LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oproep: Opel Corsa stabilisatorstang valt niet onder garanti
-
Oproep: Opel Corsa stabilisatorstang valt niet onder garanti
Heb in 2010 een nieuwe Opel Corsa Cosmo 1.3. cdi ecoflex gekocht.(koop nooit een Opel meer)
Na lekkages waarvoor ik 3 keer terug ben geweest, hoorde ik na 1,5 jaar en 25000 km soms wat klapperen.
Bij de grote beurt km 29000 gemeld, en werd terug gebeld dat het de stabilisatorstang was. Ik ging er van uit dat dit onder de garantie viel, mag volgens mij niet voorkomen bij deze km stand en auto van 2 jaar oud.
Ik had overigens 2 jaar garantie bijgekocht, omdat ik de eerste 4 jaar geen onverwachte kosten wilde, en na altijd japans en heel veel Honda gereden te hebben een beetje huiverig was voor een duitse auto. Hier werd echter op gereageerd dat dit valt onder een normale slijtage onderdeel? en ik gewoon de reparatie moest betalen. Er is geprobeerd om het bij Opel Nederland te claimen, maar jammer en helaas. Normale slijtage???? bij mijn Honda van op het laatst 17 jaar oud en 200.000 km op de teller is het nooit nodig geweest om zo'n onderdeel te vervangen. Normale slijtage?? Dus mensen, let op de garantie van Opel .Deze geldt alleen als U de mooi opgepoetste auto voor de deur laat staan, of nog liever binnen, want als u er mee gaat rijden, gaat er van alle stuk, en is het helaas pindakaas want u heeft er mee gereden. Wat een blikken speelgoedauto is Opel! Mensen koop geen Opel. Ik tenminste nooit meer. heb er wel een te koop.
Na lekkages waarvoor ik 3 keer terug ben geweest, hoorde ik na 1,5 jaar en 25000 km soms wat klapperen.
Bij de grote beurt km 29000 gemeld, en werd terug gebeld dat het de stabilisatorstang was. Ik ging er van uit dat dit onder de garantie viel, mag volgens mij niet voorkomen bij deze km stand en auto van 2 jaar oud.
Ik had overigens 2 jaar garantie bijgekocht, omdat ik de eerste 4 jaar geen onverwachte kosten wilde, en na altijd japans en heel veel Honda gereden te hebben een beetje huiverig was voor een duitse auto. Hier werd echter op gereageerd dat dit valt onder een normale slijtage onderdeel? en ik gewoon de reparatie moest betalen. Er is geprobeerd om het bij Opel Nederland te claimen, maar jammer en helaas. Normale slijtage???? bij mijn Honda van op het laatst 17 jaar oud en 200.000 km op de teller is het nooit nodig geweest om zo'n onderdeel te vervangen. Normale slijtage?? Dus mensen, let op de garantie van Opel .Deze geldt alleen als U de mooi opgepoetste auto voor de deur laat staan, of nog liever binnen, want als u er mee gaat rijden, gaat er van alle stuk, en is het helaas pindakaas want u heeft er mee gereden. Wat een blikken speelgoedauto is Opel! Mensen koop geen Opel. Ik tenminste nooit meer. heb er wel een te koop.
Re: Oproep: Opel Corsa stabilisatorstang valt niet onder garanti
Vertel je wel het echte verhaal?Bij de grote beurt km 29000 gemeld, en werd terug gebeld dat het de stabilisatorstang was.
Wat was er dan met de stabilisator stang, was deze misschien krom?
Dan is er ook geen garantie!
Dat er links en/of rechts de rubbers kapot zijn, dat wil ik jouw nog afnemen, maar de stang zelf!
Laat maar horen, wat er precies is gebeurd.
Normale slijtage lijkt mij niet van toepassing, dan zou iedereen dat euvel moeten hebben na 3 jaar / 30.000 Km.
Anderzijds behoort de auto te voldoen aan verwachtingen die je er normalerwijs van mag hebben. Dat zo'n stang in 3 jaar versleten is, behoort niet tot normale verwachting.
De garage had sterker gestaan door dit geen normale slijtage te noemen, maar gevolg rijgedrag gebruiker. (verkeersdrempels , stoepranden etc)
Anderzijds behoort de auto te voldoen aan verwachtingen die je er normalerwijs van mag hebben. Dat zo'n stang in 3 jaar versleten is, behoort niet tot normale verwachting.
De garage had sterker gestaan door dit geen normale slijtage te noemen, maar gevolg rijgedrag gebruiker. (verkeersdrempels , stoepranden etc)
heb je al een telefoontje naar de bovag of anwb gepleegd? zij kunnen je precies vertellen of het wel of niet normaal is. het kan natuurlijk ook best zijn dat het wel snel is, maar niet absurd.
kokka schreef:heb je al een telefoontje naar de bovag of anwb gepleegd? zij kunnen je precies vertellen of het wel of niet normaal is. het kan natuurlijk ook best zijn dat het wel snel is, maar niet absurd.
Kom op, mijn auto is meer dan 8 jaar oud, en geen gebreken aan een stabilisator stang, ook nog nooit aan andere auto´s gehad.
Hier is iets anders gebeurd, maar TS heeft niet meer gereageerd.
-
Kan heel goed. De stabilisatorstang die over de hele breedte van links naar rechts onder de auto doorloopt, zit aan het einde vast met zgn. koppelstangetjes. Dit worden ook stabilisatorstangen genoemd. Deze koppelstangen gaan wel vaker stuk. Vooral bij veel stads-woonerf-drempel verkeer.
Kosten geen vermogen en zijn vrij eenvoudig (snel) te vervangen.
Valt inderdaad niet onder garantie, net zoals b.v. banden niet onder de normale garantie vallen.
v.d.Heyden
Valt inderdaad niet onder garantie, net zoals b.v. banden niet onder de normale garantie vallen.
v.d.Heyden
Valt niet onder garantie.
v.d.Heyden schreef:Kan heel goed. De stabilisatorstang die over de hele breedte van links naar rechts onder de auto doorloopt, zit aan het einde vast met zgn. koppelstangetjes. Dit worden ook stabilisatorstangen genoemd. Deze koppelstangen gaan wel vaker stuk. Vooral bij veel stads-woonerf-drempel verkeer.
v.d.Heyden
De koppel stangetjes is natuurlijk iets anders.
Deze kosten inderdaad maar een eurotje of 25.00, en vallen zoals v.d.heyden en sjoegel al geschreven hebben, niet onder garantie.
Ook het raken van stoepranden kan dit veroorzaken.