Wat nog te doen met RENAULT.
Diverse Renault-Koleos auto's hebben een koppelings probleem.
Renault-Nederland wil er niets aan doen , zegt dat het bij dit type auto hoort terwijl er Koleos rijden die dit probleem niet hebben.
Wat is namelijk het probleem, boven 3000 toeren gaat de koppeling trillen als je van versnelling veranderd en moet je door een bepaalde weerstand trappen.( dit ging spelen na een km stand van 3000 km, daarvoor niets aan de hand een soepele koppeling,heerlijk )
Auto is gekocht op 12-7-2008 ,we zijn dus al ruim 2 jaar bezig met Renault.
1e melding 25-08-2008 testrit gemaakt met monteur en bevestigd het mankement
2e melding 03-09-2008 testrit met hoofdmonteur en bevestigd het mankement
3e melding 18-09-2008 gesprek met kwaliteits -Manager Renault en tevens een bevestiging gehad op papier dat Renault het probleem erkend maar dat de oplossing nog niet voorhanden is, de fabriek zoekt een oplossing.
4e melding 20-05-2009 het wachten waren we zat, een gesprek met Directeur garage Van Marwijk Leiden ( Nu De Jong ).
Toezegging Directeur, het wordt opgelost ookal moet het een nieuwe auto worden.Alle punten bevestigd met aangetekende brief naar garage.
2-6-2009 is de auto in de garage geweest en hebben ze aantal onderdelen vervangen maar het probleem was niet opgelost.
Dit weer bevestigd met brief en mail.
Hier kwam dus een reactie op van Renault-Nederland, dat er geen gebreken zijn aan mijn auto en dat mijn auto als conform is beoordeeld,ze zijn er klaar mee.
16-06-2009 Aangetekende brief gestuurd waarin we eiste dat het mankement moest worden opgelost binnen drie weken en wanneer dit niet lukte de huidige auto vervangen moest worden voor een nieuwe.
Nou daar werden ze bang van hoor, je staat gewoon in je hemd ze hebben gewoon schijt aan je, sorry dat ik dat zeg.
Er gebeurd gewoon helemaal niets.
Inmiddels bij andere garage maar RENAULT Nederland bepaald dus gebeurd er niets.
Nu op Autoforum medestanders gevonden, ondervinden het zelfde probleem.
Wat kunnen we nu nog, weten jullie misschien iets als RADAR.
Met vr gr JOHN
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Merk Renault-KOLEOS heeft een koppelings probleem
-
Re: Merk Renault-KOLEOS heeft een koppelings probleem
Je hebt 2 opties :DEDOORZETTER schreef: Hier kwam dus een reactie op van Renault-Nederland, dat er geen gebreken zijn aan mijn auto en dat mijn auto als conform is beoordeeld.
1. verzet staken
2. procedure aanspannen
Gezien je nick denk ik dat je voor optie 2 gaat...

De vraag is : betreft het een "eigenschap" of een "mankement"
Voorbeeld : glas is breekbaar. Dat is een eigenschap, geen mankement.
Die koppeling voelt anders in een bepaalde situatie. Daar hoeft niets mee mis te zijn, behalve dat het je irriteert. Zou het kunnen dat het gewoon een normale eigenschap van de auto betreft ?
op het www.nationaalautoforum.nl staat ook dit bericht.
Renault heeft meerdere klachten van trillende koppeling zonder dat iets hier aan gedaan word.
Ook worden de klachten van in het begin rond 3000 later ook bij lagere toeren goed voelbaar en ze weten van deze klacht maar doen niets.
Ik hoop dat meerdere zich hier melden want er zijn vele klachten bij deze toch niet goedkope auto, zelfs de Dacia Duster is beter want die goedkope vanaf €13.995,- is wel trillingsvrij!
Renault heeft meerdere klachten van trillende koppeling zonder dat iets hier aan gedaan word.
Ook worden de klachten van in het begin rond 3000 later ook bij lagere toeren goed voelbaar en ze weten van deze klacht maar doen niets.
Ik hoop dat meerdere zich hier melden want er zijn vele klachten bij deze toch niet goedkope auto, zelfs de Dacia Duster is beter want die goedkope vanaf €13.995,- is wel trillingsvrij!
-
Crazyme , Lezen is blijkbaar niet je sterkste kant .
Als je goed leest wat hier boven vermeld staat , dan kun je lezen dat het probleem zich openbaard na 3000km dus geen eigenschap maar een mankement, bovendien erkent Renault het mankement alleen hebben ze geen oplossing
Crazyme misschien ligt het aan je Nickname,heb je nog wat zinnigst te melden waar vele mensen die een Koleos wat aan hebben.
Als je goed leest wat hier boven vermeld staat , dan kun je lezen dat het probleem zich openbaard na 3000km dus geen eigenschap maar een mankement, bovendien erkent Renault het mankement alleen hebben ze geen oplossing
Crazyme misschien ligt het aan je Nickname,heb je nog wat zinnigst te melden waar vele mensen die een Koleos wat aan hebben.
Ik kan prima lezen, niets mis mee.DEDOORZETTER schreef:Crazyme , Lezen is blijkbaar niet je sterkste kant .
Kun jij begrijpend lezen ?
JIJ stelt dat het probleem zich openbaart na 3000 km en JIJ klassificeert dat DUS als een mankement. Daarbij staat de toon van jouw reactie mij niet aan en zal ik mijn stelling ook niet nader toelichten.
Veel plezier met Koleros.
-
Crazyme, je hebt gelijk , ik moet niet zo impulsief reageren.
Maar hieruit blijkt al dat de onmacht over de hele situatie overheerst.
Dit mankement waar Renault een groot probleem mee heeft kun je alleen bevestigen als je er zelf meegereden hebt
En dat hebben ze, diverse.en ook niet Renault garage hebben er nagekeken.
Voor de rest zo'n goede auto maar met deze prijsklasse moet Renault zo'n koppeling niet willen accepteren en dat weten ze.
Dus ik zoek echte medestanders die dit zelfde mankement hebben,zodat we samen iets kunnen ondernemen.
Geen discussie wat gewoon een feit is.
Tot kijk
Maar hieruit blijkt al dat de onmacht over de hele situatie overheerst.
Dit mankement waar Renault een groot probleem mee heeft kun je alleen bevestigen als je er zelf meegereden hebt
En dat hebben ze, diverse.en ook niet Renault garage hebben er nagekeken.
Voor de rest zo'n goede auto maar met deze prijsklasse moet Renault zo'n koppeling niet willen accepteren en dat weten ze.
Dus ik zoek echte medestanders die dit zelfde mankement hebben,zodat we samen iets kunnen ondernemen.
Geen discussie wat gewoon een feit is.
Tot kijk