LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renault clio 1.9 dti rn ludo uit 2001, PROBLEMEN!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
marijefemke
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:48

renault clio 1.9 dti rn ludo uit 2001, PROBLEMEN!

Ongelezen bericht door marijefemke »

Ik ben opzoek naar mensen met dezelfde auto of een andere renault diesel met problemen.

Ik heb 2 jaar geleden bij renault bierman in hillegom een Clio 1.9 dti gekocht van twee jaar oud met 45.000 km op de teller. Er zat twee jaar renault top occasion garantie op.

Na nog geen half jaar kwam ik midden op de weg stil te staan...de motor was uitgevallen en ik kreeg hem niet meer aan de praat. Door een bergings bedrijf is mijn auto naar Renault Finesse in Haarlem gebracht. Daar heeft hij drie weken gestaan...ze hebben er een week over gedaan om erachter te komen dat het aan de brandstofpomp lag. Deze was zowel in nederland als in frankrijk niet op voorraad, dus was het weer ruim een week wachten op de pomp. Ondertussen mocht ik zelf vervangend vervoer regelen, want dat krijg je maar maximaal drie dagen van renault. Verder werd ik niet op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen en moest daarom iedere keer zelf bellen...mevrouwtje, alles komt weer helemaal inorde werd er dan gezegd. Precies drie weken later mocht ik hem dan eindelijk ophalen. De distributieriem en wat andere onderdelen hadden ze ook moeten vervangen...gelukkig viel dat allemaal onder de garantie.

Weer een half jaar later moest mijn auto voor z'n eerste APK en een grote beurt naar Renault Bierman. Alles was in orde en kon tot de volgende beurt zonder problemen blijven rijden, werd gezegd.

Twee maanden later kom ik erachter dat ik ijzer op ijzer aan het remmen was. De remblokken waren totaal versleten en m'n auto kon weer weggesleept worden, dit keer naar Renault van Marwijk in leiderdorp. Hier kwamen ze er ook achter dat de stuurbekrachtigingspomp vervangen moest worden...dit viel gelukkig onder de garantie, maar de remblokken en schijven niet. Na veel gebel met Renault Nederland en Renault bierman kreeg ik de helft van het bedrag vergoed. Een monteur is ook een mens en een foutje is menselijk was hun antwoord! Ze zaten er maar 7maanden naast, dus ach!!!!

Weer een maand later gaat het motortje van het elctrische raam kapot, dus die kreeg ik niet meer dicht!

Drie maanden later start de auto ineens niet meer en wordt de auto weggesleept en naar Ranault Zoetermeer gebracht. Conclusie: kapotte stuurbekrachtigingspomp...wat raar, die is net vervangen! Onee, het is de bedrading van de stuurbekrachtiging! Dus dat is nu ook helemaal vervangen!

Sinds vorige week stopt de ABS er zo nu en dan mee, de motor hapert en bonkt en ik zit met m'n handen in het haar!

Moet ik m'n auto laten repareren of verkopen, want ik heb geen vertrouwen meer in deze auto!!??!!

En als ik dan een andere auto koop, dan absoluut geen Renault (Franse auto) meer!!!

Gesloten