
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Die tik bij de versnelling hoor ik ook! En die uitlaat heb ik dus ook... Helaas nog geen kans gehad terug te gaan 

Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Hallo mede strijders ,
Ja wij dachten dus ook blij te wezen met onze echte eerste spik splinternieuwe auto, Bewust nieuw gekocht zodat wij onze kinderen veilig kunnen vervoeren en niet elke keer naar de garage tre hoeven om dat je een twee de handsje heb gekocht waar elke keer wat aan kapot gaat. Dus het werd een nieuwe auto, we hebben zon 400 euro aan lasten in de maand , en voor wat werken we keihard voor een auto waar van alles aan mankeert. Die gasten van de garage doen alsof hun neus bloed en laat je continu terug komen voor niets , elke keer weer een vrije dag opnemen om maar weer naar de garage te kunnen.
Het begon met lekkage van de rubbers, volgens de garage was ik uiteraard de eerste van wie ze klachten hadden, de hufters terwijl ze allang wisten dat er van alles aan de aygo mankeerde. En nu weten ze dat ook en ondertussen smeren ze die auto aan zo veel mensen aan dan ze maar kunnen. Ik heb verschijnende malen contact gehad met het hoofd kantoor , IK WIL MIJN KOOP TERUG DRAAIEN WEGENS HET NIET LEVEREN VAN EEN PRODUCT IN GOEDE STAAT.
Me uitlaat maakt een herrie , water loopt naar binnen , waardoor we straks met schimmel in de bekleding hebben , krijg hem niet in zijn achteruit , en niemand , niemand die mij van het hoofd kantoor van de toyato een zinnig antwoord kunnen geven .
Ik vind het schandalig ,kan niemand ons helpen?
Ja wij dachten dus ook blij te wezen met onze echte eerste spik splinternieuwe auto, Bewust nieuw gekocht zodat wij onze kinderen veilig kunnen vervoeren en niet elke keer naar de garage tre hoeven om dat je een twee de handsje heb gekocht waar elke keer wat aan kapot gaat. Dus het werd een nieuwe auto, we hebben zon 400 euro aan lasten in de maand , en voor wat werken we keihard voor een auto waar van alles aan mankeert. Die gasten van de garage doen alsof hun neus bloed en laat je continu terug komen voor niets , elke keer weer een vrije dag opnemen om maar weer naar de garage te kunnen.
Het begon met lekkage van de rubbers, volgens de garage was ik uiteraard de eerste van wie ze klachten hadden, de hufters terwijl ze allang wisten dat er van alles aan de aygo mankeerde. En nu weten ze dat ook en ondertussen smeren ze die auto aan zo veel mensen aan dan ze maar kunnen. Ik heb verschijnende malen contact gehad met het hoofd kantoor , IK WIL MIJN KOOP TERUG DRAAIEN WEGENS HET NIET LEVEREN VAN EEN PRODUCT IN GOEDE STAAT.
Me uitlaat maakt een herrie , water loopt naar binnen , waardoor we straks met schimmel in de bekleding hebben , krijg hem niet in zijn achteruit , en niemand , niemand die mij van het hoofd kantoor van de toyato een zinnig antwoord kunnen geven .
Ik vind het schandalig ,kan niemand ons helpen?
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Ik ben zo blij dat ik dus niet de enige ben met mijn problemen....
Ik ga morgen naar de dealer toe en laat weten wat hij gezegd heeft!!
Ik ga morgen naar de dealer toe en laat weten wat hij gezegd heeft!!
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
ik ben inmiddels opgeroepen voor het plaatsen van een nieuwe demper (er zou eerst een hele onderzoek komen maar dat is dus niet nodig
). over versnellingsbak heb ik nog niets gehoord.
wordt vervolgd.

wordt vervolgd.
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Oké, mijn vriend had deze keer een vrije morgen opgenomen om weer de auto naar de garage te brengen , zodat ze, zoals mondeling afgesproken de auto in orde konden maken.
Aangezien ik ook niet uit een ei ben gekomen heb ik gisteravond een mega goede brief geschreven waar ik in melde hun nu voor de derde en laatste maal in de gelegenheid te stellen de gebreken te vervangen of te repareren.Mooi voorbeeld briefje van de consumentenbond gekregen.
Deze brief in drievoud op gesteld en één af gegeven aan de garage op het moment dat wij onze auto vanmorgen brachten voor de herstel werkzaamheden, en één aangetekend verstuurd.
Om half drie ben ik de auto gaan ophalen en reed vervolgens weer naar huis , en ik hoorde dus nog steeds gerommel onder de auto, heb de auto aan de kant gezet en ben toen even naar de deur rubbers wezen kijken, wat blijkt hadden ze ze maar aan één kant vervangen,
Ben gelijk naar de garage gereden en heb daar mijn zegje gedaan, heb mijn auto weer achtergelaten om de linker voorportierdeurrubbers (scrabble time) te vervangen.
een uur later mijn auto weer opgehaald.
Al met al hebben ze de deur rubbers en de uitlaat vervangen. Ze zijn ons op geen enkele wijze tegemoet gekomen of wat dan ook , volgens de verkoper was het zo toch goed opgelost, no way ik ben niet tevreden over de TOYOTA, en al helemaal niet hoe ze met hun klanten omgaan,geloof me van mij krijgen ze niets dan slechte reclame!!!
Maar goed maar eens afwachten wat het hoofdkantoor doet , misschien dat we daar nog iets van kunnen verwachten.
Al met al heeft mij dit een week salaris gekost elke keer vrij vragen, en maar niet te denken aan mijn werkgevers zijn reactie !!!!
TOYOTA bedankt. Ja ze hebben hem gemaakt maar voor hoe lang?
Heb nog steeds het gevoel of er achter in de auto een raampje op een kier staat , waarom kan ik nou niet meer genieten van mijn nieuwe auto.................................waarom TOYOTA ...............waarom
Aangezien ik ook niet uit een ei ben gekomen heb ik gisteravond een mega goede brief geschreven waar ik in melde hun nu voor de derde en laatste maal in de gelegenheid te stellen de gebreken te vervangen of te repareren.Mooi voorbeeld briefje van de consumentenbond gekregen.
Deze brief in drievoud op gesteld en één af gegeven aan de garage op het moment dat wij onze auto vanmorgen brachten voor de herstel werkzaamheden, en één aangetekend verstuurd.
Om half drie ben ik de auto gaan ophalen en reed vervolgens weer naar huis , en ik hoorde dus nog steeds gerommel onder de auto, heb de auto aan de kant gezet en ben toen even naar de deur rubbers wezen kijken, wat blijkt hadden ze ze maar aan één kant vervangen,
Ben gelijk naar de garage gereden en heb daar mijn zegje gedaan, heb mijn auto weer achtergelaten om de linker voorportierdeurrubbers (scrabble time) te vervangen.
een uur later mijn auto weer opgehaald.
Al met al hebben ze de deur rubbers en de uitlaat vervangen. Ze zijn ons op geen enkele wijze tegemoet gekomen of wat dan ook , volgens de verkoper was het zo toch goed opgelost, no way ik ben niet tevreden over de TOYOTA, en al helemaal niet hoe ze met hun klanten omgaan,geloof me van mij krijgen ze niets dan slechte reclame!!!
Maar goed maar eens afwachten wat het hoofdkantoor doet , misschien dat we daar nog iets van kunnen verwachten.
Al met al heeft mij dit een week salaris gekost elke keer vrij vragen, en maar niet te denken aan mijn werkgevers zijn reactie !!!!
TOYOTA bedankt. Ja ze hebben hem gemaakt maar voor hoe lang?
Heb nog steeds het gevoel of er achter in de auto een raampje op een kier staat , waarom kan ik nou niet meer genieten van mijn nieuwe auto.................................waarom TOYOTA ...............waarom
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Hallo,
Ben weer in overleg met de garage en ze gaan hem nog een keer in orde maken , en heel erg goed luisteren naar het "geluidsoverlast"
hoop dat we er deze keer wel uitkomen.
Verder houd ik het hoofdkantoor op de hoogte...........................
zal het dan toch goed komen met mijn Aygo'tje ????
greetz Esther
Ben weer in overleg met de garage en ze gaan hem nog een keer in orde maken , en heel erg goed luisteren naar het "geluidsoverlast"
hoop dat we er deze keer wel uitkomen.
Verder houd ik het hoofdkantoor op de hoogte...........................
zal het dan toch goed komen met mijn Aygo'tje ????
greetz Esther
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Nou, ik ben maandag bij de Toyota geweest en ik weet nou nog steeds niet welke rubbers ze hebben vervangen... Er zitten kleine putjes bij de bestuurdersportier die er voor de reparatie niet in zaten. (het is niet heel ernstig, maar wel irritant!) Verder zitten er vieze vingers op mijn witte dak (aan de binnenkant...) terwijl ik niet aangegeven heb dat hier de rubbers lekte....
De uitlaat konden ze niks bij vinden... Klonk heel normaal volgens hun! Verder is het moeilijk achteruit schakelen ook geen probleem, gewoon even lichtjes je koppeling op laten komen...
Al met al lullen ze zich er goed uit en heb ik er de balen van!! Aankomende dinsdag gaat hij voor een kleine beurt de garage in en omdat ik het gevoel heb dat ze me willen neppen, vul ik in ieder geval mijn ruitenwis vloeistof bij! Eens even kijken of ze me naaien willen...
Door deze problemen gaan me vriend en ik wel in december voor een nieuw autootje kijken! Ik heb de Aygo dan 16 maanden... Mijn voorkeur gaat uit naar een Suzuki Swift, Mitsubushi Colt, de nieuwe Renault Twingo of een Peugeot 207 ... We kijken lekker op ons gemakje deze keer!
De uitlaat konden ze niks bij vinden... Klonk heel normaal volgens hun! Verder is het moeilijk achteruit schakelen ook geen probleem, gewoon even lichtjes je koppeling op laten komen...
Al met al lullen ze zich er goed uit en heb ik er de balen van!! Aankomende dinsdag gaat hij voor een kleine beurt de garage in en omdat ik het gevoel heb dat ze me willen neppen, vul ik in ieder geval mijn ruitenwis vloeistof bij! Eens even kijken of ze me naaien willen...
Door deze problemen gaan me vriend en ik wel in december voor een nieuw autootje kijken! Ik heb de Aygo dan 16 maanden... Mijn voorkeur gaat uit naar een Suzuki Swift, Mitsubushi Colt, de nieuwe Renault Twingo of een Peugeot 207 ... We kijken lekker op ons gemakje deze keer!
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Hoi mede strijder ster
Ik heb van alle gebreken en dingen die niet mooi zijn afgewerkt foto's gemaakt, een rapport opgemaakt met alle foto's erbij, heb deze naar mijn dealer en naar het hoofdkantoor gestuurd, heb een email terug gekregen en ze hebben de zaak in behandeling, ik hoop dat nu het hoofdkantoor er mee bezig is dat er echt wat gaat gebeuren , zo niet stap ik naar de media en een advocaat , zou eens gaan informeren wat je rechten zijn , misschien kunnen we samen sterker staan dan alleen?!?!?!?!? greetz Esther
omgeving 078
Ik heb van alle gebreken en dingen die niet mooi zijn afgewerkt foto's gemaakt, een rapport opgemaakt met alle foto's erbij, heb deze naar mijn dealer en naar het hoofdkantoor gestuurd, heb een email terug gekregen en ze hebben de zaak in behandeling, ik hoop dat nu het hoofdkantoor er mee bezig is dat er echt wat gaat gebeuren , zo niet stap ik naar de media en een advocaat , zou eens gaan informeren wat je rechten zijn , misschien kunnen we samen sterker staan dan alleen?!?!?!?!? greetz Esther
omgeving 078
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
En ja hoor! Ruitenwisvloeistof stond op de bon !! Gaat maar om een heeeeel klein bedrag, maar ik vind dit gewoon mensen beduvelen! Ik vraag me nu af of de rest wel gedaan is!?
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Ongelooflijk stompzinnig van zo'n garage, die hebberigheid kost ze een klant.En ja hoor! Ruitenwisvloeistof stond op de bon !! Gaat maar om een heeeeel klein bedrag, maar ik vind dit gewoon mensen beduvelen!
Overigens al jaren een bekend gegeven dat je hier mee belazerd wordt, net als de post "Klein materiaal".
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Ik wil graag mijn auto onafhankelijk laten keuren... Weet iemand hoeveel dit kost? Kijken of zij wel gebreken ontdekken....
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 apr 2006 13:56
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Niet alleen de Aygo's hebben het lekkende deurenrubber probleem. Deze week hebben wij onze tweedehands Citroën C1 uit 2005 opgehaald bij de dealer. Na een paar flinke regenbuien stond het water in het opbergvak van het bestuurdersportier ! tevens kun je als je goed kijkt in de hoekjes bij de achterramen (5 deurs) zien dat er dikwijls water naar binnen druppelt, gedroogde strepen op het portier aan de binnenkant.
Morgen ga ik terug naar de dealer om eens te vragen of er andere rubbers beschikbaar zijn.
Morgen ga ik terug naar de dealer om eens te vragen of er andere rubbers beschikbaar zijn.
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Omdat zowel de C1 als Aygo demo lekten, dus durf ik deze toyota niet te bestellen!
Dus het zou vermoedelijk nog steeds een zwak puntje zijn van deze verder goede auto.
Jammer, leuk en zuinig, en nog steeds geen oplossing!
Problemcar en AYgo pagina gelezen en daar ook nog niets positiefs gezien, zoek dus een iets groter model!
Dus het zou vermoedelijk nog steeds een zwak puntje zijn van deze verder goede auto.
Jammer, leuk en zuinig, en nog steeds geen oplossing!
Problemcar en AYgo pagina gelezen en daar ook nog niets positiefs gezien, zoek dus een iets groter model!
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Ik heb mijn auto (Aygo 5 deurs) nu 16 maanden en hij lekt nog steeds.
Het was al zichtbaar in de 1e maand na aankoop. Heb al 4 x nieuwe deurrubbers gekregen maar nog niet opgelost.Hoge heren uit Japan erbij geweest , alle deuren eruit opnieuw erin gezet en toen zou het opgelost zijn maar niet dus. Donderdag 19 juli voor de zoveelste keer nieuwe rubbers maar op vrijdag na hevige regenval al weer lekkage aan achterdeur.Toen door de wasstraat gegaan en zie daar !! water komt gewoon door de voorportieren naar binnen. Alweer met Toyota Ned gebeld en dinsdag bij dealer neergezet. Zij zijnook door de wasstraat gegaan en geen lekkage ??? Zou misschien wel aan mijn wasstraat liggen ? Nu weet ik het ook niet meer maar ik ben er van overtuigd dat het nog steeds niet opgelost is. Ik denk inderdaad dat het tijd wordt om al deze klachten te bundelen en aktie te ondernemen want samen sta je toch sterker. Gaarne reaktie
Het was al zichtbaar in de 1e maand na aankoop. Heb al 4 x nieuwe deurrubbers gekregen maar nog niet opgelost.Hoge heren uit Japan erbij geweest , alle deuren eruit opnieuw erin gezet en toen zou het opgelost zijn maar niet dus. Donderdag 19 juli voor de zoveelste keer nieuwe rubbers maar op vrijdag na hevige regenval al weer lekkage aan achterdeur.Toen door de wasstraat gegaan en zie daar !! water komt gewoon door de voorportieren naar binnen. Alweer met Toyota Ned gebeld en dinsdag bij dealer neergezet. Zij zijnook door de wasstraat gegaan en geen lekkage ??? Zou misschien wel aan mijn wasstraat liggen ? Nu weet ik het ook niet meer maar ik ben er van overtuigd dat het nog steeds niet opgelost is. Ik denk inderdaad dat het tijd wordt om al deze klachten te bundelen en aktie te ondernemen want samen sta je toch sterker. Gaarne reaktie
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 apr 2006 13:56
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Heb gisteren bericht gekregen dat mijn dealer de deurrubbers besteld heeft, want de raamrubbers was geen bekend probleem bij citroen!!??
Ik heb vandaag de rubbers van de achterramen eens opgetilt en daar is toch echt wel roestvorming te zien door het ewige vocht wat er onder de rubbers blijft zitten !!!!!!!! ik heb er inmiddels maar foto's van gemaakt. en als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost ga ik dit maar eens rechtstreeks t aanhalen bij Citroen . Het is dan wel geen mercedes klasse auto, maar ik had van citroën toch meer verwacht dan deze problemen !!
edit: Inmiddels zijn de problemen opgelost door nieuwe gemodificeerde rubbers te monteren in de deuren (bij Spronken in Beek was het probleem wel degelijk bekend en het stond ook in hun computer bij de onderdelen vermeld) Hulde voor Garage Gelissen in Sittard en Spronken in Beek !!

edit: Inmiddels zijn de problemen opgelost door nieuwe gemodificeerde rubbers te monteren in de deuren (bij Spronken in Beek was het probleem wel degelijk bekend en het stond ook in hun computer bij de onderdelen vermeld) Hulde voor Garage Gelissen in Sittard en Spronken in Beek !!

Laatst gewijzigd door flipperkip op 28 aug 2007 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Na het lezen van al de berichten betreffende de Aygo, heb ik besloten om mijn MR2 maar niet in te ruilen voor een Aygo. Ik was serieus van plan om het te doen, maar dan toch maar een modelletje hoger of lekker doorrijden met hetgeen ik nu heb. Toyota beweert dat de kwaliteit gewaarborgd is en geeft dus gewoon 3 jaar garantie, toch wil ik ook plezier beleven aan een auto en heb geen zin om telkens weer naar de dealer te moeten gaan vanwege allerlei kinderziektes die kennelijk niet optimaal of geheel niet opgelost kunnen worden.
Zelf rij ik nu mijn 7e (nieuwe) Toyota en over het algemeen heb ik weinig ellende ondervonden met dit merk en dat wil ik graag zo houden.
Met vriendelijke groet,
Adje_R
Zelf rij ik nu mijn 7e (nieuwe) Toyota en over het algemeen heb ik weinig ellende ondervonden met dit merk en dat wil ik graag zo houden.
Met vriendelijke groet,
Adje_R
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Ik wou ook een toyota kopen als ik mijn rijbewijs gehaald heb (ben nog aan het lessen maar het gaat steeds beter),
maar door al die berichten ga ik toch ook andere autos overwegen zoals de Yaris (omdat vrienden zeggen dat ik die beter kan kopen vanwege de betere motor) of de Corolla alhoewel ik het voor een eerste auto eigenlijk niet zo duur wil maken.
maar door al die berichten ga ik toch ook andere autos overwegen zoals de Yaris (omdat vrienden zeggen dat ik die beter kan kopen vanwege de betere motor) of de Corolla alhoewel ik het voor een eerste auto eigenlijk niet zo duur wil maken.
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
nochtans, alle problemen ten spijt, is toyota een van de beste autofabrikanten als je kijkt naar het plaatje:
kosten/onderhoud/levensduur/betrouwbaarheid
kosten/onderhoud/levensduur/betrouwbaarheid
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
Maar wat zijn het saaaaaaiiiiieeeee auto's. Dan maar iets hogere kosten en kiezen voor een ander,( minder betrouwbaar ??) merk.
Re: OPROEP problemen rond Toyota Aygo
mee eens, maar wat heb je liever, als je in stijl wilt rijden moeje sowieso geen auto kopen jonger dan 30 jaar 
