Ik heb een 306 Break uit 2000 waar wat fabrieksfoutjes aan zaten: hij is teruggeroepen voor een modificatie aan de remleidingen (komt bij alle merken voor) en de "multiriem" (zo heet een aandrijfriem bij Peugeot) klappert - dat geeft in de eerste twee versnellingen een brommend bijgeluid (riem gaat resoneren) - daar is ooit ook een modificatie (onder garantie) voor gemaakt maar het geluid kwam weer terug. Verder geen bijzondere schades of kostenposten (al vind ik een APK al reteduur, laat staan een grote beurt...). Maar ik wil heel graag de Golf IV terug die ik gehad heb.
![Razz :P](./../images/smilies/icon_razz.gif)
HOEWEL....
Ik kreeg mijn Golfje gloednieuw (leaseauto) en na 2 weken schakelde het airbag-systeem zich uit vanwege een defect. Vervolgens heb ik driekwart jaar (!) gewacht op een stuurunit, diverse telefoontjes en kwade brieven ten spijt. Dank u, Auto Domstad, maar ze bestaan dan ook niet meer.
Mijn lieve vriendin bezit een VW Polo, heeft al meegemaakt dat de kilometerteller-unit vervangen moest worden (gaf op een gegeven moment 30 km/h teveel aan...) - bij hoeveel van u is die unit vervangen?!? VW vond het ook erg verdacht en heeft de helft zelf betaald. Vervolgens krijgt de auto last van - naar later bleek - slijtage aan de versnellingsbak, maar Auto Muntstad vervangt doodleuk de startmotor, wil geen geld teruggeven als blijkt dat er feitelijk niets gerepareerd (terwijl zowel de ANWB-monteur als de monteur van VW's Mobiliteitsgarantie zich verbazen over het feit dat men bij *die* klachten aan uitgerekend de startmotor dacht) en wil een rekening sturen voor de monteur die op moet komen draven als de vervangen startmotor de klachten aan de versnellingsbak niet blijkt te hebben opgelost (nee, he he), etc. etc.
VW heeft maar twee nadelen: 1) de dealer en 2) het serviceapparaat. Ik twijfel nog of ik mijn 306 verder oprijd of toch een Golf ga zoeken. Ik denk dat dit verhaal universeel van toepassing is op iedereen die dit leest, niet tevreden is over zijn/haar huidige auto en een droomauto in gedachten heeft...