LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renault espace

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
ontevreden renault rijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2006 21:17

renault espace

Ongelezen bericht door ontevreden renault rijder »

mijn espace van 4 jaar oud is bij de dealer in den helder geweest, na problemen met deze. Ik ging heen voor een probleem met de cruise control, en een storing met de deurvergrendeling. Daar aangekomen krijg ik te horen dat mijn auto behalve een defecte deurvergrendeling achter niks mankeert.

Echter toen wij een dag later terugreden om deze op te halen, stopte de auto van het ene moment op het andere met alles!! :shock: niks werkte meer, 1 lampje nog op het dashboard, maar starten deed hij niet. In de garage de accu getest, deze was, net als de dag ervoor, ok. :roll: maandag was deze kapot! na bijna 1,5 week kreeg ik mijn auto terug, maar... deze werkte niet volledig! Dit was puur kostenbesparing want de dealer kon het probleem niet vinden, alleen dat wilden ze uiteraard niet erkennen :twisted: Aangezien wij zelf een merkloze garage hebben is besloten de storing verder zelf te zoeken, want volgens hun was er een kortsluiting in een kabelboom, maar welke? heel de kabelboom doorgemeten, maar niks te vinden!! :x dus verder gaan zoeken. Met als gevolg de radio werkt niet er komt geen spanning, op hetzelfde punt als de dealer verder, maar er wel achter dat er geen kortsluiting daarin zat. Inmiddels was ik weer een week verder. Ik moet er bijvertellen dat alle werkzaamheden in overleg met de monteur zijn gedaan, met hun boeken erbij. Toen wij uiteindelijk te horen kregen dat de rekenmodule toch maar eens vervangen moest worden om te kijken of die het probleem veroorzaakte. werd erbij verteld dat dit daar ter plaatse gedaan moest worden, zodat de computer dan opnieuw kon worden ingelezen. Uiteindelijk na een week afwezigheid van de monteur, welke naar eigen zeggen alles zou regelen :roll: , want hij moest dat doen. na een hoop problemen naar de garage. Hier aangekomen vroegen ze zich af wat ik kwam doen :twisted: de rekenmodule was niet stuk, er komt gewoon geen stroom bij de radio, ja hallo dit werd al gezegd op het moment dat mijn broer belde en er gezegd werd dat er maar een nieuwe rekenmodule in moest :idea:

Maar om een lang verhaal kort te maken, we zijn 1 maand verder en wat er aan de hand was/is met mijn 4 jaar oude espace :shock: Niemand weet het!!! En wie heeft mijn auto gesloopt!? mijn broer :!: die krijgt de schuld, terwijl zij het probleem niet eens kunnen vinden :!: En alle dealers weigeren mijn auto te repareren, omdat er een probleem is dat door de dealer in den helder moet worden opgelost :roll: en daar kom ik nu net nooit meer van mijn leven.

Het enige wat mij nu nog rest te zeggen; koop nooit een renault, en kijk uit voor dealer stokman, te den helder. Het is namelijk alleen maar zo dat zij het beste voor jouw willen :roll: maar dat jij er niet wijzer van wordt :shock: dat is niet hun probleem. Zodra ik de mogelijkheid heb, koop ik een nieuwe auto, en dat zal NOOIT meer een renault zijn. Want een goede renaultdealer heb ik in noord holland nog niet gevonden, ze houden elkaar een hand boven het hoofd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: renault espace

Ongelezen bericht door magel725 »

Het enige wat mij nu nog rest te zeggen; koop nooit een renault,
Eén ervaring van 1 persoon is geen reden voor de rest van de wereld om geen Renault meer te rijden. Ook al lijkt het me een tof idee dat er geen Renault meer zou zijn op de weg. Meestal rijden de Espaces 60-70 waar je 80 mag...

Over het probleem:

Als de kabelboom helemaal is doorgemeten met alles aan wat aan kan staan dan is dat dus niet de oorzaak. Die kun je wegstrepen. Wat je dan nog overhoudt is de rekenunit. Dit verklaart dan ook meteen de storingen in alle systemen. Vervangen die hap en weer rijden.

arme puzzel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:44

Re: renault espace

Ongelezen bericht door arme puzzel »

Ik heb sinds twee maanden een Espace van 2002. Ik ben er heel tevreden mee maar sinds een week gaat wanneer ik mijn buitenverlichting aandoe mijn dashboardverlichting dimmen tot bijna uit. Het is overdag dan niet meer af te lezen. Ik heb nog niet gekeken naar een oplossing maar ik vind het vreemd dat dat zo maar kan gebeuren en hoop dat het blijvend en zonder verdere problemen opgelost gaat worden. Ik ben nog steeds erg te spreken over zijn rijeigenschappen.

michelheikamp
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jan 2006 10:55

Re: renault espace

Ongelezen bericht door michelheikamp »

U kunt aan het knopje links onder/naast het stuur draaien, daarmee kun je de verlichting feller of minder fel instellen. Waarschijnlijk heeft er iemand anders aangezeten.

Gesloten