons nog meer afhankelijker omdat het aanbod brandstof verminderd. afspraken worden er tussen de twee partijen toch al jaren gemaakt. Nu hebben wij ook nog eens een regering die schonere brandstofgebruik al goed moeilijk maakt. Ook de dieselrijder kan worden bestolen. Is de wegenbelasting al veel te hoog, moet ik bij donker ook nog eens goed kijken waar de witte strepen op de weg zijn. Die worden niet echt meer bijgehouden. Safety first. Maar goed het zal mijn complotstheoriegedachte wel weer zijn. Alles wordt duur, dus waarom niet het autorijden. Echter de autofabriekanten zeggen dat de concurentie moordend is. Maar dan zou je toch denken dat de prijs zich daarmee overeen stemt. Dit echter is het gevolg niet. De autofabrikant wil de aanbod verkleinen en daarmee productiekosten verlagen. Niks dat gasrijden met een auto moeilijk is om een auto daarop aan te passen. Jaren gedaan, technologie verbeterd in de jaren behalve bij autofabrikanten? Gelul........

Gast

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Gast »

Beste 440

Als jij een LPG auto had die veel storing had, dan lag dat vast niet aan het LPG (ik heb probleemloos LPG gereden met Opel, Peugeot, Nissan en Mazda) want je ziet dat er veel mensen zijn die geen enkele negatieve ervaring hebben met LPG rijden.

Jij hebt kennelijk gewoon een ******** auto gekocht. Moet je niet LPG de schuld geven van een rotkar.

440

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door 440 »

Zo, lekker kort door de bocht, ik ken zelfs monteurs die niet anders dan negatief zijn over LPG, ellende ellende.
Maar een beetje minder agressief mag ook wel hoor Gast.

Gast

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door Gast »

Waarschijnlijk rotmonteurs die hun vak niet verstaan en de schuld aan iets anders willen geven.

dutchoutlaw

Re: lpg verdwijnt!????????

Ongelezen bericht door dutchoutlaw »

Ik rijdt al sinds 1970 op LPG ik heb NOOIT problemen gehad (tenminste niet met de installatie) bij mijn laatste aankoop, een Suzuki Baleno 16 sport, heb ik een G3 installatie laten inbouwen en betaalde slechts 15 euro meer wegenbelasting per 3 maanden.
Op LPG rijdt mijn auto 1 : 12 en op benziene 1 : 15 dat is het enige verschil.

Ik geef toe dat een G3 installatie vrij prijzig is maar van storingen hoor je momenteel zeer zelden.

Bravo Mevrouw, u heeft het "verkooppraatje" WEL aangehoord en heeft het (net als héél veel andere (G3) LPG rijders) wel begrepen.

Hopenlijk blijft LPG bestaan, als is het alleen maar voor de duizenden tevreden LPG rijders.

VR GR Harry

Gesloten